ردیابی افراد خارج از هیات امنا در ماجرای برکناری علی لاریجانی؟

ردیابی افراد خارج از هیات امنا در ماجرای برکناری علی لاریجانی؟

روز جدید حقیقت پور با بیان اینکه هزینه رد صلاحیت لاریجانی برای هیئت امنا بیشتر از هزینه رد صلاحیت آیت الله هاشمی است، گفت: چهار نفر از رد صلاحیت شدگان در کابینه دولت سیزدهم هستند. اگر مشکلی هست از این افراد هم انتقاد کنید.

منصور حقهت پور مشاور علی لاریجانی در دوران نمایندگی وی در مجلس و از فعالان سیاسی اصولگرا به قرن نو با اشاره به نامه ای که به دلیل رد صلاحیت علی لاریجانی منتشر شده است، گفت: این نامه درست است اما محتوای آن صحت و کذب نیست. “

وی در پاسخ به این سوال که آیا آقای لاریجانی نامه رد صلاحیت خود را منتشر خواهد کرد، گفت: ما نمی دانیم این نامه توسط چه کسی منتشر شده است، اما آقای لاریجانی در عرض دو ماه بسیار خجالتی و محترم است و بعد از انتخابات ریاست جمهوری نامه ای به هیات رئیسه نوشتند. معتمدین دلایل اخراج من را توضیح می دهند.

این در اختیار گاردین نیست که بگوید او یک نامزد معمولی یا غیر روحانی است

وی ادامه داد: بدیهی است این نامه های هفت بند از سوی هیئت امنا تنظیم شده و خارج از وظایف ذاتی آن هیئت است. اینکه بگوییم ساده زندگی می کنی یا نه، اهل دنیا هستی یا نه، در اختیار هیئت امنا نیست. هیئت امنا باید ارزیابی کند که آیا نامزد یک سیاستمدار، مدیر و مدبر است یا خیر. هیئت امنا این پاسخ را در پاسخ به آقای لاریجانی منتشر کرد و اعلام کرد که منتشر نخواهد شد. الان نمیدونم چطوری منتشر شد.

سفر خانواده لاریجانی به هیات امنا ربطی به این موضوع ندارد

حقیقت پور گفت: آقای لاریجانی در پاسخ به این هفت بند ناعادلانه نامه ای طولانی و چندوجهی به شورای نگهبان و برخی از سران نظام نوشت که هر دوی آنها امروز منتشر شد. آقای لاریجانی در صدد براندازی دولت نیست، او می‌خواهد از انحراف نظام از مسیر عدالت جلوگیری کند.

این چهره اصولگرا گفت: آیا سفر خانواده ایشان به خارج از کشور ربطی به هیات امنا ندارد یا تنها ایشان در شکست دولت قبل نقش داشته اند، رئیس شعبه دیگر ندارد؟ آقای لاریجانی به رفتار آقای روحانی اعتراض داشت، اما همیشه می گفت رهبری ایشان به ایشان گفته اند که انتخاب کنید. اگر تصمیمات مجلس در دوره ایشان باعث تضعیف نظام شده است، چرا هیات نگهبان آن را تایید کرد؟

مجید انصاری می خواهد لاریجانی را وارد نبرد با شورای نگهبان کند

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به ادعای مجید انصاری مبنی بر رد صلاحیت لاریجانی به دلیل عدم التزام به اسلام، گفت: خیر، ارگان رسمی کشور نیست و هیات امنا نیز چنین دلیلی ارائه نکرده است. هیئت امنا باید ثابت کند که پسرش فعالیت اقتصادی داشته است. آقای لاریحانی در نامه خود به آقای اژهایی اعلام کرد که وارد این موضوع، بررسی و رسیدگی خواهد کرد. یکی از پسرانش دانشجو و دیگری در دانشگاه صنعتی شریف است. کدام یک از این دو نفر در ساخت مجلس نقش داشتند؟ آقای کرباشی اصلا پسری ندارد و بی شرف بوده است. همچنین آقای مجید انصاری را در این اظهار نظر شایسته نمی‌دانیم. ممکن است بر سر آقای لاریجانی با هیات نگهبان اختلاف داشته باشد. نامه هفت نامه ای از هیئت امنا را با نامه توضیحی چند صفحه ای آقای لاریجانی مقایسه می کنیم که به نظر می رسد ارزیابی مردم از آسمان به زمین تغییر خواهد کرد.

هزینه برکناری لاریجانی برای نظام از برکناری آیت‌الله هاشمی سنگین‌تر است.

وی هزینه رد صلاحیت لاریجانی در هیئت امنا را بیشتر از هزینه رد صلاحیت آیت الله هاشمی دانست و گفت: از رد صلاحیت شدگان چهار نفر در کابینه دولت سیزدهم بودند. اگر مشکلی هست از این افراد هم انتقاد کنید.

از بیرون دستور برکناری لاریجانی صادر شد

وی در پاسخ به این سوال که آیا با این استدلال ها می توان فردی در رهبری و مشاور را رد صلاحیت کرد، گفت: به نظر می رسد دستور از خارج صادر شده است.

وی درباره تاثیرگذاری در هیات امنا افزود: نمی گویم نفوذ، اما جریانی که می خواهد کل جامعه را در دست بگیرد و متحد کند ممکن است دستور داده باشد. آقای مصلحی قبل از انتخابات گفت که آیت الله هاشمی رد صلاحیت شده است، ما به این نتیجه رسیدیم که ایشان می توانند رای دهند و من به هیات امنا گفتم رد صلاحیت شود. درسته؟

هیات امنا باید به نامه لاریجانی پاسخ دهد

حقيقت پور با ارائه پيشنهادي به هيئت امنا خاطرنشان كرد: پاسخ به اين نامه 32 صفحه اي و دعوت از آنان به ديدار صادقانه با خبرنگاران چه از نظر عملي و چه از نظر علمي. باید یک جایی جلوی اشتباه را بگیریم وگرنه تا این دیوار کج کنار ثریا ادامه می دهیم.

وی در خصوص اینکه هیئت امنا در حال قانونی شدن است، گفت: مقام معظم رهبری باید برای برون رفت از این وضعیت تدابیری اتخاذ کنند.

دیدگاهتان را بنویسید