مهارت آموزی نرخ بیکاری را در البرز کاهش می دهد


ساعت: 21:13
تاریخ انتشار: 1301/06/19
کد خبر: 1896490

سامیه مرتضایی گفت: مهارت تنها مولفه ای است که می تواند جوانان البرزی را از بیکاری نجات دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سامیه مرتضایی رئیس کارگروه اشتغال یک مرکز کارآفرینی در البرز در گفتگو با خبرنگار «تیتریک» گفت: مهارت تنها مولفه ای است که می تواند جوانان البرزی را از بیکاری نجات دهد.

و ادامه داد: طبق مطالعات اخیر انجام شده در این زمینه، تنها این دسته از جوانان فاقد مهارت هستند که در کاریابی مشکل دارند.

مرتضایی افزود: والدین باید استعداد فرزند خود را در سنین نوجوانی کشف کنند و به سمت تخصصی شدن کودک حرکت کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه جوانان با مهارت و تجربه بیکار نمی مانند، تصریح کرد: مهم ترین نقطه عطف زندگی هر انسانی دوران نوجوانی و جوانی است و اگر در این مقطع مسیر درستی را طی کند، رشد و موفقیت او خواهد بود. تضمین شود .

وی با تاکید بر اینکه استعدادیابی باید با علاقه همراه باشد، گفت: بانوانی که به مرکز ما مراجعه می کنند ابتدا باید تمام علایق خود را به ترتیب اولویت در یک فرم بنویسند زیرا ثبت این علایق در استعدادیابی فوق العاده مهم و حیاتی است.

این مسئول تاکید کرد: باید با شناسایی استعدادها بر اساس علایق جوانان کارآفرین تربیت کنیم.

مرتضایی ادامه داد: دختران نوجوانی که در مرکز ما ثبت نام می کنند با توجه به علاقه خود به این مهارت سوق داده می شوند و با آموزش های لازم کسب و کار خود را راه اندازی می کنند.

وی افزود: کارآموزان پس از راه اندازی کسب و کار محدود باید در دوره های بازاریابی و فروش ثبت نام کنند تا بتوانند محصولات خود را در این زمینه به فروش برسانند.

این مسئول در نهایت خاطرنشان کرد: ارتقاء مهارت تنها مولفه ای است که می تواند از نرخ بالای بیکاری خلاص شود و خوشبختانه اقبال در این راستا افزایش یافته است اما پاسخگو نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید