نرم افزار «بازپس» در حوزه مدیریت پسماند خشک پیاده سازی می شود


ساعت: 17:50
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882365

رحیم دل معاون خدمات شهری شهرداری یزد از آماده شدن نرم افزار بازپوس و ارائه آن به شهروندان تا شهریور ماه خبر داد و گفت: در زمینه مدیریت پسماند خشک در سطح شهر در قالب نرم افزار بازپوس که به زودی انجام می شود. در شهریور ماه خلبان در منطقه آزاد شود مسکن کار خواهد کرد، اقدامات مهمی انجام شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، ابوالقاسم محی الدینی ظهر امروز در اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به روز جهانی بدون پلاستیک و اهمیت معضل حفاظت از محیط زیست گفت: برای حفظ شرایط محیطی و انتقال مناسب محیط زیست کشور به نسل های آینده باید در حوزه مدیریت شهری به ویژه در یزد برنامه ریزی ویژه ای انجام شود.

وی افزود: هدف شهرداری در سال جاری در حوزه خدمات شهری جداسازی آب مورد نیاز مناطق سبز از شبکه آب شرب است و از ابتدای سال جاری تاکنون 50 انشعاب از شبکه آب شرب شهر حذف شده است که امیدواریم که تا پایان سال جاری 50 شعبه دیگر اختصاص خواهد یافت

شهردار یزد بر اهمیت بافت تاریخی و آب انبارها تاکید کرد و تصریح کرد: اکثر آب انبارهای تاریخی یزد تبدیل به محل دفن زباله شده اند که در صورت استفاده از این آب انبارها در ازای ایجاد آب انبارها علاوه بر صرفه جویی در منابع مالی، آب انبارهای تاریخی شهر یزد به محل دفن زباله تبدیل شده است. این در حال تبدیل شدن به یک جاذبه گردشگری است.

محی الدینی تصریح کرد: تلاش داریم تا سال آینده کل شبکه آبیاری مناطق سبز شهری را جدا کنیم چرا که به این ترتیب یک میلیون و 200 هزار مترمکعب در مصرف آب شرب شهر یزد صرفه جویی می شود.

وی استفاده از لامپ های کم مصرف را جایگزین لامپ های پرمصرف در شهر از اولویت های شهرداری در مدیریت خدمات شهری دانست و اظهار داشت: پیگیری های لازم برای جذب 500 میلیارد تومان از لامپ های کم مصرف انجام شده است. اعتبار و این امیدواریم اتفاقات این حوزه گواه عظمت باشد.

حمیدرضا رحیمدل معاون خدمات شهری شهرداری یزد موضوع محیط زیست را یکی از مهمترین وظایف مدیریت شهری دانست و اظهار داشت: به زودی شاهد افزایش وام های قرض الحسنه در حوزه های مختلف خواهیم بود.

وی افزود: روزانه 300 تن زباله در شهر یزد تولید می شود و این یعنی اگر هر خانوار یزد 100 گرم زباله کمتر تولید کند، روزانه 60 تن زباله کمتر تولید می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد بیان کرد: امسال سه میلیارد تومان برای تجهیز کارخانه فرآوری زباله شهر در نظر گرفته شد که تحویل خط 300 تنی این واحد طی ماه های آینده اعلام می شود.

رحیم دل از تهیه نرم افزار بازپوس و ارائه آن به شهروندان تا شهریور ماه خبر داد و گفت: در زمینه مدیریت پسماند خشک در سطح شهر در قالب نرم افزار بازپس که به صورت پایلوت در یک منطقه مسکونی از شهریور ماه آغاز به کار می کند. در کردستان شهروندان ابتدا در سامانه «سهیم» ثبت نام کرده و سپس وارد سامانه «بازپوس» می شوند تا پیمانکار نیز مانند تاکسی های اینترنتی زباله خشک آنها را تحویل داده و سهم شهروندان را بر اساس تعرفه پرداخت کند.

وی استفاده از روش های نوین آبیاری را یکی از اقدامات مهم در دستور کار سازمان سیما و منظر شهری شهرداری یزد دانست و اظهار داشت: طرح آبیاری زیرزمینی می تواند در کاهش میزان تبخیر آب مورد نیاز برای سبز شهری بسیار موثر باشد. فضا و الان هست.در برخی نقاط شهر اجرا می شود.

معاون شهردار یزد با اشاره به تامین آب مورد نیاز برای آبیاری مناطق سبز شهر یزد گفت: با توجه به آبیاری 900 هکتار از عرصه های سبز شهر با کمک 11 حلقه چاه و در حوزه جداسازی شرب. آب خام برای فضاهای سبز اقدامات خوبی در حال انجام است که در این زمینه 280 میلیارد تومان اعتبار انجام و درخواست شده است که 50 میلیارد تومان آن توسط شهرداری و شورای شهر تامین شده و فعالیت ها در این زمینه آغاز شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید