نقش معلمان در مقابله با تهاجم شناختی دشمن نشان دهنده رسالت خطیر آنان است


ساعت: 20:32
تاریخ انتشار: 1402/02/12
کد خبر: 1836201

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تربیت صحیح دانش آموزان به عنوان سرمایه اجتماعی کشور برای مقابله با هجمه شناختی دشمنان، جنگ نرم بسیار مهم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سرتیپ ابوالفضل شکارچی معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح امروز یکشنبه در همایشی به مناسبت روز معلم به همت موسسه فرهنگی آموزشی شهید محلاتی و با حضور جمعی از مردم معلمان در مسجد اطاعت و عبادت حضار و تبریک فرا رسیدن روز معلم با اشاره به اینکه قرآن تعلیم و تربیت را هدف اساسی تعلیم و تربیت می داند، گفت: تعلیم و تربیت مقدمه تربیت است و هر گاه این دو بال باشند. خوب با هم کار کنیم، شاهد برکات و دستاوردهای مثبت باشیم. ما برای انقلاب اسلامی از جمله حضور شایسته معلمان در تربیت افرادی که هشت سال دفاع مقدس را رهبری کردند، بوده ایم.

وی افزود: امروزه بسیاری از دستاوردهای انقلاب اسلامی مرهون زحمات مدرسه، معلمان انقلابی و جهادگر و همچنین رشد و شکوفایی در حوزه های پزشکی، مهندسی، کشاورزی، افزایش بازدارندگی و خودکفایی عمومی در عرصه های مختلف است. و قطع وابستگی به نظام سلطه مرهون تلاش معلمان محترم است.

سردار شکارچی نقش مهم معلمان را در سه محور (ظرفیت‌سازی، امداد و نجات و حفاظت) تقسیم کرد: معلمان در تبدیل تهدیدها به فرصت، نجات و اصلاح کودکان با مشکلات تحصیلی و ایجاد مصونیت فکری نقش مهمی دارند. تفکر و فرهنگ در جامعه در واقع موتور محرکه جنبش جوانان است.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با تاکید بر رسالت دشوار معلمان در گام دوم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: توطئه ها، ترفندها و ابزارهای دشمنان در قالب بسیار متفاوت و خطرناک شد. جنگ نرم و علوم نظامی . زیرا با تغییر و تحریف باورها، ذهن جامعه هدف را بر اساس خواسته های خود عمل می کنند، لذا تربیت صحیح دانش آموزان به عنوان مهمترین سرمایه اجتماعی کشور برای مقابله با هجمه شناختی دشمنان بسیار حائز اهمیت است.معلمان به عنوان فرمانده. در خط مقدم جنگ نرم

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید