من کمترین حقوق را دارم کار با اسکوچیچ بسیار سخت است / ما از برنامه عقب هستیم


ساعت: 12:52
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878699

آنالیزور تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: کمترین دستمزد را دارم و فقط قراردادم با فدراسیون باقی مانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهرداد حنبان، تحلیلگر تیم ملی فوتبال درباره انتقادات به اردوی اخیر تیم ملی فوتبال کشورمان در قطر گفت: در مورد اردوی قطر باید بگویم بهترین اردویی بود که در آن زمان می توانستیم داشته باشیم. بعد از لغو بازی با کانادا که می توانست برای ما مفید باشد، هماهنگی اردو و بازی های بین المللی در این سطح به آن سادگی که انتظار دارید به سرعت تمام شود، نیست. ارتش قطر به عنوان جایگزینی برای سفر به کانادا برنامه ریزی شد و تنها ترتیبات نهایی را برای 3-4 روز باقی گذاشت. در نهایت به این کشور رفتیم و ارتش قطر مفیدتر از نداشتن اردو و تمرین نکردن بود.

وی با بیان اینکه وضعیت فعلی تیم ملی مثبت است یا خیر، توضیح داد: ما پشت طرحی هستیم که اسکوچیچ در نظر داشت و در هیئت ارائه کرد. متاسفانه به دلایلی خارج از فدراسیون فوتبال و ورزش هم این اتفاق افتاد. متاسفانه از برنامه عقب هستیم و امیدواریم در اردوهای بعدی به عقب برسیم.

آنالیزور تیم ملی فوتبال کشورمان درباره مقایسه دراگان اسکوچیچ با کارلوس کی روش در شرایطی که با هر دو مربی کار کرده است، گفت: بپرسید. اسکوچیچ یکی از بهترین مربیانی است که از نظر تاکتیکی، تئوری و دانش فوتبالی با او کار کرده ام.

حنبان درباره امتیاز 20 از 20 خود گفت: فکر نمی کنم بتوانم به سرمربی تیم ملی امتیاز بدهم. می دانید که من سه بار و یک بار در آن رقابت ها در مسابقات مقدماتی جام جهانی شرکت کرده ام. من در کشورهای دیگر کار کرده ام، اما اسکوچیچ را یکی از بهترین مربیانی می دانم که با او کار کرده ام. او درک بسیار بالایی از فوتبال دارد. او ایده های زیادی به خصوص در تاکتیک های تهاجمی و ضربات آزاد دارد. اگر بتواند و زمان کافی برای تحقق ایده هایش داشته باشد، شاهد فوتبال خوبی از تیم ملی خواهیم بود.

وی افزود: در مورد مقایسه اسکوچیچ با کارلوس کی روش باید بگویم که آنها از نظر شخصیتی و فنی دو فرد متفاوت هستند. آنها ایده های تاکتیکی متفاوتی دارند، بحث سیستم پایه ای که استفاده کردند دو بحث جداگانه است، شرح وظایف آنها و دیدگاه آنها در مورد فوتبال دو نظریه کاملاً متفاوت است. کیروش به فوتبال دفاعی علاقه داشت، اما اسکوچیچ دوست دارد تیمش تهاجمی بازی کند، بنابراین دوست دارد تیم ملی از جلو فشار بیاورد و فضاهای جلو را ببندد. مالکیت توپ.

آنالیزور تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به اینکه آیا افراد لازم برای اعمال تاکتیک های اسکوچیچ را داریم، گفت: نیروی کار داریم اما باید فرصت این کار را داشته باشیم.

حنبان در خصوص مقایسه دیدارهای تدارکاتی تیم ملی با سایر تیم های آسیایی حاضر در جام جهانی 2022 قطر گفت: اگر بخواهیم بگوییم از نظر بازی های تدارکاتی از سایر تیم های آسیایی عقب هستیم، باید بگوییم. حرف ما را تکرار کرد. ما فقط یک بازی داشتیم، اما این برنامه تیم ملی نبود، اسکوچیچ برای تیم ملی برنامه ریزی کرده بود که سه بازی دوستانه برگزار کند. به همین دلیل فیفادی 3 بازی تدارکاتی را درخواست کرد و فدراسیون فوتبال برنامه ریزی های لازم را برای برگزاری سه بازی در کمپ کانادا با تیم های کانادا، اکوادور و یک تیم دیگر انجام داد.

وی افزود: به جز کانادا، فدراسیون با دو کشور دیگر نیز در حال مذاکره است و کار تقریبا نهایی شده است. اجازه بدهید نام این تیم ها را نگویم، زیرا می توانیم در آینده با آنها بازی کنیم.

یکی از اعضای کادر فنی تیم ملی درباره اینکه آیا این تیم سهمیه جام جهانی را کسب کرده است یا خیر، اظهار کرد: همانطور که حسن کامرانی فر گفت یکی از حریفان ما تیمی است که در جام جهانی حضور دارد. اسکوچیچ از تیم ملی خواسته است که سه بازی در فیفا قبلی و دو بازی در فیفا بعدی برگزار کند. با توجه به تجربه خودم از حضور در سه بازی مقدماتی جام جهانی، با توجه به اینکه فیفا قبلی را باختیم، بهترین برنامه الان برای تیم ملی هماهنگی با برنامه لیگ است. قهرمانی را باید زودتر شروع کنیم و دیدارهای قبل از جام جهانی تا هفته پانزدهم ادامه ندارد. در واقع تا هفته دهم بازی می کنیم و 4-5 هفته باقی مانده را به تیم ملی می دهیم.

حنبان ادامه داد: تیم ملی 17-18 لژیونر دارد که تعدادی از آنها در لیگ های امارات و قطر بازی می کنند. قطر میزبان جام جهانی است و برخی از تیم های شرکت کننده در این مسابقات در امارات اردو زده اند. قطر باید دو ماه قبل از شروع جام جهانی ورزشگاه ها و امکانات خود را در اختیار فیفا قرار دهد، بنابراین بازی در این کشور برگزار نمی شود، البته این را از تجربه گذشته ام می گویم و کاملا مطمئن نیستم. به همین دلیل می توانیم از بازیکنان شاغل در قطر و امارات استفاده کنیم. شاید تعدادی از بازیکنان اروپایی ما به قطر برگردند و تعداد لژیونرهای این کشور بیشتر شود.

وی از اظهار نظر درباره اینکه کدام بازیکن از اروپا به قطر می آید خودداری کرد و افزود: می توانیم از بازیکنانی که در قطر، امارات و لیگ خودمان کار می کنند استفاده کنیم تا 50 درصد نفرات را داشته باشیم و با آنها کار کنیم. موضوع دیگری که باید به آن توجه شود این است که از نظر شرایط روحی، روانی، اردویی و تمرینی باید آن را تقویت کنیم. شاید 3 تا 5 بازیکن از 50 درصدی که گفتم در مسابقات تیم ملی ثابت باشند، اما این بر عهده آنهاست که در تمرینات آماده شوند و با تفکرات سرمربی آشنا شوند. به همین دلیل است که همان 5 تمرین آخر به ما کمک خواهد کرد.

آنالیزور تیم ملی فوتبال کشورمان درباره حقوق و پاداش بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ملی گفت: این مسائل در حد گمانه زنی مردم و رسانه ها مطرح نشد، بلکه افشاگری هایی بود که نیست. بسیار جالب توجه است. “من دوباره در سه مسابقه مقدماتی جام جهانی با تیم ملی بودم اما الان کمترین دستمزد را دارم. کمترین جایزه همان جایزه ای است که بچه ها در این مدت گرفتند. تیم ملی به جام جهانی رفت. با کمترین قیمت و 16 میلیون دلار به ارمغان آورد، البته نمی دانم این مبلغ به دلار است یا یورو. AFC و فیفا به تبلیغات محیطی و … پول پاداش می دهد.

وی افزود: به هر حال این پول زمانی که به فوتبال برسد آزاد می شود و عددی نیست که کادرفنی نتواند به فدراسیون فوتبال برای آماده سازی تیم کمک کند. فدراسیون انتظار ندارد این همه 16 میلیون دلار را بپردازد. کسانی که دستی در هزینه ها دارند بگویند هزینه تهیه آن چقدر است. اما باید بگویم پاداش و دستمزد بازیکنان و کادر فنی تیم ملی کمتر از نصف دوره های قبل است.

آنالیزور تیم ملی فوتبال کشورمان ادامه داد: پاداش‌های دوره کیروش اکنون دوبرابر دلاری بود، اکنون پاداش‌ها دلاری است و به ریال پرداخت می‌شود، اما در دوره‌های گذشته اکنون به ازای هر برد، جوایز را دو برابر کرده‌ایم.

حنبان گفت: صحبت های زیادی مبنی بر اینکه اسکوچیچ برای تیمش نمی جنگد وجود دارد، اما اینطور نیست. او در صبح مشغول بیدار شدن است و کار با او بسیار سخت است. شما باید ساعت های زیادی با او بنشینید و کار کنید. وقتی در کمپ هستیم بعد از صرف صبحانه حدود ساعت 9 الی 10 صبح به اتاق هیئت میرویم و تحلیل و طراحی تمرینات را انجام میدهیم. بعد از ظهر این کار را تا شروع تمرین ادامه خواهیم داد.

وی در خصوص وضعیت قراردادش با فدراسیون فوتبال گفت: تقریبا همه چیز از طریق فدراسیون فوتبال انجام شده است، سایر مربیان ایرانی و حتی خارجی ها قراردادشان را امضا کرده اند. قرارداد من باقی است و باید در روزهای آینده صحبت کنیم و ببینیم کار به کجا می‌رود.» صحبت‌ها انجام شده و مشکلات مالی برای بالا و پایین رفتن کافی نیست، تنها امضای قرارداد باقی مانده است، اما باید صحبت کنید تا ببینید چگونه می توانیم به تیم ملی خدمت کنیم.

تحلیلگر پرسپولیس درباره عملکرد این تیم در فصل گذشته توضیح داد: فصل گذشته عملکرد خوبی داشتیم و حتی با 63 امتیاز کار کردیم. با 44 گل بهترین خط حمله لیگ را داشتیم. با توجه به مشکلات فراوان باشگاه، عملکرد ما استثنایی بود. ساده ترین مشکل پرسپولیس تغییر سه مدیر عامل در فصل گذشته است. هر سه گران، مسلط و مدیریتی بودند، اما زمانی که مدیر ارشد باشگاه عوض شد، معاون وقت را برای تصدی مسئولیت و جایگزینی مدیران میانی تلف کرد. امیدوارم رضا درویش سال ها در پرسپولیس بماند و به کارش ادامه دهد.

حنبان در خصوص فعالیت های نقل و انتقالاتی پرسپولیس گفت: بخشی از لیست گل محمدی استفاده شده است و امیدواریم از قسمت دوم لیست نفراتی که به باشگاه داده شده نیز استفاده شود تا شرایط مانند سال گذشته نباشد. متاسفانه سال گذشته کادرفنی باشگاه موفق به جذب اولین لیست سرمربی نشد و با توجه به فرصت های محدودی که در فاصله باز و بسته شدن پنجره نقل و انتقالات داشتیم، با سایر بازیکنان بازار قرارداد بستیم.

یکی از اعضای کادر فنی پرسپولیس گفت: سال گذشته فقط دو روز فرصت داشتیم تا سه بازیکن را جذب کنیم. باید از بازار خرید می کردیم البته این افراد باکیفیت بودند اما امسال بازیکنان خوبی جذب شدند و امیدواریم بقیه لیست جذب شوند تا فصل را قوی شروع کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سایر بازیکنان لیست پرسپولیس خارجی هستند، گفت: امیدواریم این اتفاق بیفتد.

یکی از اعضای کادرفنی پرسپولیس در خصوص جدایی حمید مطهری از این تیم گفت: هر کمک مربی وظایفی را که سرمربی به او محول می کند انجام می دهد.

حنبان که با برنامه صبح بخیر ایران صحبت می کرد، درباره وظایف کریم باقری در کادرفنی پرسپولیس گفت: او هر کاری که سرمربی تعیین کند انجام می دهد. در مورد مطهری هم متاسفم که سال آینده با ایشان همکاری نخواهم کرد. او یک مربی بسیار شخصی و یک جنتلمن واقعی است. گل محمدی تمام تلاشش را کرد. من با مربیان خارجی زیادی کار کرده ام اما یکی از نکات مثبت و بسیار خوب مطهری این است که عملکرد بسیار قوی دارد. او تمریناتی را که گل محمدی به او می داد به بهترین نحو انجام داد. از سال 86 که اینقدر خوب کار کردم دستیار مربی ندیدم.

انتهای پیام / .

دیدگاهتان را بنویسید