نحوه محاسبه شاخص ها در رتبه بندی معلمان

نحوه محاسبه شاخص ها در رتبه بندی معلمان

وی افزود: برخی از مشکلات در حوزه تخلفات اداری ناشی از بی اطلاعی از قانون است، بنابراین آموزش را در دستور کار خود قرار داده ایم و در این راستا آموزش و پرورش در سراسر کشور قطبی شده است که یکی از قطب های با محوریت است. در استان خوزستان و امروز میزبان شش استان و برگزاری سمینارهای آموزشی است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: در این سفر دو روزه با استاندار خوزستان جلسه ای داشتیم و خواستار افزایش سهم آموزش و پرورش در کمیته برنامه ریزی شدیم.

سرانه آموزشی در کشور 3 متر کمتر از حد استاندارد

وی با اشاره به جلسه روز گذشته مستندسازی املاک آموزشی، افزود: آموزش و پرورش بیش از 5800 ملک در استان خوزستان دارد که آخرین وضعیت این املاک بررسی شد؛ استان خوزستان یکی از استان های برتر در این حوزه است.

احمدیه گفت: امروز نیز از شهرستان کارون بازدید کردیم و وضعیت فضای فیزیکی و نیروی کار بررسی شد.

وی بیان کرد: سرانه فضای آموزشی در کشور 5.2 متر است که پیش از این در استان خوزستان سرانه بسیار کم بود اما خوشبختانه اخیراً جهش قابل توجهی داشته و به 4.92 متر رسیده است. البته استاندارد ملی سرانه فضای آموزشی باید 8.5 متر باشد که حدود 3 متر عقب است.

جزئیات رتبه بندی معلمان

معاون حقوقی و مجلس وزارت آموزش و پرورش در خصوص جزئیات رتبه بندی معلمان گفت: بخشی از لذت رتبه بندی معلمان به دلیل طولانی شدن این طرح کم شده است. اما در نهایت امروز مجلس و دولت این مژده را دادند و شورای نگهبان نیز آن را تصویب کرد و از سوی رئیس مجلس به دولت و سپس به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ خواهد شد.

وی تصریح کرد: تمام هم و غم ما ارتقای مقام معلمی است; برای ارتقای کیفیت آموزشی باید این رتبه را بدهیم و آموزش های لازم را برای تعیین جایگاه معلمان در طول سال ارائه دهیم.

احمدیه افزود: در این رتبه بندی معلمان به پنج رتبه کمک معلم، مربی معلم، کمک معلم، معاون آموزشی و مدرس معلم تقسیم می شوند.

وی افزود: در حال تشکیل کمیته حسابرسی هستیم و آیین نامه رتبه بندی معلمان را با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و نمایندگان مجلس تهیه می کنیم و پس از تصویب در دولت ابلاغ می شود. رتبه بندی شده است.

امتیازات ویژه برای برخی از معلمان

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه آیا امتیاز ویژه ای در رتبه بندی معلمان برای برخی معلمان در نظر گرفته شده است؟ وی گفت: در طرح رتبه بندی معلمان برای برخی مکان های خاص استثنا در نظر گرفته ایم. به طور معمول، طبق قانون، یک معلم می تواند پنج سال بعد ارتقا یابد، اما معلمان شاغل در مناطق عشایری، مرزی، مدارس استثنایی و مدارس ابتدایی یک سال قبل از سایر معلمان ترفیع می شوند. شد.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم احکام معلمان را هر چه سریعتر با کلمه انحصاری رتبه بندی معلم داشته باشیم.

احمدی لاشکی افزود: ما طبق قانون عمل می کنیم و به محض ابلاغ قانون رتبه بندی معلمان، بلافاصله نسبت به تدوین ضوابط اقدام خواهیم کرد. پس از تهیه آیین نامه، سه ماه زمان برای اجرا داریم که در این مدت 700 تا 800 هزار معلم را در کلاس های پنج گانه اسکان خواهیم داد.

نحوه محاسبه شاخص ها در رتبه بندی معلمان

وی با بیان اینکه چگونه شاخص های رتبه بندی معلمان محاسبه می شود، یادآور شد: در حال حاضر اصلا نمی توان در مورد اینکه چه تعداد اضافه می شود، قضاوت کرد. سه شاخص شامل حقوق کار، حقوق کار و فوق العاده محاسبه می شود و در صورت کسب رتبه اول، حداقل 45 درصد به شاخص ها اضافه می شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر فردی در رتبه دوم قرار گیرد، حداقل 55 درصد به سه شاخص قبلی، 65 درصد در رتبه سوم و 75 درصد در رتبه چهارم اضافه می شود. مقام و 90 درصد در جایگاه پنجم. بنابراین من آماری را که نهایی می شود قبول ندارم.

امیدواریم هر چه سریعتر مستندات ملک تکمیل شود

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر مصادره اموال این وزارتخانه از سایر دستگاه ها گفت: در این خصوص برنامه ای در وزارتخانه داریم. قطعا اولین و مهمترین برنامه مستندسازی اموال وزارت آموزش و پرورش است. جلسه ای روز گذشته در اداره کل آموزش و پرورش خوزستان برگزار شد.

احمدیشکی گفت: به خاطر همین مصادره هاست که تفاهم نامه سه جانبه ای با حضور وزارتخانه، سازمان ثبت احوال و بنیاد مسکن امضا کردیم. امیدواریم هر چه سریعتر مستندات ملک تکمیل شود.

وی افزود: امروز همچنان پرونده در محاکم قضایی داریم و در حال رصد هستیم. این برنامه با جدیت اجرا می شود تا به اموال بیت المال آسیبی وارد نشود.

دو راه برای جذب نیروی کار در آموزش و پرورش

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در خصوص نیروی انسانی نیز گفت: از سال 1376 مصوبه ای به نام الحاق به تبصره 10 ماده به دست آمده است. 17. قبل از سال 92 که همکاری کردند مستقیماً در دانشگاه فرهنگیان وارد اولین گروه شدیم تا دوره یک ساله را بگذرانیم. گروه دوم پس از قبولی در آزمون داخلی و گذراندن موفقیت آمیز راهی دانشگاه خواهند شد.

وی افزود: کار این افراد که حدود 88 هزار نفر بودند به اتمام رسیده است. معلمان هم قانون پروژه امین را تایید کردند و ما هم رعایت کردیم.

احمدی لاشکی گفت: خوشبختانه گروه های سه و چهار که در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کرده اند به عنوان معلم در مدارس فعالیت می کنند و امروز نامه ای به استان ها ارسال شد و احکام برای بقیه افراد ابلاغ می شود. بیش از 2 هزار نفر در استان خوزستان محکوم می شوند «از بلاتکلیفی بیرون آمدند.

وی یادآور شد: از این پس دو گزینه برای جذب نیرو داریم که یا بر اساس ماده 28 است که در اردیبهشت ماه تست می شود و سه برابر ظرفیت اعلام می شود و برای سال تحصیلی آینده 25 هزار سهمیه است. . مورد تأیید قرار گرفت. «مورد دوم، مراجعه‌کنندگان به دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر است.

کمبود 60 هزار نیروی خدماتی در آموزش و پرورش

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در خصوص کمبود نیروی خدماتی نیز گفت: در حال حاضر در کشور 60 هزار نیروی خدماتی و مراقب کمبود داریم. امیدوار بودم طرح الحاق به تبصره 20 دیروز در مجلس مطرح شود و پیشنهاد این بود که امسال 25 هزار نیروی خدماتی استخدام شوند.

وی افزود: مشکل این است که افرادی که قبلا به عنوان نیروی خدماتی در آموزش و پرورش جذب شده اند، ادامه تحصیل داده اند اما همچنان نیروی خدماتی هستند و اگر باید به عنوان نیروی اداری یا آموزشی جذب شوند، چگونه می توان آنها را جایگزین کرد؟

احمدی لشکی گفت: در این زمینه منتظر هستیم و تاکنون مجوزی برای جذب نیرو دریافت نکرده ایم اما به محض اینکه قانونگذار اجازه جذب نیرو بدهد، اقدام خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید