نشست سه جانبه در تهران معادلات سفر بایدن به خاورمیانه را ورق زد


ساعت: 22:55
تاریخ انتشار: 1301/04/29
کد خبر: 1884508

سید وحید کریمی گفت: باید بر تثبیت صلح منطقه تاکید کنیم و امیدوارم دیدار ایران، ترکیه و روسیه سنگ بنای بازگشت صلح باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکسید وحید کریمی کارشناس مسائل اروپا و آمریکا در تحلیل سفر پوتین به تهران گفت: تبادل نظر رهبر معظم انقلاب پوتین و اردوغان و توصیه آنها به روسای جمهور ترکیه و روسیه نقش جدیدی بود. در سیاست بین الملل

کریمی برگزاری دیدار سران روسیه و ترکیه با رهبر معظم انقلاب را منحصر به فرد ارزیابی کرد و افزود: آمریکا پدرخوانده بدی در خاورمیانه است و عملکرد بدون دستاورد آن در 80 سال اخیر نشان می دهد که باید برود. منطقه.

وی در ادامه تصریح کرد: بایدن با حضور در منطقه به دنبال میانجی برای حفظ رژیم صهیونیستی است، اما تجربه تلخ جنگ عراق و فرار از افغانستان ثابت خواهد کرد که غرب نمی تواند نقش موثری در خاورمیانه داشته باشد.

کریمی تصریح کرد: دیدار سه کشور ترکیه، ایران و روسیه با منافع مشترک مهمتر از اهمیت دادن به کشورهای کوچک منطقه از جمله رژیم قدس اشغالی است زیرا در روابط رسمی به اسرائیل مشروعیت داده نمی شود.

وی گفت: کشورهای همسایه باید جایگاه جمهوری اسلامی در منطقه را بپذیرند که با توجه به موقعیت جغرافیایی و موقعیتی که دارد باید بر تثبیت صلح منطقه تاکید کنیم و امیدوارم دیدار ایران، ترکیه و روسیه سنگ بنای بازگشت باشد. از صلح .

کریمی تصریح کرد: خاورمیانه از نظر فرهنگی، اعتقادات مذهبی و منابع قابل مقایسه با سایر نقاط جهان نیست، بازگشت آرامش به منطقه دستاوردهای اقتصادی و سیاسی خوبی را به همراه خواهد داشت که خوشایند کشورهای اروپایی و آمریکایی نخواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید