نفوذ گسترده گفتمان انقلاب اسلامی


ساعت: 13:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۵
کد خبر: 1918145

غرب وحشی توانایی مبارزه برای محافظت از خود و جهان را از نفوذ گسترده گفتمان انقلاب اسلامی و کندی این جهش تاریخی بی سابقه و غرور آفرین را ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر افلاک، دیروز جناب امیرکبیر و دکتر مصدق امروز، حضرت آیت الله خامنه ای هدف قرار گرفتند. ایران نباید یک قدرت مستقل و پیشرفته باشد

قانون اول: امیرکبیر، این شخصیت خودفروخته، آگاه و کارآمد، با رسیدن به صدارت در دوران عقب ماندگی و بحرانی ایران و تسلط کامل نیروهای انگلیسی و روس بر دربار قاجار، تحولی اساسی در امور داخلی ایجاد کرد. کشور و فراهم کردن زیرساخت هایی که کشور را به یک جهش علمی و اقتصادی بزرگ سوق داد و از سوی دیگر با برخی سیاست های موازنه منفی، نیروی سوم و توسعه روابط با سایر کشورها در مقابل دو کشور ایستاد. نیروهای نفوذی تا حد امکان سعی در جلوگیری از مداخله آنها در امور کشور داشتند.
در آن زمان پالمرستون، وزیر خارجه انگلیس، سیاست کشورش را به وزیرش در ایران ابلاغ کرد که متن آن در منابع تاریخی آمده است. می گویند به روس ها می گویند که انگلیس می خواهد ایران در وضعیت موجود بماند، سلاح و ارتش قوی نداشته باشد، توسعه نیابد و … این به نفع هر دو دولت است و روس ها این سیاست را تایید می کنند.
امیرکبیر که برای برهم زدن این سیاست و آبادانی ایران متولد شد، با دسیسه های مثلثی مختار شیل وزیر انگلیس و آقاخان نوری رقیب امیر و رگلی وابسته به سفارت انگلیس و مهد علیا، مادر شاه، با هزار نیرنگ برای دفترش، عمرش و امید به تحول اساسی ایران به پایان رسیده است.

اصل دوم: پس از میرزا تقی خان، مردان برجسته سیاسی ایران که در اوج قدرت بودند، مورد پذیرش غربی ها و حمایت آنها قرار گرفتند تا اینکه مرد شجاع و دلسوز دیگری به نام دکتر مصدق ظهور کرد و دلش برای ایران و ایرانی سوخت. . ایستاد و گفت نفت ما برای ماست و نمی خواهیم شما انگلیسی ها سرمایه این ملت محروم را دو دستی غارت کنید!
«ویلیام راجر لوئیس» می گوید: تنها یک ماه و نیم پس از موفقیت موسادوک، عملیات مخفیانه بریتانیا که به سرنگونی موسادوک در سال 1953 انجامید، آغاز شد.
انگلیس تهدید نظامی کرد، سپس نفت ایران را تحریم کرد و هیچکس جرات خرید نفت ایران را نداشت و فشار زیادی به مصدق وارد شد، نارضایتی مردم به دنبال داشت و شورش هایی رخ داد، اما مصدق دریغ نکرد و سعی کرد مشکل تحمیلی را حل کند. به آرامی انگلیسی ها نگران بودند که تحریم ها نتیجه ندهد، بنابراین با طرح کودتا به دولت مصدق پایان دادند.
صحنه سوم: امیرکبیر و مصدق را که زیر پرچم السلطنه بودند تحمل نکردند و مبارزه آنها با غرب درگیری در سطح منافع و امتیازات ملی بود.
غرب چگونه می تواند با جمهوری اسلامی و امام خامنه ای که سقف آنها سقف دستاوردهای امیرکبیر و مصدق است کنار بیاید؟ و درگیری او با غرب وحشی یک درگیری تمدنی جهانی است.
روزی آرزوی امیرکبیر این بود که دیپلمات ها هر تصمیمی بگیرند لااقل در امور دربار و در امور کوچک کشور دخالت نکنند.
اما امروز ایران اسلامی در دوران امام خامنه ای به جایی رسیده است که غرب ماهیت تمدن خود را در خطر این قدرت جدید می بیند.
امیرکبیر و مصدوک کجا هستند؟ نگاه کنید به ارتش منظم و امتیازات نفتی که هیچ چیز برای رهبر ایران به ارمغان نیاورده است که فرزندان امپراتوری تزاری (صاحبان معاهده ترکمنچای و گلستان) به دشمنان ابرقدرت خود (صاحبان معاهده ننگین نفتی 1933) به ما می گویند. آنها را ایمن نگه دارید سقوط نکردیم چند پهپاد ایرانی خریدیم..!!

برای دیدن کجا آمده اید؟ نصب پادشاه و ولیعهد ایران یکی از وظایف سفارتخانه های خارجی بود، اما امروز دو ماه است که در تالارهای سازمان ملل راه می روند تا تعدادی از کشورها را متقاعد کنند که ایران را از کمیسیون برکنار کنند. جایگاه زنان!!!!!

آری غرب وحشی هزاران بار در برابر امام خامنه ای صف آرایی کرده است، اما این بار نه برای نفوذ و چپاول بیشتر که نمی تواند، بلکه برای حفظ خود و جهان از نفوذ گسترده گفتمان انقلاب اسلامی! و این جهش عجیب و غرور آفرین تاریخی را کم کند…
نظر من این است که واکنش دشمن در این جنگ احزاب کاملاً منفعلانه است و ابتکار عمل را علمای بزرگ سیاسی امام خامنه ای بر عهده گرفته است که باید هوشیار بود و از تاریخ درس گرفت.

انتهای پیام/

  • نویسنده: حجت الاسلام علی امیری، تحلیلگر مسائل سیاسی و بین الملل

دیدگاهتان را بنویسید