ناآرامی های اخیر محصول جنگ ترکیبی و شناختی دشمن است


ساعت: 15:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۹
کد خبر: 1904816

در خطبه های نماز جمعه سیستان و بلوچستان آمده است;

ائمه جماعات سیستان و بلوچستان گفتند: ناآرامی های اخیر محصول جنگ شناختی ترکیبی و پیچیده دشمن برای برهم زدن ثبات و امنیت داخلی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، ائمه جماعات سیستان و بلوچستان گفتند: دمیدن بر آتش تفرقه قومی یا مذهبی در اقصی نقاط کشور، نشانه های آغاز جنگ ترکیبی دشمن است. در تمام ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، مجازی و غیره علیه جمهوری اسلامی تا نظام ننگین و چهره درخشان آن مخدوش شود.


برای بیان وحدت و تحقق در جامعه اسلامی اقدامات عملی لازم است

آیت الله مصطفی مهامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به رعایت تقوای الهی گفت: مردان و زنان مؤمن نمازگزار یکی از راه های مطالعه و حفظ تقوای الهی به معنای حرکت در مسیر رسالت و ولایت و پایداری در راه الهی است.

وی با اشاره به اینکه وحدت عامل وحدت و انسجام جامعه اسلامی است، افزود: وحدت یک ضرورت ضروری، زیرساختی و راهبردی برای جهان اسلام، کشور ایران و نظام جمهوری اسلامی به ویژه برای مردم است. سیستان و بلوچستان.

آیت الله مهامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمان میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در خصوص وحدت و وحدت اسلامی تصریح کرد: وحدت درس بزرگی برای امت اسلامی و اهل بیت است. حضرت بیت رهبری در دفاع از وحدت و وحدت اسلامی است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اذعان داشت: وحدت مایه آرامش، عزت و سرافرازی جامعه اسلامی است که مایه خشنودی پیامبر اسلام است و برخلاف اختلافات و درگیری ها که موجب ذلت و ذلت می شود. جامعه اسلامی و مصیبت پیامبر (ص)

خطیب نماز جمعه گفت: وحدت یعنی تعامل، همکاری و دستیابی به اهداف جامعه اسلامی و به معنای آرامش همه آحاد جامعه در برابر دشمنان مشترک جامعه اسلامی است تا بتوانند یک موضع عزتمندانه در برابر مستکبران و حفظ هویت آنان.

آیت الله مهامی تصریح کرد: برای بیان وحدت و تحقق جامعه اسلامی نیاز به اقدامات عملی است و این نکته مهم و راهبردی برای سیستان و بلوچستان اهمیت خود را با توجه به اتفاقات و هفته های گذشته زاهدان بیش از پیش نشان می دهد، این امر نباید باعث شود. شادی برای دشمنان، اختلاف، تفرقه و نفرت را در جامعه می کارد و این خواسته دشمن است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه های دینی آیات و روایاتی که به وحدت، انسجام، حاکمیت و برابری ایمان در جامعه امر می کند که از سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) به دست ما رسیده است، اعمال و دستورات این افراد است. بزرگان و سفارشات به جامعه اسلامی برای حفظ وحدت بر اساس فرمایشات ائمه انقلاب و مقام معظم رهبری و احیای تمدن پیامبر اسلام چیست که احیای تمدن اسلامی جز میسر نیست. با تعامل و همکاری شیعه و سنی.

آیت الله مهامی گفت: از همه دعوت می کنیم که منطقی باشند و احساساتی نباشند و سعی کنند عدالت و صداقت را رعایت کنند و خوشبختانه مثمر ثمر بود، باید به دنبال جامعه ای عادل باشند و در حق همه تلاش کنند.




تسخیر اذهان دشمن هدف ایجاد آشوب و جنگ ترکیبی در ایران است


حجت الاسلام والمسلمین مختار سبکی، امام جماعت موقت سراوان گفت: باید سخنان گرانقدر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران را که حکیمانه و دارای پیام های مهمی است، چندین بار مطالعه کرد و در سرلوحه قرار داد. بالای کار ما

وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با ائمه اطهار(ع) در روز جمعه مطالب بسیار ارزشمندی را بیان کردند و فرمودند: جنگ نرم بسیار خطرناکتر از جنگ سخت است زیرا در جنگ سخت جسم و جان از دست می رود اما در جنگ نرم. جنگ، اگر دشمن ما را شکست دهد، جسم و روح ما غنی می شود، اما روح به قعر جهنم می رود.

امام جمعه موقت سراوان ادامه داد: امروز دشمن از طریق جنگ نرم وارد شد، چون در جنگ سخت حرف ما مانع است، دشمن در جنگ سخت با موشک های قاره پیما و موشک های ضد کشتی نمی تواند با ما مقابله کند. ما خنثی می کنیم پس باید توطئه های دشمن را ببینیم، کجا و چه نقشه ای دارد، فضا و رسانه ای که در اختیار دارد، توپخانه دروغ و سوء ظن فعالانه خود را به کار خواهند گرفت و تیرهای خود را در این راه به سوی ما پرتاب خواهند کرد. بصیرت نداریم با دشمن همگام می شویم.

حجت الاسلام سبکی خاطرنشان کرد: دشمن در جنگ ترکیبی که آغاز کرده است به دنبال تخریب تفکر جوانان، تسخیر ذهن جوانان و نوجوانان است و به همین دلیل به دانشگاه ها و مدارس آمده است. با سوء ظن و مبالغه پیروز می شود، ما ناچاریم با شفافیت و بصیرت با توطئه های دشمن مبارزه کنیم.

وی تصریح کرد: دولت رئیس جمهور در حال انجام عملیات اقتصادی بود، اما دشمن طاقت دیدن دستاوردهای نظام و دولت را نداشت و به همین دلیل طغیان کرد.

امام جمعه موقت سراوان گفت: در گذشته عده ای می گفتند دنیای امروز دنیای مذاکره است اما امروز دیدیم رژیم صهیونیستی حقوق واقعی لبنان را پذیرفت. این پیروزی بدون جنگ در لبنان نشان می دهد که دنیا دنیای مقاومت است و هر جا مقاومت باشد نتیجه آن پیروزی است.

حجت الاسلام سبکی اذعان داشت: امروز شاهد پیروزی بدون جنگ لبنان هستیم که با مقاومت حزب الله به دست آمد و دستاوردهای مهمی به دنبال داشت که می تواند الگویی برای جبهه مقاومت باشد.

وی گفت: یاغی ها و یاغی ها نابسامانی های اجتماعی ایجاد کردند و به دنبال ایجاد مشکل در کشور بودند که با بصیرت مردم، علما، بزرگان و سران طوایف، دسیسه های آنان خنثی شد.



دشمنان پیشرفت ایران را نمی بینند

حجت الاسلام والمسلمین شیبک امام جمعه موقت شهرستان خاش گفت: ملت ما قبل از انقلاب پیشرفت علمی نداشتند و با علوم پیشرفته دنیا کاملا بیگانه بودند. امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف پیشرفت چشمگیری داشته ایم

وی تصریح کرد: دانشگاه های ما از نظر علمی در جایگاه قابل قبولی قرار دارند که توانایی رقابت با کشورهای پیشرفته را در زمینه های مختلف علمی دارند و تعداد زنان تحصیل کرده در دانشگاه ها نسبت به قبل از انقلاب 100 درصد بهبود یافته است که منجر به افزایش آگاهی خانواده ها شد و تأثیر مستقیمی بر تربیت فرزندان داشت.

شیبک تصریح کرد: نخبگان علمی باید در سطح کشور شناسایی و از ظرفیت و توان آنها به نحو مطلوب استفاده شود.


وی با اشاره به اینکه رشد و توسعه کشور تنها در سایه پیشرفت علمی امکان پذیر است، گفت: کشور ما در حوزه فضای ماوراء جو و سایر حوزه های علمی و پزشکی پیشرفت خوبی داشته است.

امام جمعه موقت شهرستان هش گفت: استان سیستان و بلوچستان قبل از انقلاب و بعد از آن نمونه بارز زحمات انجام شده در این استان در دوران انقلاب است.

شیبک سرکوب گروهک های کومله و اغتشاشگران داخلی و خارجی را مرهون تلاش های امنیتی و مردمی کشور دانست و گفت: مردم ما در حمایت و دفاع از نظام و آرمان های اسلام و انقلاب از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

وی با اشاره به کشته شدن تعدادی از جوانان و حافظان جان و مال مردم در حوزه امنیتی، تخریب اموال عمومی را حمله به خود مردم دانست و گفت: کسانی که آشکارا قصد تضعیف را داشتند، نه تنها موفق نشدند. در همه جا اما خسارات هنگفتی به آنها وارد شد گفتند که همه عاملان باید با هوشیاری مردم شناسایی و به سزای اعمالشان برسند.

سکوت معنادار مدافعان جهان اسلام در برابر جنایات صهیونیست ها

حجت الاسلام والمسلمین میتبی عزیزی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان زابل پس از توصیه به تقوا گفت: وجود مقدس امیرالمومنین علیه السلام فرمودند هر که از عمل آن حضرت خشنود باشد. جماعت مانند کسانی است که در آن هستند و مرتکب جنایات می شوند موافقند.

وی افزود: در یمن مردم مظلوم یمن مظلوم هستند، کشته می شوند، در محاصره سنگین اقتصادی و پزشکی هستند و کودکان یمنی گاهی از گرسنگی می میرند، اما صدایی از کسانی که خود را مدعی جهان اسلام می دانند به گوش نمی رسد. طبیعتاً وقتی دستشان در جیب خونخواران است نمی توانند چیزی بگویند چون نانشان قطع می شود.

حجت الاسلام عزیزی ادامه داد: زمانی که رژیم منحوس اسرائیل مردم مظلوم فلسطین را قتل عام می کند صدایی از موافقان این جنایات به گوش نمی رسد زیرا در این جنایت شریک هستند.

وی تصریح کرد: حوادثی که در هفته های اخیر در کشور رخ داد عده ای به وضوح در این کشور مرتکب جنایت شدند، در برخی شهرها از جمله زاهدان عده ای آمدند و آشوب کردند و کار و تجارت مردم، مراکز درمانی، خودروهای آتش نشانی، آمبولانس ها. و اموال دولتی به آتش کشیده شد و تعدادی از مستضعفین که نماز می خواندند کشته شدند و پشت صاحبان القاب پنهان شدند.

خطیب نماز جمعه شهرستان زابل خاطرنشان کرد: علمایی که جای جلاد و مقتول را عوض می کنند کسانی هستند که به جنایت دنیا راضی هستند، این گونه افراد به مردم ظلم و جفا می کنند.

حجت الاسلام عزیزی گفت: کسانی که به برکت این نظام به منصب و تریبون رسیده اند، اما منافقانه کل نظام را متهم به جنایت می کنند و طلبکار می شوند، بدانند که اگر نظام تسکین می دهد و احترام می گذارد به صلاح است. خود سیستم . .

وی تاکید کرد: ما معتقدیم کسانی که در زاهدان جنایت کردند، افسر ارشد و شجاع و نیروهای جان برکف، نظامی و بسیجی ما که در زاهدان و سایر شهرها ما را به شهادت رساندند قطعا جنایتکار هستند.

وی افزود: ممکن است برخی از مدیران و پست ها اشتباه کرده باشند اما این باعث ضعیف شدن سیستم نمی شود. نظام اسلامی قوی‌تر و باشکوه‌تر از آن است که عده‌ای بخواهند آن را نشان دهند.»

امام جمعه زابل ادامه داد: ما از مکتب امام حسینی هستیم که سرشان در میدان بریده شد و این که برخی حقایق و حقایق را بیان نمی کنند واقعا جمهوری اسلامی را سرکوب می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید