نقش صدا و سیما در حمایت از جامعه نخبگان چیست؟ / گلایه استاد امین از واحد خوزستان

یکی از این محققان، پروفسور منصور امین، از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز است که توانست پس از تصفیه، موادی را از گیاهان استخراج کند که اثرات بسیار قوی‌تری نسبت به آنتی‌بیوتیک‌ها و ضد قارچ‌های موجود دارند و با مواد شیمیایی موجود به خوبی مدیریت کردند. داروها در بازار رقابت می کنند.

استاد منصور امین در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی فضایی برای بیان اندیشه های مبتکران و مخترعان ایجاد شد و این در حالی است که در زمان رژیم پهلوی نخبگان به نابودی و مرگ تهدید می شدند.

وی افزود: البته علیرغم اینکه نظام جمهوری اسلامی راه را برای مطرح کردن ایده های نخبگان هموار کرده است، اما همچنان موانع داخلی وجود دارد و تحقیقات بسیاری از سوی محققان در حال تضعیف است. متأسفانه تنها 10 تا 15 درصد از فضای موجود برای بیان نظرات آنها وجود دارد.

جندی شاپور اهواز، استاد دانشگاه علوم پزشکی گفت: در این شرایط تعدادی از جوانان نخبه ما مانند دانشمندان هسته ای توسط سرویس های خارجی کشته شده اند.

پروفسور امین گفت: علاوه بر این، قوانین و بخشنامه های دست و پا گیر در صنعت و معدن، غذا و دارو و محیط زیست علاوه بر اینکه نخبگان را ناامید می کند، تاب آوری جوانان را کاهش داده است. سازمان ها نیز از صنایع کوچک حمایت نمی کنند و کارآفرینان و نخبگان ناامید می شوند.

وی با گلایه از بی توجهی مسئولان خوزستانی به دانشمندان استانی گفت: من به عنوان یک مبتکر و مخترع تمام عمرم را صرف ساخت دارو کرده ام و در این زمینه پیشرفت هایی مانند کشف یک ماده ضد ویروسی بی نظیر داشته ام. درمان ایدز، هپاتیت، تبخال، زگیل و حتی تاج.

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: خداوند برای درمان بسیاری از بیماری ها گیاهان را در طبیعت قرار داد، از جمله دارویی که توانستیم در عرض چند روز اختراع کنیم و بیماران عروق کرونر را درمان کنیم.

پروفسور امین افزود: پس از کشف این ماده در گیاهان، با تحقیقات گسترده با اثرات ضد ویروسی آن آشنا شدم و در نهایت در سال 1384 توانستم این دارو را به عنوان داروی ضد ویروسی و ضد باکتریایی در اداره ثبت اختراعات و تحقیقات ایران به ثبت برسانم.

وی ادامه داد: در آن زمان مجوز استفاده از آن را به عنوان داروی ضد ویروسی برای درمان تبخال دریافت کردم و این دارو هم اکنون با نام علیوم صدرا نور در داروخانه های سراسر کشور توزیع می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: پس از آن داروی دیگری برای درمان آبله مرغان ساختم اما با شیوع ویروس کرونا روی درمان این ویروس متمرکز شدم و سپس موفق به استفاده از ماده ای شدم که سال ها پیش کشف کردم. “من موفق به تولید داروی جدید ضد عروق کرونر شده بودم.

پروفسور امین ادامه داد: سپس با مجوز معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تحقیقات خود را در زمینه درمان بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب در بیمارستان رازی اهواز آغاز کردم که اثرات بسیار خوبی بر روی این دارو گزارش کردند. “

وی با تاکید بر اینکه این دارو مشابه خارجی ندارد، افزود: برخی از مبتلایان به بیماری عروق کرونر قلب خود به خود بهبود می یابند و برخی دیگر با داروهای شیمیایی درمان می شوند، اما این دارو در دنیا رتبه اول را دارد و با تولید انبوه بین 90 تا 95 درصد کاهش می یابد. موارد مرگ

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در مراکز درمانی.

پروفسور امین ادامه داد: در خوزستان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز که ریاست گروه بیماری های عفونی را بر عهده دارد به پزشکان اجازه تجویز این دارو را نمی دهد و آماده رویارویی با صدها تهدید جانی هستند. مرگ و میر مردم

وی گفت: گلایه دیگر ما از سازمان صدا و سیما و واحد خوزستان است که با توجه به اینکه می دانند این دارو را من تولید کرده ام و چند نفر از کارکنان این سازمان با مصرف آن درمان شده اند. از داروی من خبری منتشر نکرده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید