نانوایی ها موظفند نان باکیفیت را در اختیار مردم قرار دهند


ساعت: 16:43
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1810281

تیمور کریم زی گفت: ارائه نان با کیفیت به مردم و رصد مشکلات بهداشتی توسط متولیان امر باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تیمور کریم زایی فرماندار کوهپایه شهرای ایرانیان در گفتگو با خبرنگار عصرهامون گفت: برای رفع مشکلات و وضعیت آرد و نان نانوایی ها به صورت سرزده از این واحدها در سطح بند بازدید کردند. سهمیه آرد، بهداشت، کیفیت، قیمت نان و ساعات پخت نانوایی ها در نظر گرفته شد.

وی با یادآوری رعایت بهداشت و توزیع عادلانه نان به کلیه نانوایی ها افزود: بازدیدها به صورت مستمر ادامه خواهد داشت و هیچ گونه کوتاهی در تهیه مواد اولیه، پخت و تحویل نان وجود نخواهد داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه طبق قانون هرگونه کاهش فروش و توزیع خارج از شبکه نانوایی توسط نانوایان تخلف محسوب می شود، گفت: نان باکیفیت باید به مردم تحویل داده شود و آنهایی که بی احتیاطی یا فروش نرفته یا گران هستند در نظر گرفته می شود.

وی افزود: نانوایی ها باید مکان مناسب با شرایط ویژه برای نگهداری آرد داشته باشند، مجاورت انبار آرد به محل پخت باعث ایجاد رطوبت و افزایش دما در محیط می شود که باعث کاهش کیفیت آن می شود.

کریم زایی گفت: با توجه به لزوم نظارت بر مصرف آرد یارانه ای در نانوایی های قسمت جنس، تمامی نانوایی ها باید دارای انبار مستقل نگهداری آرد برای حفظ شرایط مناسب این غذا باشند.

وی خاطرنشان کرد: نظارت دقیق و کارشناسی بر کار نانوایی ها، نحوه توزیع سهمیه آرد متناسب با نیاز بخش دامن و رعایت پروتکل های بهداشتی برای پیشگیری از بیماری های عروق کرونر قلب از الزامات مهم در این حوزه است. توسط سازمان های مسئول دنبال می شود.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید