نرخ “بسیار پایین” زاد و ولد در تهران و چهار استان دیگر

184841 211 خبر خاکستری

روز جدید : تهران به همراه سمنان، البرز، مازندران و گیلان، پنج استان با نرخ زاد و ولد «بسیار پایین» و سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خوزستان و یزد، چهار استان با نرخ زاد و ولد «بالاتر از حد جایگزینی» در سال 1378 بودند.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی دفتر نفوس، کار و سرشماری مرکز آمار ایران، نرخ باروری کل کشور در سال گذشته 1.71 فرزند بوده است، به این معنی که نرخ زاد و ولد «کمتر از نرخ زاد و ولد» بوده است. استان های دیگر. آنها «باروری» بسیار پایینی داشتند.

ج بر اساس آمار منتشر شده توسط اداره نفوس، کار و سرشماری ایران، نرخ باروری در کل کشور 2.07 کودک در سال 1996 است که می‌توان آن را باروری در «سطح جانشینی» در نظر گرفت. با تمایل به کاهش به 1.71 فرزند در هر 99، باروری “کمتر از نرخ جایگزینی” است.

در واقع، 58 درصد استان ها در سال 99 «میزان زاد و ولد زیر نرخ جایگزینی» بین 1.5 تا 2.1 فرزند، 16 درصد استان ها در «باروری بسیار پایین» به معنای 1.3 فرزند و کمتر از آن، 13 درصد از استان ها هستند. نرخ پایین زاد و ولد به معنای 1.5 فرزند و کمتر است و 13 درصد استان ها دارای «باروری بیشتر از نرخ جایگزینی» به معنای بیش از 2.1 فرزند هستند.

تهران به همراه سمنان، البرز، مازندران و گیلان پنج استان با نرخ زاد و ولد «بسیار پایین» و سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خوزستان و یزد، چهار استان با نرخ زاد و ولد «بالاتر از سطح جایگزینی» در سال 1999 بودند. . .

همچنین در سال گذشته ایلام، قزوین، اصفهان و مرکزی «کم زاد و ولد» و سایر استان ها «کمتر از نرخ جایگزینی» زاد و ولد داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید