موافقتنامه تامین قیر رایگان با اولویت مناطق فقیرنشین در بودجه 1401

ساعت: 12:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۱
کد خبر: 1804777

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: در جلسه امروز این کمیته با تامین قیر رایگان با اولویت مناطق فقیرنشین و توزیع 3 هزار میلیارد تن منابع شرکت گازرسانی شرکت نفت در مناطق فقیر موافقت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رحیم زارع درباره مصوبات کمیسیون تلفیق لوایح بودجه 1401 اظهار داشت: بر اساس تصمیم این کمیسیون وزارت نفت موظف شد از طریق شرکت تابعه دولتی متبوع و توسط م. عنوان 14.5 درصد این شرکت به 30000 میلیارد ریال گازرسانی به روستاها و تکمیل پروژه های نیمه تمام گازرسانی به روستاها، ادامه گازرسانی با اولویت گازرسانی به شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان و استان های نفت خیز و گاز مناطق سردسیر استان های رویشی زاگرس، مناطقی که از نظر گازرسانی در مناطق شهری و روستایی کمتر از میانگین کشوری هستند و همچنین روستاهای واقع در مناطق کوهستانی و صعب گذراندن اقدامات لازم را حداقل 4 برابر سرانه انجام دهید.

وی بیان کرد: مصوبه بعدی کمیسیون تلفیق بودجه در باره تحویل کر رایگان بود که با موافقت اعضای وزارت نفت معادل 150 هزار میلیارد ریال نفت خام بالاتر از سقف منابع از بند (1) بند.ب) توجه داشته باشید یکی ارائه پالایشگاه ها به صورت ماهانه برای بر اساس توزیع سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است مواد اولیه قیر (واکیوم استیک) را با اولویت مناطق پاکسازی شده در اختیار دستگاه های اجرایی قرار دهد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: سهمیه دستگاه های اجرایی به شرح زیر تعیین می شود. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای آسفالت معابر و بهسازی روستاها 20 درصد، وزارت راه و شهرسازی برای آسفالت راه های فرعی و روستایی و آسفالت راه های اصلی، فرعی، معابر بازسازی شهری در محلات و پروژه های مسکن مهر ملی مسکن مهر و راه عشایری 48 ٪، وزارت آموزش و پرورش سازمان مدارس کشور برای تعمیر و تجهیز مدارس برای نوسازی 6٪، وزارت کشور برای آسفالت معابر شهری از طریق سازمان مربوطه 17٪، بسیج سازندگی برای آسفالت راه های بین مزارع، ایستگاه ها و پایگاه ها 6٪، نیروهای مسلح (بازو) 2 درصد در نظر گرفته شد.

دوستت دارم گفت: وزارت نفت نیز از طریق شرکت دولتی مجوز ساخت دریافت کرد پالایشگاه پترو نفت سنگین با ظرفیت 300000 بشکه در روز از منابع داخلی با مشارکت بخش غیردولتی، تامین مالی خارجی (فاینانس) و یا تحویل نفت خام به پیمانکاران.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید