می خواستند لیست استقلال را با مترو به آسیا بفرستند!

می خواستند لیست استقلال را با مترو به آسیا بفرستند!

بعد از اتفاقاتی که در ازبکستان برای تیم ملی جوانان افتاد، صمد مرفاوی که هدایت تیم ملی کشورمان را برعهده داشت ترجیح داد سکوت کند و زیاد در این مورد صحبت نکند اما سکوت سرمربی این تیم در نهایت شکسته شد. مصاحبه ای و مرفاوی در گفتگوی اختصاصی با ما به صراحت از ماجراهای تیم ملی جوانان و شرایط فعلی استقلال صحبت کرد. سخنانی که اولین بار از زبان ایشان برملا شد و نکات بسیاری در قالب این گفتگو:

چهار ماه جستجو

من از آذرماه سال گذشته برای تیم ملی جوانان اقدام کردم و هنوز دریافت نشده است. بعد از پایان مسابقات قهرمانی آسیا و بازگشت این تیم به تهران، از فدراسیون با من تماسی گرفته نشد که بگویم بیایم و تسویه حساب کنم.

سرتاج مشغول است

خیلی دوست داشتم با آقای تاج جلسه ای داشته باشم و تجربه ام را به رئیس فدراسیون فوتبال منتقل کنم اما هنوز چنین اتفاقی نیفتاده و گویا سرتاج سرش شلوغ است. دوست داشتم تجربیاتم در زمینه تیم های اصلی را به نفر شماره یک فدراسیون منتقل کنم. زمانی که من سرمربی تیم جوانان شدم، این تیم در آسیا چهارم شد و با نپال و بنگلادش مساوی شد که اصلا شایسته فوتبال ما نبود، اما الان در آسیا دوم هستیم که در نوع خود پیشرفت است. . در دوره قبل تیم نوجوانان به مرحله ای که ما رسیدیم نرسید. این تیم 8 ماهه بود و زمانی که تشکیل شد بازیکنانش به تیم های لیگ برتری منتقل نشدند اما الان می بینیم همین نفرات در لیگ برتر بازی می کنند و حتی یکی از بازیکنان ما به تیم ملی بزرگسالان دعوت شده است. قهرمانی کافا را به دست آوردیم و به عنوان بهترین تیم به مرحله نهایی مسابقات قهرمانی آسیا رسیدیم و در مرحله پایانی به عنوان تیم اول گروه خود بیرون آمدیم. طبق آمار، این اتفاق در سال های اخیر در عرصه تیم ملی جوانان ایران بی سابقه بوده است. حالا در بازی با عراق که یک بازی حذفی بود شکست خوردیم و نتوانستیم جام جهانی جوانان را پیدا کنیم. طبیعی است که خیلی دوست داشتم به مسابقات قهرمانی جهان سفر کنم، اما باز هم شکست هایی وجود دارد. آیا برزیل و اسپانیا در مقدماتی جام جهانی 2002 شکست نخوردند؟ آیا انگلیس که شش گل به ما زد، در مرحله حذفی به فرانسه نرفت؟ تیم جوانان به دلیل نرسیدن به جام جهانی ناموفق بود اما موفقیت اصلی در تیم های اصلی تغذیه و معرفی بازیکنان مستعد به فوتبال هر کشور است، آمارها نشان می دهد که در این زمینه کاملا موفق بوده ایم.

تلاش فدراسیون

با تمام احترامی که قائل هستم باید بگویم برای بازی با عراق که در اسفند سال گذشته برگزار شد، اگر فدراسیون تلاش می کرد، شاید این ماه بازی را می بردیم و به جام جهانی می رسیدیم. یادتان باشد قبل از اعزام تیم به ازبکستان به دلیل برنامه ریزی و امکانات فوق العاده مشکل داشتیم. آخرین مرحله اردوی این تیم برگزار نشد و در زمستان که در تهران برف بارید، حتی در زمین بازی هم با مشکل مواجه شدیم و در نیمی از زمین تمرین کردیم، اما با این حال به ازبکستان رفتیم و به عنوان تیم برتر به مرحله یک چهارم نهایی رسیدیم. من می گویم تلاش فدراسیون همین جاست. دوست داریم در این مرحله مدیران فدراسیون را در کنار خود ببینیم. حتی اگر به بازیکنان پاداش نمی دادند و فقط حضور پیدا می کردند انگیزه و روحیه بچه ها خیلی بالاتر می رفت اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

استخر و امکانات پزشکی

خود بچه ها می توانند در این رابطه توضیح دهند که در ازبکستان هم استخر داشتیم و هم آب درمانی و هم ریکاوری. طبیعتاً زمانی که به خارج از کشور سفر می کنیم محدودیت هایی داریم و باید مجوزهای لازم را بگیریم، اما با وجود اینکه استخر مختلط و سالن بدنسازی وجود دارد، به گونه ای هماهنگ کردیم که یک ساعت این مکان ها منحصراً در اختیار ما باشد. می فهمم، برای استفاده از آن. یک چیز دیگر هم بگویم. بخشی از بهبودی به امور پزشکی تیم برمی گردد که متاسفانه امکانات پزشکی حرفه ای در اختیار نداشتیم. این اصلاً به این معنی نیست که ما پزشکان بدی در اختیار داشته ایم. نه این بندگان خدا زحمت کشیدند اما وقتی کاروان تیم ملی را قبل از چنین مسابقه مهمی می فرستند در حالی که پزشک تیم فقط دو عدد قرص و مکمل همراه خود دارد از نظر مادی اصلا قابل مقایسه با تیم های دیگر نیست. . آیا می توانیم انتظار داشته باشیم اینها مواردی بود که انتظار داشتم برخی از همکارانم بعد از مسابقات در مورد آنها صحبت کنند، اما متأسفانه آنها چیزی نگفتند.

آغاز ناکامی استقلال

استقلالی ها در ماه های اخیر یا اصلا مدیری نداشتند یا اگر مدیری داشتند تمام فکر و ذکر آن مدیر بر سر پرداخت بدهی و تسویه حساب با استراماهونی بود. حال سوال اینجاست که آیا بدهی باشگاه پرسپولیس بلامانع است پس چرا اینقدر سر و صدایی برای بدهی خود به پا نکردند؟ فروردین ماه شاهد بودیم که مدیران استقلال به بهترین برنامه فوتبال رفتند و آن بحث شکل گرفت. فکر می کنم شکست استقلال در دربی همان جا از تلویزیون شروع شد. البته از این نظر اصلاً ایرادی به برنامه برتر فوتبال نمی‌دانم، اما فکر می‌کنم بحث از منظر مدیریتی به ضرر استقلال بود و در نهایت دود آن از چشمان تیم محو شد.

تفاوت ساپینتو با سرمربی ایران

در همین خبر من بهمن ماه گذشته مصاحبه ای انجام دادم و به مدیران استقلال هشدار دادم که حالا که این تیم در مسیر پیروزی قرار دارد، با ریکاردو ساپینتو صحبت کنند و به او بگویند که تهاجمی او می تواند استقلال را با مشکلات بزرگی مواجه کند، اما متاسفانه این کار را نکردند. این هشدار را جدی بگیرید آنها آن را درک نکردند و اکنون عواقب آن را می بینیم. اگر یک مربی ایرانی بعد از دربی با داوران اینطور رفتار می کرد بدون شک 6 ماه محروم می شد. آیا سکوت الهام شده را انکار نکردند؟ البته قبول دارم که گاهی داوران اشتباهات بزرگ و تاثیرگذاری می کنند اما به هر حال اشتباهات اتفاق می افتد. این اولین بار نیست که داوران اشتباه می کنند و آخرین بار هم نخواهد بود، اما سرمربی استقلال باید خودش را کنترل کند زیرا مشکل او برای کل گروه خواهد بود. در مورد اتفاقات شب جمعه هم برای آقای عبدالله ویسی به عنوان مربی ایرانی و خوزستانی احترام زیادی قائل هستم. من هم برای ریکاردو ساپینتو به عنوان سرمربی تیم استقلال احترام زیادی قائل هستم اما به نظرم رفتار هر دوی آنها اشتباه بود. آقای ویسی دلیلی نداشت که در مورد سرمربی استقلال صحبت کند و ساپینتو نباید از این حرف ها استفاده می کرد و اینطور جواب می داد. به نظر من بزرگان و لیدرهای هر دو تیم باید به این پرونده رسیدگی می کردند. وقتی بزرگان نیمکت نشین چنین حرکاتی می کنند چه انتظاری از بازیکنان داشته باشیم؟ گاهی اوقات کلماتی را می شنویم که اصلاً زیبا نیستند. به نظر من مدیران استقلال باید در مورد مسائل مدیریتی و افراد در سطح خود صحبت کنند و بحث را به سرمربی تیم و حتی دستیاران سرمربی بسپارند.

تمدید قرارداد

البته در فوتبال نمی توان چیزی را پیش بینی کرد و استقلال از نظر ریاضی همچنان شانس قهرمانی در لیگ برتر را دارد اما باید بپذیریم که احتمال چنین اتفاقی با توجه به نتایج چند هفته اخیر زیاد نیست و باید پیروز شویم. کاسه. بیایید خیلی بیشتر روی حذف تمرکز کنیم. مسابقاتی که دو پیروزی متوالی می تواند ما را به یک جام ارزشمند برساند. با توجه به حساسیت فعلی مسابقات، ترجیح می دهم در حال حاضر در مورد وضعیت ریکارد و ساپینتو صحبت نکنم، اما به عنوان بازیکن قدیمی استقلال به مدیران باشگاه استقلال هشدار می دهم تا قبل از حضور استقلال در جام حذفی، قرارداد ساپینتو را تمدید نکنند. تصمیم گرفت زیرا این می تواند مشکلاتی ایجاد کند. اول ببینند در این مسابقات چه نتایجی می گیریم و بعد روی نیمکت تیم تصمیم بگیرند.

ارسال لیست استقلال

دلیل محرومیت مجدد استقلال از لیگ قهرمانان آسیا و ناراحتی همه هوادارانش به دلیل ضعف مدیریتی است و متاسفانه این اولین بار نیست که چنین اتفاقی در باشگاه بزرگی که سابقه قهرمانی دارد رخ می دهد. مسابقات قهرمانی در آسیا در فصل قبل استقلال نتوانست به آسیا برود و هنوز هم ماجراهای زمستان 85 را به یاد داریم که خودم سرمربی بودم. از آسیا حذف شدیم اما هنوز لیست بازیکنان به کنفدراسیون ارسال نشده است! مثل اینکه می خواستند لیست استقلال را با مترو یا قطار به مالزی بفرستند! داستان Stramacuni را ببینید. اگر به موقع و در زمان مناسب پرونده را حل و فصل می کردند، استقلال را از آسیا بیرون نمی آوردند و ما با مبلغ بسیار کمتری قضیه را حل می کردیم و تمام می شد. او برای پرداخت مطالبات سرمربی سابق این تیم و اتفاقات پس از آن نیازی به گرفتن وام از بانک نداشت.

دیدگاهتان را بنویسید