نرخ بیکاری استان سمنان برای اولین بار به 6.1 رسید


ساعت: 15:12
تاریخ انتشار: 06/04/1401
کد خبر: 1892715

استاندار سمنان گفت: با استقرار واحدهای راکد خوشبختانه برای اولین بار نرخ بیکاری در استان به 6.1 کاهش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرات؛ سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان با اشاره به افتتاح پروژه ها در استان گفت: 564 پروژه عمرانی با اعتبار 1501 میلیارد تومان و 34 پروژه اقتصادی با اعتبار 505 میلیارد تومان در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه افزود: در مجموع 600 پروژه با اعتباری بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان به بهره برداری می رسد که برای 444 نفر شغل ایجاد می کند.

استاندار سمنان با بیان اینکه تعداد پروژه های عمرانی قابل اجرا در هفته دولت امسال نسبت به سال گذشته 98 درصد افزایش داشته است، گفت: امسال پروژه های عمرانی با اعتباری بالغ بر یک هزار و 501 میلیارد تومان نسبت به بودجه برنامه در هفته دولت سال گذشته بالغ بر 488 میلیارد ریال معادل 207 درصد رشد ریالی دارد.

هاشمی همچنین تصریح کرد: با تصمیم دولت مبنی بر عدم شروع پروژه های جدید و تکمیل پروژه های قبلی، در هفته دولت امسال تنها پروژه های شهرداری و بخش خصوصی آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه 92 پروژه از پروژه های قابل بهره برداری مربوط به سفر رئیس جمهور به استان سمنان است، گفت: در سفر آیت الله رئیسی به استان سمنان در مجموع 15 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی و عمرانی به استان اختصاص یافت.

استاندار با تاکید بر اینکه تعطیلی هیچ واحد صنعتی تصمیم دولت نبوده است، گفت: خوشبختانه در دوران تصدی دولت سیزدهم نه تنها واحد صنعتی یا تولیدی استان تعطیل نشد، بلکه 45 واحد نیز راه اندازی شد. واحدهای فرسوده و به چرخه تولید بازگشتند که به دلیل آن 1300 شغل ایجاد شد

هاشمی همچنین بیان کرد: با اقدامات انجام شده برای راه اندازی واحدهای راکد خوشبختانه برای اولین بار نرخ بیکاری در استان به 6.1 کاهش یافته است.

وی با اشاره به خرید 64 هزار تن گندم تولیدی کشاورزان استان گفت: معادل 92 درصد طلب کشاورزان پرداخت شده که نسبت به خرید امسال نسبت به سال گذشته 55 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید