نسبت 3 درصدی برای استخدام نابینایان نادیده گرفته شد


ساعت: 21:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۳
کد خبر: 1903434

عبدالله فلاح نژاد گفت: قانون به صراحت استخدام نابینایان را در حیطه اختیارات سازمان کار قرار داده است اما متاسفانه رعایت نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالله فلاح نژاد معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان البرز در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: 3 هزار و 277 نفر نابینا و کم بینا شناسایی شدند.

فلاح نژاد افزود: هزینه تحصیل و تحصیل دانش آموزان، هزینه های درمانی، کمک هزینه معیشت و رفت و برگشت نابینایان و کم بینایان پرداخت می شود.

وی با اشاره به بهره مندی 257 نفر از خدمات توانبخشی روستایی گفت: 2 هزار و 38 نابینا و کم بینا از خدمات اجتماعی مستمر برخوردار هستند.

فلاح نژاد به استخدام 7 نابینا در حوزه مراقبت اجتماعی اشاره و تصریح کرد: از دیگر خدمات می توان به کمک هزینه مسکن، هزینه مناسب سازی زندگی و عصای سفید اشاره کرد.

وی درباره سهم 3 درصدی استخدام نابینایان در ادارات گفت: اعلام روز 23 مهر به عنوان روز نابینایان به دلیل مطالبه حق دسترسی نابینایان است.

فلاح نژاد ادامه داد: ماده 15 به صراحت استخدام نابینایان را در اختیار سازمان کار قرار داده است اما متاسفانه این قانون رعایت نمی شود.

وی گفت: معابر البرز برای نبیاس رضایت بخش نیست به همین دلیل 20 ایستگاه مناسب سازی شده مصوب شده تا پایان سال توسط شهرداری کرج ایجاد شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید