نباید فریب چهره درشت شیطان را خورد/ نقش رسانه ها در تبیین ضرورت استکبارستیزی


ساعت: 12:00
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880143

هفته خواندن و افشای حقوق بشر آمریکایی فرصتی عالی برای توضیح جنایات آمریکا برای نوجوانان و جوانان و نسل های آینده است و اطلاع رسانی مردم در این باره بسیار مهم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، هفته دوم تیرماه، هفته ای پرحادثه در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است و با ورق زدن تقویم به حوادثی برمی خوریم که هر کدام برای تسکین جنایات کافی است. علیه مردم ایران با حمایت مدعیان بین المللی از وجدان بشریت برداشته شود.

بمب شیمیایی بر فراز سردشت، بمباران دفتر حزب جمهوری اسلامی، حمله ناو جنگی آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران ایرباس و… بخشی از نقاط تاریک تاریخ است که نشان از حمایت مدافعان حقوق بشر از اقدامات تروریستی و انفعال نهادهای بین المللی در این راستا دارد.


b02abaff 07fa 452a 9273 ac931a4e2d79 خبر خاکستری


آمریکا از ابزارهای تبلیغاتی مختلف برای تغییر شخصیت و محتوای نظام استفاده می کند

نصرالله شفیعی در گفتگو با مرصاد نیوز اظهار داشت: موضوع حقوق بشر آمریکایی از 15 تا 12 تیرماه به دلیل چندین اتفاق مهم از سوی مقام معظم رهبری برای بازخوانی و تبیین هویت جنایتکارانه آمریکا مطرح شد.

این تحلیلگر سیاسی و استاد دانشگاه به برخی از این جنایات اشاره کرد و گفت: 15 تیر مصادف با ترور مقام معظم رهبری توسط دشمنان و گروهک های مزدور، 16 تیر مصادف با سالروز شهادت شهید بهشتی و یارانش و همچنین مصادف با سردشت است. که علاوه بر شهادت آیت الله صدوقی به دست منافقین در 20 تیرماه و سرنگونی هواپیمای جمهوری اسلامی ایران در آسمان خلیج فارس توسط حدود 110 نفر از هموطنانمان کشته و 8000 نفر از مردم بی گناه مجروح شدند. آمریکایی ها در 12 جولای در این اقدام بزدلانه چند صد مسافر بی گناه کشته شدند.

وی افزود: موارد فوق بیانگر حقوق بشر آمریکا در قبال ملت مسلمان ایران است! متأسفانه این موضوع همواره دستاویزی برای فشار بر کشورهای مستقل و دستیابی به اهداف سلطه جویانه قدرت های بزرگ جهانی بوده است.

شفیعی بیان کرد: در واقع از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، آمریکا سعی کرد از ابزارهای حقوق بشری به نفع خود استفاده کند و با کشورها و کشورهای مستقل مخالف سیاست های آمریکا مقابله کند.

وی با بیان اینکه آمریکا در چهل و سه سال گذشته علاوه بر اقدامات خصمانه، به طور مستمر برای مهار انقلاب اسلامی و اصلاح مواضع انقلابی جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده است، افزود: حتی تغییر شخصیت و شخصیت محتوای نظام و اینکه مقامات شرعی و شرعی استفاده از هرگونه ابزار تبلیغاتی را متوقف کرده اند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه بزرگترین غول های رسانه ای در دست آمریکاست، گفت: آنها با دستگاه های تبلیغاتی صهیونیستی که قرار است سال ها مدافع حقوق بشر باشند، کارهای ضد انسانی و رذیله می کنند.

وی افزود: از این رو مقام معظم رهبری برای روشن شدن این موضوعات، این هفته را هفته حقوق بشر آمریکایی، بزرگترین ناقض حقوق بشر در تاریخ بشریت با خودنمایی مدافع حقوق بشر نامگذاری کرده اند!


02c02419 6cea 4ecf 8857 91a436427d61 خبر خاکستری


آمریکا بزرگترین مظهر جنایت و ناقض حقوق بشر است

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه در رژیم اشغالگر قدس شاهد بیشترین نمایش جنایتکاری و نقض حقوق بشر هستیم، خاطرنشان کرد: آنها بیش از 70 سال است که مردم فلسطین را تحت ظلم و ستم قرار داده اند و آمریکا بزرگترین مدافع یک جنایتکار و جنایتکار است. حالت کودک کش صهیونیستی

وی با بیان اینکه در همه جای دنیا جنگ و درگیری یا تخلفات قانونی وجود دارد، شکی نیست که آمریکا در آن دخالت دارد، گفت: به مردمی که در افغانستان در فقر، بدبختی و سختی به سر می برند، نگاه کنید به مردم یمن امروز نگاه کنید. در سوریه، لبنان، عراق و در سال های اخیر در ویتنام در بسیاری از کشورهای دیگر که شاهد بدترین موارد نقض حقوق بشر بوده و هستیم، در سخت ترین وضعیت قرار دارند.

شفیعی بیان کرد: این هفته فرصتی است تا ماهیت این رژیم خبیث و جنایتکار را واقعاً درک کنیم و برای مردم روشنگری و تبیین کنیم. آیا این رفتارهای وحشیانه با حقوق بشر سازگار است!؟ آیا کشتن مردم بیگناه موجه است؟! یک آمریکایی که از حقوق بشر دفاع می کند چگونه از تروریست ها حمایت می کند؟ بنابراین در تروریست بودن آمریکا شکی نیست.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: تظاهر به مدافع حقوق بشر یک مانور فریبنده در بین افکار عمومی است، از این رو وظیفه کارشناسان و آگاهان مسائل سیاسی است که از طریق رسانه ها روشنگری کنند.


رسانه ها نقش مهمی در تبیین جنایات آمریکا دارند

حجت الاسلام حجت الله فضلی در گفتگو با مرصاد نیوز با اشاره به هفته بازنگری حقوق بشر آمریکا گفت: این هفته از 15 تیرماه و مصادف با سالروز مقام معظم رهبری آغاز شده و تا 21 تیرماه ادامه خواهد داشت که این امر خوبی است. فرصتی برای مروری بر جنایات آمریکا علیه بشریت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: هفته کتابخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی یادآور سوءقصد به مقام معظم رهبری، بمباران دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت بهشتی و 72 تن از یاران امام و امام است. امت، شیمیایی بمباران سردشت، ترور رئیس زندان اوین، شهادت آیت الله صدوقی امام جمعه یزد و شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایرباس ایرانی توسط ناو آمریکایی.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان قصد داشتند اصل انقلاب اسلامی را به حاشیه ببرند، تصریح کرد: خون شهدای ترور درخت انقلاب را محکمتر از گذشته در مسیر خود نگه داشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگر مدعیان حمایت از حقوق بشر صادقانه این جنایات را برای رسانه ها و مردم جهان تحلیل و ارزیابی کنند، افکار عمومی متوجه می شود که دولت های مدعی چه اقدامات شرم آور در حق مردم مظلوم و عدالت خواه انجام داده اند.

حجت الاسلام فضلی با بیان اینکه این هفته زمینه برای رسوایی دولت های غربی به ویژه آمریکای جنایتکار فراهم است، خاطرنشان کرد: بیش از هر چیز خبرنگاران، نویسندگان و اهالی رسانه نقش مهمی ایفا می کنند و باید این اهمیت را برای افکار عمومی تبیین کنند. بخصوص نسل جوان باید این جنایات را بدانند.

وی گفت: در دوران انقلاب اسلامی دشمنان از هیچ تلاشی برای تعرض به نظام دریغ نکردند و بودجه های کلانی را برای این اقدامات اختصاص دادند و اقدامات جنایتکارانه خود را تحت عنوان حفظ حقوق بشر پوشش دادند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کرمانشاه خاطرنشان کرد: برای تبیین جنایات آمریکا باید از ظرفیت های موجود به ویژه مردم استفاده کرد زیرا بسیاری از مردم نسبت به این جنایات آگاه هستند.


09a620d5 1c35 4cf5 a143 3d6315bf3724 خبر خاکستری


افشای حقوق بشر آمریکایی فرصت بسیار خوبی برای جلوگیری از فریب تبلیغاتی دشمنان است

حجت الاسلام رحیم زنگنه در گفتگو با مرصاد نیوز گفت: هفته بازنگری و افشای حقوق بشر آمریکا فرصت مغتنمی است تا برخی از جنایات متعدد آمریکای جنایتکار علیه بشریت را مرور کنیم.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه افزود: در اسلام حقوق بشر برای همه انسان ها در نظر گرفته شده است و کرامت انسان فارغ از رنگ، نژاد، قبیله، زبان و لهجه به رسمیت شناخته شده است، اما غربی ها در به کارگیری حقوق بشر، کرامت انسان را می دانند. بر اساس نژاد و منافع غرب.

وی با بیان اینکه آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است و جنایات آن علیه ملت ایران بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: بر اساس آمار بیش از 17 هزار نفر در ایران توسط آمریکای جنایتکار یا دست اندرکاران آن کشته شده اند که تعداد زیادی از آنها نیز وجود داشته است. زنان و کودکان، پس با این همه جنایت، ظلم، شورش و خیانت، حق ندارد از حقوق بشر صحبت کند.

حجت الاسلام زنگنه تصریح کرد: قرائت جنایات استکبار علیه مردم مظلوم ایران و بشریت چهره آمریکای واقعی را آشکار می کند و روحیه استبداد ستیزی را تقویت می کند و از حقوق واقعی مستضعفان دفاع می کند و باعث تعمیق درک و فهم مردم می شود. به رسمیت شناختن خصومت ها و سیاست های آمریکا علیه انقلاب اسلامی.

وی افشای حقوق بشر آمریکایی را فرصتی مغتنم برای جلوگیری از فریب دادن جوانان فریب حربه های تبلیغاتی دشمنان اسلام دانست و گفت: اطلاع رسانی به مردم در این زمینه بسیار مهم است.

به گزارش مرصاد نیوز، بازه زمانی 15 تا 12 تیرماه را می توان با توجه به اتفاقات قابل توجه، هفته ای کم نظیر در تاریخ کشورمان دانست. از این رو رهبر معظم انقلاب در سال 1393 در دیدار با خانواده شهدای هفتم تیر، بر این موضوع تاکید کردند و گفتند: امروز کشور باید دشمن را بشناسد. دشمن را بشناسید؛ بیایید با دشمنان جهانی که از انواع وسایل آرایشی و بهداشتی تبلیغاتی و رسانه ای استفاده می کنند و آنها را جلوی چشمانشان می گذارند، آشنا شویم. پس باید دشمن را بشناسیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید