نحوه محاسبه شاخص ها در رتبه بندی معلمان

نحوه محاسبه شاخص ها در رتبه بندی معلمان

احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در تشریح جزئیات و نحوه رتبه بندی معلمان گفت: امیدواریم هر چه زودتر احکام معلمان با کلمه انحصاری رتبه بندی معلمان داشته باشیم.

وی افزود: برخی از مشکلات در حوزه تخلفات اداری ناشی از بی اطلاعی از قانون است، بنابراین آموزش را در دستور کار خود قرار داده ایم و در این راستا آموزش و پرورش در سراسر کشور قطبی شده است که یکی از قطب های با محوریت است. در استان خوزستان و امروز میزبان شش استان و برگزاری سمینارهای آموزشی است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: در این سفر دو روزه با استاندار خوزستان جلسه ای داشتیم و خواستار افزایش سهم آموزش و پرورش در کمیته برنامه ریزی شدیم.

جزئیات رتبه بندی معلمان

معاون حقوقی و مجلس وزارت آموزش و پرورش در خصوص جزئیات رتبه بندی معلمان گفت: بخشی از لذت رتبه بندی معلمان به دلیل طولانی شدن این طرح کم شده است. اما در نهایت امروز مجلس و دولت این مژده را دادند و شورای نگهبان نیز آن را تصویب کرد و از سوی رئیس مجلس به دولت و سپس به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ خواهد شد.

فرمود: تمام هم و غم ما ارتقای مقام معلمی است; برای ارتقای کیفیت آموزشی باید این رتبه را بدهیم و آموزش های لازم را برای تعیین جایگاه معلمان در طول سال ارائه دهیم.

احمدیشکی افزود: در این رتبه بندی معلمان به پنج رتبه کمک معلم، مربی معلم، کمک معلم، کمک معلم و مدرس معلم تقسیم می شوند.

وی افزود: در حال تشکیل کمیته حسابرسی هستیم و آیین نامه رتبه بندی معلمان را با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و نمایندگان مجلس تهیه می کنیم و پس از تصویب در دولت ابلاغ می شود. رتبه بندی شده است.

امتیازات ویژه برای برخی از معلمان

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه آیا امتیاز ویژه ای در رتبه بندی معلمان برای برخی معلمان در نظر گرفته شده است؟ وی گفت: در طرح رتبه بندی معلمان برای برخی مکان های خاص استثنا در نظر گرفته ایم. به طور معمول، طبق قانون، یک معلم می تواند پنج سال بعد ارتقا یابد، اما معلمان شاغل در مناطق عشایری، مرزی، مدارس استثنایی و مدارس ابتدایی یک سال قبل از معلمان دیگر ترفیع می شوند. شد.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم احکام معلمان را هر چه سریعتر با کلمه انحصاری رتبه بندی معلم داشته باشیم.

احمدی لاشکی افزود: طبق قانون عمل می کنیم و به محض ابلاغ قانون رتبه بندی معلمان، سریعاً آیین نامه را تنظیم می کنیم. پس از تهیه آیین نامه، سه ماه زمان برای اجرا داریم که در این مدت 700 تا 800 هزار معلم را در کلاس های پنج گانه اسکان خواهیم داد.

نحوه محاسبه شاخص ها در رتبه بندی معلمان

وی با بیان اینکه شاخص های رتبه بندی معلمان چگونه محاسبه می شود، یادآور شد: الان اصلا نمی توان در مورد اینکه چه تعداد اضافه می شود، قضاوت کرد. سه شاخص شامل حقوق کار، حقوق کار و فوق العاده محاسبه می شود و در صورت کسب رتبه اول، حداقل 45 درصد به شاخص ها اضافه می شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر فردی در رتبه دوم قرار گیرد، حداقل 55 درصد به سه شاخص قبلی، 65 درصد در رتبه سوم و 75 درصد در رتبه چهارم اضافه می شود. مقام و 90 درصد در جایگاه پنجم. بنابراین من آماری را که نهایی می شود قبول ندارم.

دیدگاهتان را بنویسید