مهاجران: نباید جلوی اعتراضات مردمی گرفته شود/ دولت سنگ اندازی می کند و همین روش ها را در مورد دولت قبل اعمال می کند.

مهاجران: نباید جلوی اعتراضات مردمی گرفته شود/ دولت سنگ اندازی می کند و همین روش ها را در مورد دولت قبل اعمال می کند.

روز جدید یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: بعد از مدتی دولت به این نتیجه می رسد که مملکت داری سخت است و آیا باز هم می توان گفت که دولت های قبلی غرب گرا، غرب گرا و وابسته بوده اند، پس از سنگ اندازی مجدد؟ که دولت های قبلی اجازه اجرا در آن دولت را ندادند

محمد مهاجری درباره فضای حاکم بر آینده مذاکرات احیای برجام و تاثیر این موضوع بر افزایش قیمت ارز و اینکه آیا دولت رئیسی تا پایان سال می تواند با تاثیرات بازار کنار بیاید، گفت: اینطور نیست. در مورد بهبود شرایط زندگی نحوه ورود و شعارهایشان نشان می دهد که قصد مذاکره برای رفع تحریم ها را نداشته اند. تصور من این است که نگاه دولت به شرق است و تصورشان این است که با افزایش صادرات نفت خام به چین می توانند مشکل ارزی کشور را حل کنند. بنابراین تلاش می کنند با فروش نفت به چین، قیمت ارز و کالاهای عمومی و قیمت بسیاری از کالاها را تعیین کنند.

دولت شهامت کار و تلاش را ندارد/ بگذار مردم حرف بزنند/ حتی یک صفحه از مانیفست اقتصادی 7000 صفحه ای دولت را لو نداده اند.

وی در خصوص برنامه های اقتصادی دولت سیزدهم نیز گفت: دولت وعده هایی را روی کاغذ داده است که به صورت تئوری برای مردم توضیح داده نشده است. به عنوان مثال، آقای رئیسی از هفت هزار صفحه ای که به عنوان مانیفست اقتصادی ارائه کرد، حتی یک صفحه را فاش نکرد و تا امروز نیز دولت برنامه ای ارائه نکرده است، در حالی که دیدگاه مردم در مورد مواضع اقتصادی نه روشن است و نه منسجم. از سوی دیگر ستاد اقتصادی دولت نه تنها تلاش چندانی نکرد، بلکه آنچه می گویند بیشتر شعاری است، در واقع به صورت غیرمستقیم وام گرفته شده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر افزایش قیمت دلار و انبوه مواد غذایی و مواد اولیه نشان می دهد که دولت می توانست در 100 روز اول دوره طلایی موفقی داشته باشد. به نظر من دولت شهامت کار سخت را ندارد.

وی با اشاره به برخی تجمعات معیشتی در شهرهای مختلف گفت: من با هرگونه رفتار خشونت آمیز مخالفم. تحلیل من این است که تجمعاتی که در سال 96 برگزار شد توسط یک جناح سیاسی برگزار شد. در سال 1998 یک جناح سیاسی دیگر از آن استفاده کرد. امروز شاهد تجمعات مردمی برای اعتراض به مسائل مختلف هستیم که ربطی به اصفهان ندارد، گاهی این اعتراضات در مقابل مجلس برگزار می شود، به نظر من نباید جلوی اعتراضات مردمی را گرفت، باید اجازه داد مردم نظرات خود را بیان کنند. با این حال، مطمئن نیستم که همه مردم صبر و حوصله دور هم جمع شدن را داشته باشند تا به آنچه می خواهند برسند. خدای ناکرده روش هایی که برای مطالبات خود بیان می کنند روش های مسالمت آمیز مانند تجمع، ماندن در فضای مجازی و بیان مطالبات خود از فضای رسمی است.

بعد از مدتی دولت به این نتیجه می رسد که دولت داری سخت است و آیا باز هم می توان گفت که دولت های قبلی غرب گرا، غرب گرا و وابسته بوده اند؟ به این دولت بدوید

دیدگاهتان را بنویسید