نقش باورهای دینی و تبلیغات اسلامی در پیروزی انقلاب


ساعت: 15:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۷
کد خبر: 1806501

حجت الاسلام گشول با تاکید بر نقش ایمان دینی و ایمان مردم در شکل‌گیری انقلاب و بیان اینکه ریشه‌های دینی مردم یک شبه ظاهر نشد، از نقش هیئت‌های مذهبی مانند ماه مبارک رمضان، محرم و صفر و همچنین نقش آن سخن گفت. از تبليغ و روشنگري علما مي گويد. از شكل گيري اين ريشه هاي ديني مردم مي گويد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام مجید گشول روز جمعه از کوار در گفتگو با صاحب نیوز در خصوص عوامل ایستادگی مردم در برابر رژیم مسلحانه طاغوت، ایمان به خدا و وعده های الهی و همچنین ایمان به ولایت، رهبری و رهبری دینی با مقاومت. عواملی که تا زمان انقلاب اسلامی ایران به مردم تبیین شد.

کارشناس دینی و استاد حوزه علمیه گفت: ریشه های دینی و بی ترسی از مرگ و شهادت، ملت ایران را برای رسیدن به هدف خود که رهایی از رژیم طاغوت و تشکیل حکومت اسلامی است، به مقاومت کشانده است.

وی گفت: اعتقادات دینی در این امر نقش بسیار اساسی، کلیدی و تأثیرگذار داشته است و دین مردم آنها را به صحنه آورده است زیرا دیدند طاغوت دین و ارزش ها را زیر پا گذاشته و مرزهای الهی را زیر پا گذاشته است. “

حجت الاسلام گوشول با بیان اینکه ریشه دینی و دینی مردم یک شبه ظاهر نشد، به نقش هیئت های مذهبی همچون رمضان، محرم و صفر و همچنین نقش تبلیغی و روشنگری علما و جهاد پرداخت. در تبیین شکل گیری این ریشه های دینی. وی افزود: این نصایح و جهاد تبیین و روشنگری باعث روشن شدن نور دین در بین مردم شده و این اعتقاد به معاد و معاد و نهراسیدن از کشته شدن و روحیه شهادت طلبی باعث پیروزی انقلاب شده است.

وی لطف الهی را پشتوانه مردم دانست و رهبری دینی و ولایت الهی را در انقلاب نقش اساسی داشت و گفت:

حجت الاسلام گشول خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین عوامل پیروزی انقلاب وحدت و انسجام مردمی بود که در آن زمان همه گوش به فرمان ولی فقیه بودند و دستورات ایشان را مو به مو اجرا می کردند و وجود داشت. بدون تضاد بین مردم

این کارشناس دینی و مدرس حوزه علمیه گفت: توکل به خدا و انگیزه الهی مردم باعث شده قدرت نظام کمرنگ و فرسوده شود و اقشار مختلف مردم هر روز انسجام و قدرت بیشتری پیدا کنند و بر اوضاع مسلط شوند. وضعیت از حالت استبداد با راه اندازی تظاهرات و اعتصابات گسترده.

وی با اشاره به اینکه انگیزه های پاک و اعتقادات دینی مردم برای آخرین بار آنها را روی صحنه نگه داشته است، خاطرنشان کرد: اگر ایمان، اطاعت ولایت، رهبری و لطف الهی نبود، انقلاب پیروز نمی شد.

حجت الاسلام گشول در طبقه بندی عوامل پیروزی انقلاب و مقاومت مردم در برابر طاغوت تا انقلاب، اول الطاف الهی و دعای امام زمان، دوم اعتقادات دینی و ایمان مردم در ولایت، رهبری و جهان پس از مرگ، سوم، وحدت، انسجام و هماهنگی و چهارم، رهبری دینی، ولایت الهی و رهبری اسلامی را برشمردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید