نبرد سخت ارتش سوریه با تروریست ها در حومه ادلب


ساعت: 12:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۶
کد خبر: 1866425

منابع سوری می گویند ارتش سوریه تحرکات تروریست ها را در امتداد محور ادلب سرکوب کرده است که تعدادی کشته و تعدادی دیگر زخمی شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رای الیوم، منابع سوری اعلام کردند که حمله سنگین تروریست ها به مواضع ارتش سوریه در حومه ادلب در شمال سوریه را دفع کردند.

بر اساس این گزارش، یگان‌های اطلاعاتی ارتش سوریه تحرکات گروه‌های تروریستی را زیر نظر دارند که تروریست‌ها در حال تلاش برای پیشروی در مواضع ارتش سوریه در خط تماس اطراف شهرک سراکب در حومه جنوبی ادلب هستند.

منابع سوری افزودند: پس از این تحرکات تروریستی، نبرد شدیدی بین ارتش سوریه و تروریست ها در گرفت که ارتش سوریه با استفاده از توپ و موشک، تحرکات تروریست ها را متوقف کرد.

ارتش سوریه مواضع تروریست ها و خطوط امدادی آنها را از شهر سرمین و حومه آن گلوله باران می کند.

یک منبع میدانی سوری با اشاره به حمله مرگبار ارتش سوریه به تروریست های در حال پیشروی به سمت مواضع دولت سوریه در حومه سراکب، گفت: نیروهای ارتش سوریه موفق شدند پنج تروریست را به هلاکت برسانند. 20 تروریست نیز توسط نیروهای ارتش سوریه زخمی شدند.

این منبع تاکید کرد: ارتش سوریه در حال حاضر در حال انهدام تجهیزات ارسالی گروه های مسلح به محور درگیری است و تاکنون بیش از سه خودروی تروریست ها را منهدم کرده است.

این منبع افزود: تروریست ها تاکنون نتوانسته اند به جایی برسند.

همزمان ارتش سوریه در تمام مناطق درگیری در حومه حماه و ادلب برای مقابله با هرگونه تحرک تروریستی در حالت آماده باش است.


ائتلاف آمریکایی هالبرن

از سوی دیگر منابع مرتبط با مخالفان سوری اعلام کردند که ائتلاف هالیبرن به رهبری آمریکا در حومه شمالی حلب و چهار کیلومتری مرز ترکیه اعلام کردند که چهار هلیکوپتر در نزدیکی منطقه هدف فرود آمده است.

منابع به درگیری در روستای الحمیره بین نیروهای ائتلاف آمریکایی و افراد ناشناس اشاره می کنند.

منابع نزدیک به معارضان سوری همچنین اعلام کردند که شش فروند بالگرد آمریکایی حوالی ساعت 3 بامداد امروز در دمشق در پایگاه لافارج در منطقه ویران شده اشک در حومه عین العرب (کوبانی) در شرق حلب فرود آمدند.

منابع افزودند که این اتفاق پس از عملیات دستگیری سرکرده برجسته داعش رخ داده است که هنوز هویت وی فاش نشده است.

پایگاه لافارج مرکز عملیات های قبلی علیه البغدادی و القرشی در ادلب است.


دستگیری رهبر برجسته داعش توسط ائتلاف آمریکایی

ساعاتی پیش ائتلاف آمریکایی از دستگیری یکی از سرکردگان برجسته گروه تروریستی داعش در سوریه خبر داد.

بر اساس این گزارش، ائتلاف بین المللی علیه داعش با صدور بیانیه ای از دستگیری یکی از سرکردگان ارشد داعش در جریان عملیاتی در سوریه در 25 خرداد خبر داد.

در این بیانیه نام فرمانده داعش مشخص نشده و گفته شده است که وی کارشناس مواد منفجره و یکی از عالی رتبه ترین فرماندهان داعش در سوریه است.

ائتلاف آمریکایی مدعی است که عملیات دستگیری این داعشی با دقت طراحی شده و به غیرنظامیان آسیبی نرسیده است. در جریان این عملیات به غیرنظامیان آسیبی نرسیده و به عناصر ائتلاف یا هواپیماها آسیبی نرسیده است. نیروهای ائتلاف به تعقیب بقایای داعش در هر کجا که باشند تا نابودی کامل داعش ادامه خواهند داد.

پیش از بیانیه ائتلاف آمریکایی، منابع خبری اعلام کردند که نیروهای آمریکایی عملیات ویژه ای را در حومه جرابلس در شمال حلب آغاز کرده اند.

یک منبع بلندپایه اخیراً مطلع از فعالیت های گروه تروریستی “داعش” فاش کرد که این گروه از نیروهای آمریکایی در منطقه التنف در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن در حومه شرقی استان حمص واقع شده اند. ارتش ایالات متحده تدارکات لجستیکی و نظامی دارد و پشتیبانی گسترده ای دریافت می کند. یک منبع آگاه گفت که حمایت آمریکا از سازمان های تروریستی از طریق خطوط تدارکاتی به مناطق رقه و حماه رسیده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید