ناگفته هایی از زندگی شهید حجازی از زبان فرمانده سابق سپاه


ساعت: 14:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822358

فرمانده اسبق سپاه ولی امر (عج) گفت: یکی از ویژگی های شهید حجازی این بود که زود قضاوت نمی کرد و یکی از بارزترین خصوصیات او شهید بودن بود. در استان مردمی داریم که عاشق ولایت هستند و کم و بیش اطاعت می کنند، دسته ای دیگر ولایت را دوست دارند، اما دسته دیگر ولایت را دوست دارند و قبول دارند و از ولایت و مقام ولایت اطاعت می کنند. شهید حجازی خیلی جاها نشان داد که در استان 100 درصد ذوب وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار علی ماجدیان در گفت و گو با صاحب نیوز گفت: شهید حجازی با گروهی در اصفهان مشغول به کار بود و یکی از بستگانم با وی در ارتباط بود. ارتباطی وجود داشت.

فرمانده سابق سپاه ولی امر (عج) گفت: شهید حجازی در مراحل مختلف زندگی خود به دنبال رسیدن به رشد و کمال معنوی بود و از دیگر ویژگی های شهید در عمل، اهمیت ویژه و احترام به مردم بود. او در دوران انقلاب فعال بود و حتی زمانی که آیاتش را از دست داد، حق استادی داشت.

وی افزود: یادم هست که استاد علی اکبر پرورش که بر اکثر مردم اصفهان و حتی نخبگان جامعه حق استادی داشت در مقطعی مریض شد اما شهید حجازی را مقید می دانستند. اما در مشغله هایش باید به دیدار علی برود. «اکبر باید بزرگ شود و ادب و ارادت نشان دهد.

مسجدیان ادامه داد: شهید حجازی به امور ریز و درشت رسیدگی می کرد و در عین حال که پای کار بزرگ ایستاده بود، حمایت می کرد، وقت می گذاشت و تصمیم می گرفت. او به کارهای کوچک نیز رسیدگی می کرد و مشکلات کوچک را با پشتکار حل می کرد.


*شهید حجاری همدلی با افراد مسئول را از دست نداده است

علی ماجدیان خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های اخلاقی و اخلاقی این شهید بزرگوار این است که در مقاطع مختلف مسئولیت دوستی و همدلی را که قبل از مسئولیت با مردم داشتند از دست نمی دهند و برای حفظ آن تلاش می کنند.


*شهید حجازی خیلی جاها نشان داد که 100 درصد ذوب در استان وجود دارد

وی بیان می کند: یکی دیگر از ویژگی های شهید حجازی این است که زود قضاوت نمی کند و یکی از ویژگی های بارز او مقبولیت بودن شهید است; در استان مردمی داریم که عاشق ولایت هستند و کم و بیش اطاعت می کنند، دسته ای دیگر ولایت را دوست دارند، اما دسته دیگر ولایت را دوست دارند و قبول دارند و از ولایت و مقام ولایت اطاعت می کنند. شهید حجازی خیلی جاها نشان داد که در استان 100 درصد ذوب وجود دارد.

مسجدیان گفت: در یکی از انتخابات نظر من خلاف نظر شهید بود و شهید حجازی استدلال های من را رد نکرد و پذیرفت؛ اما در این میان، امام حسین (علیه السلام) را قبول کردند. اما شهید حجازی می گفت احساس من این است که ولایت نظر شخص دیگری است و این احساس را دارم، در حالی که نظر من با شما یکی است، اما چون احساس می کنم نظر من در آنجا به ولایت نزدیکتر است، به او عمل می کنم و این تا زمانی بود که گفت مطمئن هستم.

علی مجیدیان نیز گفت: روحیه ای که در شهید حجازی دیدم روحیه ایثار و گذشت و فرمانبرداری بود. خود شهید قاسم سلیمانی اطاعت می کند. اگر بخواهیم به مسائل نظامی نگاه کنیم، شهید سردار قاسم سلیمانی هم با شهید حجازی همکلاسی بود، اما وقتی شهید حجازی به لبنان می رود، فرمان را انجام می دهد و این نشان دهنده مقبولیت شهید حجازی است.


* شهید حجازی از نظام استفاده دینی نکرد

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: ما افراد گمنام زیادی مانند شهید حجازی در مسائل اخلاقی و ساده زیستی داریم که در مناصب مختلف با نیروهای مختلف توانستند از بسیاری استفاده های دینی از نظام ها و حتی آن استفاده دینی استفاده کنند.

مسجدیان درباره اینکه چگونه می‌توان این الگوهای رفتاری را به جامعه و به‌ویژه نسل جوان ارائه کرد، اذعان داشت: انجام می‌دهد. باید افرادی مثل شهید حجازی را بشناسیم که کم نیستند.

علی ماجدیان با اشاره به شخصیت های بزرگی که الگو هستند، گفت: مردی مثل سردار کنی واقعا با اخلاق، ساده زیستی، کار و پشتکار مهم است و کمتر کسی پیدا می شود که مقام شهید سلیمانی را داشته باشد. چنین افرادی و حتی در نسل جدید، اما کمتر برای جامعه شناخته شده اند.

وی در پایان گفت: اصحاب رسانه می توانند در ارائه این افراد در جامعه نقش آفرینی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید