نقش زنان در تحقق اقتصاد مقاومتی ضروری است


ساعت: 15:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۹
کد خبر: 1898562

زهرا فردینی گفت: زنان با انجام کارهای خانگی، رسیدگی به امور خانه، اصلاح الگوی مصرف و مدیریت اقتصادی خانواده نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا فردینی کارگروه اقتصادی رسمی یک مرکز کارآفرینی در کرج در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: بانوان با مشاغل خانگی، انجام کارهای خانه، اصلاح الگوی مصرف و خانواده نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند. “مدیریت اقتصادی”.

وی ادامه داد: امروز دشمن فرهنگ سرمایه داری با شبکه های اجتماعی خارجی به ویژه اینستاگرام در صدد ترویج مصرف گرایی در کشور است اما زنان نقش ویژه ای در مدیریت و کنترل مصرف دارند.

فردینی افزود: تصمیمات اقتصادی توسط زنان در خانه گرفته می شود و می توانند با اولویت خریدهای ضروری و غیرضروری میزان رضایت را در خانه و جامعه افزایش دهند.

این کارشناس تصریح می کند: دشمن در صدد تضعیف جایگاه خانه داری و نقش مادر در جامعه است در حالی که خانه داری شغل شریفی است و مادری نیز نعمتی خدادادی است که خداوند به بنده خود می دهد.

وی بیان کرد: نهادینه سازی فرهنگ خرید کالاهای بومی نیز یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی است و بانوان می توانند این فرهنگ را در خانه نهادینه کنند.

فردینی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی، نظام اقتصادی کشور را در برابر فشار بیرونی دشمنان مقاوم می کند و زنان با رصد و مدیریت عوامل فوق می توانند پرچمدار این عرصه باشند.

این کارشناس افزود: امروزه زنان زیادی در عرصه کارآفرینی فعالیت می کنند و این امر برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیز حائز اهمیت است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: در شرایط تحریم و فشار تنها مولفه ویژه و موثر، اقتصاد مقاومتی است، اقتصادی که با توان و ظرفیت داخلی تمام تاکتیک های دشمن را خنثی می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید