نحوه محاسبه حقوق بعد از اجرای رتبه بندی معلمان

نحوه محاسبه حقوق بعد از اجرای رتبه بندی معلمان

این در حالی است که اعتبار رتبه بندی معلمان سال آینده 25 هزار میلیارد تن پیشنهادی دولت در لایحه بودجه و تصویب در کمیته تلفیق خواهد بود.

وی افزود: نظام رتبه بندی معلمان بر اساس پنج رتبه ای است که معلمان دریافت می کنند. با این حال، اکثر معلمان رتبه های دو تا سه دارند و معلمان پایین تر هستند. ضمن اینکه تعداد نفرات پنجمی نیز کم است.

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان دو ایراد به اصل 75 برای اجرای رتبه بندی معلمان اعلام کرده که با رایزنی دولت و مجلس این موضوع حل شده است.

فلاحی ادامه داد: حداقل حقوق یک معلم پس از رتبه بندی به حدود 8 میلیون تن می رسد، البته در شرایط فعلی حقوق اکثر معلمان حدود 4 میلیون تن است. البته کمترین حقوق سال آینده با مصوبه اخیر مجلس 5 میلیون و 600 هزار تن است. اما اگر رتبه معلمان اجرایی شود حقوق کمتر آنها به 8 میلیون تن می رسد. این در حالی است که اکثر معلمان رتبه های 2 و 3 را دارند.

وی افزود: حقوق معلمان در سال آینده بر اساس نظام رتبه بندی 8 میلیون تن افزایش می یابد. در حال حاضر آیین نامه طرح رتبه بندی معلمان نهایی شده است که با شایستگی لازم محقق خواهد شد. در همین حال، آقای یوسف نوری، وزیر معارف نیز تاکید کرد که هیات امنا اعتراض خود را به این طرح برطرف کرده و به زودی اجرایی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید