ناوگان محیط بنان با 1200 دستگاه موتورسیکلت تریل ارتقا یافت / فارس، مازندران و تهران در صدر تخلفات شکار غیرمجاز در کشور


ساعت: 13:42
تاریخ انتشار: 1401/04/04
کد خبر: 1878396

جمشید محبتانی گفت: خوشبختانه در سال گذشته با ورود 1200 دستگاه موتورسیکلت برای مسیرها موفق شدیم پارک موتور دوستداران محیط زیست را نوسازی کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکفرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور امروز شنبه در حاشیه آغاز نخستین دوره آموزشی ملی محیط زیست که در کرج برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: ماموریت اصلی حفاظت محیط زیست کشور مبارزه با مخربین محیط زیست به ویژه با شکارچیان متخلف است. “

جمشید محبتانی به شهادت 150 محیط بان و 300 جانباز اشاره کرد و افزود: متاسفانه این محیط بانان توسط شکارچیان متخلف با سلاح های غیرمجاز به هلاکت رسیدند که در نتیجه 90 محیط بان در کرج آموزش می بینند.

وی گفت: مسائل اجتماعی، حقوقی و قانون استفاده از سلاح از جمله آموزش هایی است که به محیط بانان ارائه می شود تا به استان ها بازگردند و با دست پر خدمت کنند. محیط بانان با پیشگیری غیر کیفری و کیفری از محیط زیست کشور حفاظت می کنند.

محبت هانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال گذشته با ورود 1200 دستگاه موتورسیکلت برای مسیرهای جاده ای موفق به نوسازی ناوگان محیط زیستی شدیم تا با توجه به فرسوده بودن خودروهای فعلی در مسیرهای صعب العبور مورد استفاده قرار گیرند.

وی به تجهیز محیط بانان با فناوری های نوین در سال جاری اشاره و تصریح کرد: این روش می تواند ارتباط حضوری محیط بانان و متخلفان را به حداقل برساند، حدود 3800 محیط بان از سراسر کشور وجود دارد که باید مبنای نمودار باید باشد. به 8000 نفر برسد.

محبت هانی با اشاره به اینکه 50 درصد محیط بانان کشور بر اساس نمودار فوق بیمه شده اند، گفت: جذب محیط بان از دو سال گذشته آغاز شده و سالانه 250 محیط بان استخدام می شوند که این روند تا 8 سال آینده برای تامین ادامه خواهد داشت. نیروها.» وجود داشت.

محبت هانی تعداد محیط بانان سراسر کشور را 3800 نفر عنوان کرد و افزود: بر اساس چارت سازمانی تعداد محیط بانان باید به حدود 8 هزار نفر برسد و تاکنون 50 درصد محیط بانان کشور بر اساس برنامه زمان بندی تامین شده اند.

وی خاطرنشان کرد: تخلفات در استان هایی که حیات وحش وجود دارد، رخ می دهد. وی گفت: فارس، مازندران و تهران بیشترین تخلفات را در زمینه شکار غیرمجاز دارند اما در رده های بعدی تخلفات استان های لرستان، کردستان، کرمانشاه، کوکیلویه و بویراحمد، گیلان و گلستان قرار دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید