نامه لاریجانی به هیئت امنا درباره برکناری وی چرا و چگونه منتشر شد؟

پس از عدم تایید هیات امنا با کاندیداتوری دکتر علی لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، وی از هیات امنا خواست تا دلایلی را بیان کند.

با وجود اینکه هیات امنا اعلام کرد دلایل آن به صورت کتبی به اطلاع آنها رسیده است، لاریجانی دریافت هرگونه نامه را تکذیب کرد.

شورای نگهبان طی نامه ای محرمانه به تاریخ 5 مرداد 1400 (40 روز پس از انتخابات) دلایل عدم تایید اعتبارنامه لاریجانی را با امضای آیت الله جنتی به وی ابلاغ کرد اما آن را با مهر محرمانه ممهور کرد.

لاریجانی سپس از هیئت امنا خواست که محرمانه بودن نامه را حذف کند تا بتواند به صورت علنی پاسخ دهد، اما هیئت امنا از این کار خودداری کرد. در نهایت رئیس سابق مجلس طی نامه ای (که امروز در فضای مجازی به تاریخ 6 مهر 1400 منتشر شد) به تفصیل به هیئت امنا پاسخ داد و دلایل ادعایی این نهاد را رد و اطلاعات خود را کاملا کذب خواند.

به گزارش خبرآنلاین، دکتر لاریجانی در شرایط کنونی کشور، انتشار نامه خود به هیئت امنا را مناسب ندانست، اما تصویر خود را برای اطلاع برخی مسئولان و مقامات عالی رتبه نظام ارسال کرد و به این ترتیب، مشکلی که او معتقد است جمهوری را تحریک می کند، تعامل با سهامداران برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه در آینده.

گزارش آنلاین حاکی است، لاریجانی در مورد اعلام عمومی نامه خود اظهار نظری نکرده و اگر قصد انجام این کار را داشت، همزمان آن را در حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی منتشر می کرد.

به نظر می رسد اکنون که نامه شورای نگهبان و پاسخ لاریجانی منتشر شده است، فرصت بحث و گفتگو فراهم شده است و شورای نگهبان باید به سوالات و ابهامات فراوان در برابر مطالبات مردم و نخبگان پاسخ دهد و فراهم کند. منابعی که اطلاعات مربوط به رد صلاحیت لاریجانی را در اختیار این موسسه قرار داده اند، روشن می شود.

دیدگاهتان را بنویسید