نقش تعیین کننده نظام بانکی در توسعه اقتصادی مازندران/ باید از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران حمایت کنیم


ساعت: 15:33
تاریخ انتشار: 1401/01/25
کد خبر: 1822009

سیدمحمود حسینی پور گفت: باید برای توسعه توسعه اقتصادی مازندران در دستگاه های اجرایی همدلی بین بانک ها، مدیران و بخش خصوصی مازندران وجود داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ سیدی، محمود حسینی پور امشب در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان مازندران اظهار داشت: در کشورهای بزرگی که مقاصد گردشگری هستند در واقع انگیزه هایی برای جذب گردشگر بیشتر وجود دارد.

وی افزود: به عنوان مثال در ترکیه کالاهای مارک دار با قیمت مناسب انگیزه ای برای حضور گردشگران است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم این نگرانی ها را در کشور و به ویژه مازندران کاهش دهیم، یکی از شاخص ها کنترل بازار است و از سوی دیگر اگر بخواهیم به تاکیدات مسئولان ارشد کشور توجه کنیم، یعنی . تولید، باید سیاست های تشویقی برای آن تعریف کنیم.

این مسئول ادامه داد: باید از تولیدکننده حمایت کنیم و از تولیدکننده حمایت کنیم تا محصولات خود را با قیمت مناسب عرضه کند و این مهم ترین مشوق تولیدکنندگان است.

حسینی پور گفت: باید بستری را فراهم کنیم که اختلاف قیمت تمام شده تولید با هزینه بازاریابی که گاهی به 70 درصد می رسد به حداقل برسد.

وی بیان کرد: در کشاورزی و باغداری مشکلاتی مانند مرکبات و برنج در استان وجود دارد و همانطور که در سال گذشته شاهد بودیم قیمت فروش کشاورز 30 هزار تن بود اما در پیک مصرف تا 100 هزار تن فروخته شد و این مشکلات انگیزه بخش شد. فاکتور برای سازنده.

استاندار مازندران گفت: در جلسات قبلی با مدیران بانک ها تاکید کرده ایم که اگر قرار است در بحث توسعه اقتصادی این استان را متحول کنیم بدون مشارکت بانک ها این امر میسر نمی شود.

این مسئول اضافه کرد: همه مدیران بانک ها باید پای کار بیایند و کمک کنند و به نظر من این برخلاف افرادی که می خواهند بانک ها را تضعیف کنند خلاف توسعه استان است.

حسینی پور گفت: صاحبان اصلی توسعه اقتصادی استان بانک ها هستند، بنابراین می توانید با نوع سیاست هایی که انجام می دهید بخش خصوصی را تشویق کنید و اگر بخش خصوصی به بانک ها اعتماد کند، سرمایه گذاری در آن استان را ادامه می دهند. “

وی گفت: یکی از چالش های ما در این بخش خصوصی این است که می گویند اگر سالم از این استان خارج شویم، بازگشت به این استان غیرممکن است.

استاندار مازندران اذعان داشت: در کمتر استانی از کشور این وضعیت و این ناامیدی وجود دارد. در استانی که این ظرفیت زیاد داریم که اکثراً پتانسیل است نباید شاهد چنین وضعیتی باشیم و قطعاً می توانیم در وضعیت استان موثر باشیم.

این مقام ارشد دولتی در استان با بیان اینکه این احساس بی اعتمادی نباید ادامه یابد، گفت: وی تاکید کرد: اگر بخواهد این حس بی اعتمادی برگردد و به امید تبدیل شود قطعا با کمک بانک ها میسر می شود و بانک ها در این امر نقش موثری خواهند داشت.

حسینی پور با بیان اینکه از بانک ها علاوه بر همکاری، انتظار همدلی داریم. وی گفت: باید برای توسعه توسعه اقتصادی مازندران در دستگاه های اجرایی همدلی بین بانک ها، مدیران و بخش خصوصی استان وجود داشته باشد.

وی افزود: انتظار داریم بانک ها شاخص های توسعه اقتصادی استان را تعیین کنند و داشتن این همه ظرفیت های پنهان در این استان اما دچار عقب ماندگی ظلم است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: باید در راستای استفاده از محل تراکنش های انجام شده توسط مسافران و گردشگران در این استان، در راستای زیرساخت های این استان حرکت کنیم و قطعا اگر این اتفاق بیفتد از این فرصت استفاده کرده ایم. .

این مقام مسئول گفت: انتظار داریم بانک ها به ما کمک کنند تا استان از این وضعیت خارج شود و اگر این تعامل شکل بگیرد، شاهد تحول و توسعه اقتصادی باشیم.

حسینی پور گفت: بانک ها باید نوآور باشند، باید تعامل خود را با بخش خصوصی گسترش دهند تا شاهد پایان این حس ناامیدی و بی اعتمادی و آغاز تحول اقتصادی باشیم.

وی گفت: امسال میزبان رویداد ساری 2022 هستیم که یکی از دستاوردهای این رویداد در کنار توسعه گردشگری، توسعه اقتصادی با کشورهای عضو اکو است و باید این روابط شکل بگیرد.

استاندار مازندران گفت: سرمایه گذاران زیادی از کشورهای همسایه برای سرمایه گذاری در این استان اعلام کرده اند و از این رو بانک های ما باید آمادگی شکل گیری این حجم از معاملات را داشته باشند.

وی گفت: یکی از مشکلات اصلی معامله گران مبادله پول در معاملات به دلیل تحریم ها است، بنابراین بانک های ما باید به روز و آماده باشند.

حسینی پور گفت: چاره ای جز برون رفت از شرایط کنونی جز تحول اقتصادی نداریم و همه باید در این مسیر تمام تلاش خود را انجام دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید