نظام جمهوری اسلامی برای رفاه مردم تحت تحریم تلاش می کند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، مهدی روشنفکار عصر امروز 26 شهریورماه در جریان بهره برداری از شبکه گازرسانی به ده روستای منطقه شبلیس در شهرستان دانا گفت: امروز در شهرستان دانا دانا، نزدیک به 20 پروژه در حوزه فناوری و ارتباطات راه اندازی شده یا از آن استفاده شد که نزدیک به 74 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه ها در نظر گرفته شد.

وی افزود: در حوزه راه ده پروژه با اعتبار 30 میلیارد تومان در شهرستان دانا به مرحله بهره برداری رسیده است.

نماینده بخشداری بویراحمد، دانا و مارگون در شورای اسلامی با اشاره به موقعیت جغرافیایی منطقه شبلیس گفت: این منطقه یکی از مناطق بکر و سردسیر بخش دانا است که حدود 1800 نفر جمعیت دارد و می باشد. مواجهه با مشکلات عدیده ای در تامین سوخت در فصل سرما این بود که هم اکنون با اجرای طرح گازرسانی، ده روستای این منطقه در کمتر از شش ماه از نعمت گاز بهره مند می شوند.

وی با اشاره به مشکلات فراوان در ارائه خدمات و وجود تحریم های گسترده گفت: جمهوری اسلامی ایران در این شرایط سخت خدماتی را برای رفاه مردم ارائه کرده است و مردم از این خدمات بسیار سپاسگزار هستند.

وی با اشاره به لزوم حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست تصریح کرد: هر ساله در استان کهگیلویه و بویراحمد بین ده تا پانزده هزار اصله درخت برای تامین سوخت در مناطق فاقد شبکه گازرسانی قطع می شود و این مشکل باعث خواهد شد. از گازرسانی 100 درصدی به مناطق استان خودداری شود.

روشنفکار تصریح کرد: 89 درصد از مناطق روستایی استان از نعمت گاز برخوردار است و 11 درصد باقی مانده نیز با تلاش مسئولان به این شبکه متصل می شود.

محمد رهنوردی رئیس اداره گاز شهرستان دانا در روند گازرسانی به روستاهای منطقه شبلیس گفت: در جایی که درگیری های اجتماعی وجود نداشته باشد و مردم و ادارات همکاری کنند کار با سرعت بیشتری انجام می شود. در مدت پنج ماه تکمیل شد.

وی افزود: 977 روستای استان دارای 89 درصد گازرسانی و 100 درصد مناطق شهری دارای نعمت گاز هستند.

رهنوردی خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم تا پایان دهه فجر شهرستان دانا را به یکی از مناطق سبز تبدیل کنیم.

این مسئول گفت: گازرسانی به بقیه روستاهای طرح شبلیس امروز به بهره برداری می رسد و تمامی روستاهای محدوده شبلیس تا امامزاده باباهاجی از نعمت گاز بهره مند می شوند.

وی افزود: این طرح بالغ بر 1800 نفر و نزدیک به 450 خانوار را تحت پوشش قرار می دهد.

رئیس اداره گاز شهرستان دانا ادامه داد: وی به مشکلات موجود در بحث گازرسانی اشاره کرد و گفت: در امر گازرسانی به همکاری راهداری و حمل و نقل نیاز مبرم داریم.

رهنوردی بیان کرد: اعتبار این پروژه 105 میلیارد تومان و طول مسیر 30 کیلومتر است.

در ادامه کورش درخشان زاده فرماندار شهرستان دنا اظهار داشت: شهرستان دنا به برکت دولت انقلابی شاهد انقلاب و تحول چشمگیری در اجرای پروژه های عمرانی بوده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان دانا رتبه دوم بخشداری در جذب اعتبار را دارد، گفت: 69 پروژه عمرانی در حوزه های مختلف در شهرستان در حال اجراست.

وی افزود: در صورت تکمیل پروژه گازرسانی به منطقه جلاله شهرستان دانا تبدیل به فضای سبز می شود.

در این مراسم نمایندگان بخشداری بویار احمد، دنا و مارگون در شورای اسلامی، معاون سیاسی امنیتی فرماندار، فرماندار شهرستان دنا، مدیرعامل شرکت گاز استان، بخشدار پاتاوه و برخی بخشداران و بخشداران شهرستان حضور داشتند.

a4da62a2 8442 495f 94d8 b51b1c1d271c خبر خاکستری


c810d885 728b 45b9 8964 af9954522f89 خبر خاکستری


b86d4b53 0179 42e2 acab 925e00f579cd خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید