نصب به تولید می رسد/ برخی نصاب ها از امکانات شرکت های تولیدی دانش بنیان استفاده می کنند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام در بیانیه‌ای فرمودند: شرکت دانش‌بان باید به معنای واقعی کلمه نوآوری کند. شرکت های مونتاژی دانش بنیان نیستند. مونتاژ کردن همان واردات است، اما به روشی متفاوت. این تولید و خلق یک محصول نیست.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی در خصوص بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مونتاژ یکی دیگر از انواع واردات است، گفت: همانطور که ایشان فرمودند در مونتاژ تولیدی وجود ندارد، اما متاسفانه شاهد هستیم که برخی از شرکت های مونتاژکننده خود را به عنوان یک شرکت تولیدی و تولیدی معرفی کرده اند. از امکانات تولیدی استفاده کنند.

وی افزود: وزارت اقتصاد باید به اینجا وارد شود و از نصاب ها مالیات بگیرد، زیرا تخفیف مالیاتی برای سازنده است نه نصاب. نکته عجیب دیگر این است که برخی از مونتاژکنندگان برخی از قطعات خود را به روش های مختلف به عنوان شرکت های دانش بنیان یکپارچه کرده اند و از امکانات آنها استفاده می کنند و اجازه نمی دهند شرکت های دانش بنیان واقعی از فرصت های مشروع خود استفاده کنند.

سلیمی گفت: به هر حال مجلس باعث بیهوشی ملی می شود و بر تولید واقعی تاثیر می گذارد. در این راستا باید راه را در مسیر درست هدایت کرد تا کشور به سمت تولید واقعی حرکت کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم جلوگیری از واردات بی رویه و همچنین مضرات نصب با برنامه مجلس برای واردات خودرو مغایرت دارد، گفت: در کشوری غیر از این صحبت ها. در حال حاضر در کشور انحصار تولید خودرو در حال شکل گیری است و شاهد افت کیفیت خودرو و افزایش قیمت آن هستیم.

وی افزود: در مواجهه با این وضعیت در کشور اولاً باید انحصار شکسته شود و ثانیاً واردات خودروهای خارجی به معنای واردات بی رویه خودرو نیست، بلکه واردات هدفمندی است که خودرو را بهبود می بخشد. امروز همانطور که می دانید دود بی تدبیری و سوء مدیریت خودروسازان در چشم مردم است و باید این مشکل جبران شود و اجازه داده نشود که عده ای بیش از پیش جیب مردم را خالی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید