مولوی گرگیج برکنار شد/ انتصاب امام جمعه جدید اهل سنت آزادشهر

ساعت: 14:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۶
کد خبر: 1792787

در پی سخنان جنجالی مولانا توسط محمدحسین گرگیج، امام جمعه سابق اهل سنت آزادشهر در نماز جمعه ۱۹ آذر و اعتراضات گسترده علما و ائمه اهل سنت در سراسر کشور، آیت الله نورمفیدی، سخنگوی ولی فقیه کشور برکنار و امام جمعه جدید این شهر برکنار شد. معرفی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با توجه به اظهارات تفرقه‌انگیز مولوی گرگیج در نماز جمعه هفته گذشته 19 دی 1400، پس از محکومیت علما و روحانیون اهل سنت و شیعه و سایر نهادهای دینی، مدارس و حوزویان طی تصمیمی از سوی آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه گلستان، « مولوی نعمت الله مشعوف» به سمت امام جمعه جدید اهل سنت آزادشهر منصوب شد.

متن تصمیم امام جمعه جدید اهل سنت آزادشهر ذکر شده است

مصطفی عزیز، جناب مولوی نعمت الله مشعوف

نظر به حوادث ناگوار نماز جمعه اهل سنت آزادشهر و لزوم نصب امام جمعه جدید، به موجب این حکم جنابعالی را به مدت یک سال به سمت امام جمعه اهل سنت آزادشهر منصوب می نمایم.

امید است با اتکال به خداوند متعال در ادای سرافرازی هر چه بیشتر این فریضه بزرگ الهی، مردم شریف این مرز و بوم را با معارف دینی و ارزش های انقلاب اسلامی آشنا سازید.

بدیهی است توجه ویژه شما به وضعیت خطیر جهان اسلام و ضرورت وحدت اسلامی و شرایط حساس کشور و تبیین صحیح آن برای مردم عزیز موجب رضایت خداوند متعال و یأس دشمنان خواهد شد.

امید است با همکاری مردم، علما و مسئولین محترم منطقه به ویژه مرکز اسلامی استان گلستان وظایف محوله بویژه آرمان های امام راحل و شهدا و فرامین مقام معظم رهبری (دامت) را به خوبی انجام دهید. برکات).

موفقیت روزافزون شما را از خداوند متعال مسئلت داریم.

و ما را نصیحت می کند که اولیای پیشوای صالحی باشیم که مقید به تقوا و عبادت الهی است و به متوکل تمسک جوییم و هیچ مرد صالحی مانند دعوت های شما مرد نیست.

در پی سخنان جدایی مولوی محمدحسین گرگیج، امام جمعه اهل سنت آزادشهر استان گلستان در نماز جمعه 19 آذرماه، مرکز اسلامی گلستان و شورای سیاسی ائمه جمعه استان، در پی اظهار نظر اهل سنت آزادشهر، توهین آمیز و کفرآمیز است. روز جمعه نماد وحدت امت اسلامی به شدت محکوم شد و از مسئولان استانی درخواست شد تا با این موارد برخورد قانونی کنند.

در این بیانیه آمده است:

به نام خدا

خداوند پلیدی اهل بیت را رها کند و شما را پاکیزه گرداند.

مردم عزیز و همیشه در صحنه منطقه گلستان

سلام

در پی انتشار سخنان اخیر امام جمعه اهل سنت آزادشهر در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته و تحریف تاریخ و تفسیر سلیقه ای از پیشنهادهای تاریخی و پیامدهای هتک حرمت به اهل بیت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، احساسات پاک عاشقان. در حرم مطهر شیعه و سنی مجروح شدند و موجی از ناآرامی ها و اعتراضات مردمی و نخبگان به راه افتاد.

تاریخ پربار انقلاب اسلامی و خون پاک شهدای مذاهب اسلامی در این سرزمین نشان می دهد که استان گلستان همواره همچون رنگین کمان وحدت و همدلی در آسمان ایران اسلامی و مردم و علمای منطقه می درخشد. اعم از شیعه و سنی از ارزش های انقلاب و نظام اسلامی دفاع کنند. در واقع در تبیین آموزه های انقلاب اسلامی و شالوده تمدن نوین اسلامی پیشگام بودند.

مرکز اسلامی استان گلستان ضمن تجلیل از مقام شامخ و ملکوتی و غبار اهل بیت علیهم السلام، این سخنان توهین آمیز و کفرآمیز از قلعه نماز جمعه را که مظهر وحدت امت و امت اسلامی است به شدت محکوم کرد. روحانیون، ارزش نهادن به تشکل های دینی و پیگیری مطالبات بحقانه آنها را از طریق قانون و به دور از احساسات و عواطف به عمل آورند و مانند گذشته از مسئولان کشوری و استانی می خواهیم به دنبال کسانی باشند که قصد توهین به مقدسات مذاهب اسلامی را دارند و به آن اعتقاد ندارند. وحدت امت اسلامی، شیعه و سنی باید برخورد قانونی کنند، تاکید می کنم و از مسئولان استانی می خواهم که با این موارد برخورد قانونی کنند.

گفتنی است از مردم شریف استان و کشور که با اهتمام و محبت به خاندان نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم عمق ارادت خود را به این خاندان بزرگوار نشان داده اند، می خواهم. کوتاه مدت باید از سوء استفاده از دشمنان نظام اسلامی در برانگیختن شورش های مذهبی در میان امت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم خودداری کنند.

گفتنی است بیش از 30 هزار نفر در پویش با عنوان «برخورد با سخنان تقسیم کننده امام جمعه آزادشهر» خواستار معاینه و حذف وی شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید