نفوذ مافیای فساد در کمیسیون تطبیق استانداری


ساعت: 12:21
تاریخ انتشار: 1401/01/31
کد خبر: 1823400

یکی از اعضای شورای شهر تهران با بیان اینکه هر جا بخواهیم از رانت، فساد و امضای طلا دست برداریم، مافیای فساد ساکت نمی نشیند، گفت: این مافیا حتی در کمیته انطباق استانداری نیز نفوذ کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد صادقی در جریان بررسی نامه استاندار تهران در خصوص ایراد کمیته تطبیق با اصلاح ماده 5 اصلاحی بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و بحرانی به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: از تاج: اما او بدون دلیل و مستندات قانونی این اظهار نظر را رد کرد که جای تعجب دارد. آنها خلاف قانون نبودن و در حیطه اختیارات شورا را رد کردند.

رئیس کمیسیون شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران ادامه داد: این تبصره با 18 رأی موافق در شورا به تصویب رسید و فلسفه این پیشنهاد که بنده هم ارائه کردم، جلوگیری از اشتباه و شناسایی گلوگاه های فساد در توافق بود. بنابراین تصمیم گرفتیم در قالب یک سازوکار فرامنطقه ای به گونه ای باشد که کمیسیونی در دل شهرداری تشکیل شود و معیاری برای کنترل و تصمیم گیری عادلانه باشد تا حقوق شهروندی تضییع نشود. شهروندان

وی افزود: میزان این توافقات ذکر شده در تبصره 10 هزار میلیارد تن است یعنی. یک پنجم بودجه مصوب شهرداری تهران در نظر داشته باشید که این مبلغ کم نیست بنابراین نیاز به کمیسیونی است که مرجع تصمیم گیری و صدور بر اساس عدالت و مبارزه با فساد باشد.

صادقی ادامه داد: هرجا که بخواهیم جلوی رانت و فساد و امضاهای طلایی را بگیریم، مافیای فساد ساکت نمی نشیند و خود شهرداری را رها می کند و نقش پرسنل شهرداری را بازی می کند. متأسفانه این مافیا حتی در کمیته انطباق استانداری نیز نفوذ کرد و مانع از این قبیل مصوبات عدالت محور شد. درست نیست عده ای در شهرداری با این گونه تصمیمات شورا مخالفت کنند، بروند در کمیته انطباق پخش کنند.

عضو شورای شهر تهران افزود: نکته اینجاست که این تبصره بدون استناد قانونی رد شد و استدلال آنها دخالت شورا در اجرا و تمدید فرآیند بود. در پاسخ باید گفت که هیچ گونه مداخله ای در اجرا از سوی شورا در این زمینه وجود ندارد و تمدید فرآیند ربطی به کمیته انطباق ندارد. زیرا روند کار طبق قوانین و مقررات پیش خواهد رفت.

صادقی افزود: از شهرداری گلایه دارم که اجازه نمی دهند چنین رویه هایی راه بیفتد و کار مردم به تعویق بیفتد. من فعالان ضد شهروندی و حقوق شهروندی را می شناسم، تجربه درخشانی در این زمینه دارند و انتظار داریم که اجازه ندهند حقوق شهروندی پایمال شود.

در پایان جلسه شورا اعتراض فرماندار به این مصوبه و تذکر مبنی بر رد و اصرار اعضای شورا بر مصوبه قبلی که تصویب شده بود رای گیری شد.

انتهای پیام/
منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید