نتیجه نهایی «کارگاه های بیان» آموزش و توانایی کاهش آسیب های اجتماعی است

ساعت: 12:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۳
کد خبر: 1781547

دادستان و مرکز انقلاب استان با بیان اینکه پیشگیری از آسیب های دوران نوجوانی تاثیر بسیار مهمی بر سلامت روان دارد، گفت: نتیجه نهایی سمینارها طرحی برای بیان، آموزش و توانمندسازی کاهش آسیب های اجتماعی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، محمدرضا حدادزاده، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در مراسم افتتاحیه سلسله نشست های رودخانه ای با بیان اینکه پیشگیری از آسیب های رشدی تاثیر بسیار مهمی بر سلامت روان دارد، گفت: نتیجه نهایی سمینارهای کاهش آسیب های اجتماعی است. .

وی گفت: در حوزه آسیب های اخلاقی و اجتماعی که امروزه دانش آموزان درگیر آن هستند، نیاز به مداخلاتی وجود دارد که این مداخله باید از طریق آموزش و پرورش، معلمان، والدین و … انجام شود.

وی افزود: هدف از این مداخله حمایت از دانش آموز آسیب دیده به منظور پیشگیری از آسیب های بیشتر و شدیدتر است.

هادزادزاده با بیان اینکه پیشگیری از آسیب های رشدی تاثیر بسیار مهمی بر سلامت روان افراد دارد گفت: در جاهایی که مداخلات لازم صورت نگرفته شاهد اثرات منفی هستیم.

وی تصریح کرد: در این راستا طرح بیان در 3 فاز شامل برگزاری کارگاه های آموزشی برای کارکنان مدارس، برگزاری کارگاه های آموزشی برای اولیا و برگزاری کارگاه های آموزشی برای دانش آموزان تعریف شده است.

دادستان استان یزد گفت: تعیین موضوعات سمینارها بر اساس یک فرآیند کارشناسی و مطابق با نتایج پرونده های موجود در دستگاه قضایی است.

وی افزود: رویکرد دستگاه قضایی استان در این طرح شناسایی و پیشگیری از آسیب های کمتر گزارش شده یا به عبارتی همان آسیب های پنهان است.

حدادزاده با بیان اینکه آمارهای رسمی تعداد زیادی از آسیب ها را در شهرستان نشان نمی دهد، افزود: پیشگیری از آسیب ها به ویژه آسیب هایی که گزارش نشده اما آسیب به سلامت روان افراد وارد می کند مهم است و نیازمند مداخلات مناسب و غیر قهری است. .

وی گفت: حضور قوه قضائیه در دوران تحول یک نگاه حمایتی است و معتقدیم آموزش و پرورش محور این طرح است و باید از نظرات و پیشنهادات مدیران و مشاوران بیشترین استفاده را کرد و حتی مداخله قضایی را مبنا کرد. از این پیشنهادات.»

دادستان کل کشور و انقلاب استان گفت: مرکز اورژانس دانش آموزی با محوریت آموزش راه اندازی می شود و در صورت تشخیص کارشناسان این مرکز، قوه قضائیه با محرمانه نگه داشتن اطلاعات برای مقابله با آسیب ها و کاهش تبعات آن وارد عمل می شود. به او.

وی افزود: یکی از اقدامات دادگستری استان در قالب سند تحول، همکاری با نخبگان و پژوهشگران برای استفاده از داده های پرونده با حفظ محرمانه بودن آنهاست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید