نقش مهم جوانان در گام دوم انقلاب/ ترویج فرهنگ شهادت جامعه موجب شکوفایی می شود.


ساعت: 16:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۰
کد خبر: 1814670

حجت الاسلام شاهروحی گفت: ترویج فرهنگ شهادت جامعه را به سعادت می رساند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر کره زمین حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهروحی ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد اظهار داشت: پیشرفت را در خدمت جنگ افروزی می کنند، امروز ظالمان دنیا از علم استفاده می کنند. و تکنولوژی دست درازی به حقوق و سرزمین ملت ها و نابودی بشریت می کنند در حالی که غربی ها که خود را متمدن می دانند دروغ می گویند و واضح است که نمونه ها و کتاب های زیادی در مورد این دروغگویان نوشته شده است که چگونه از علم و فناوری برای نابودی بشریت استفاده کردند. .

وی با اشاره به حمله شیمیایی به حلبچه افزود: در 25 اسفند 1364 دیکتاتور عراق به حلبچه حمله کرد که در آن مواد شیمیایی که غرب در اختیار این عنصر خبیث قرار داد باعث کشته شدن بسیاری از سران کشورهای غربی شد. این جنایت: «تاکنون در هیچ دادگاهی پاسخگو نبوده اند.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: در فلسطین، یمن، عراق، سوریه و ده ها کشور دیگر شاهد هستیم که حاکمان مردم را تحت فشار و رنج قرار داده اند، در چنین شرایطی با ظهور گرانقدرترین انسان روی زمین. در عصر امروز چنان تأثیرگذار است که ناامنی و جنگ از صفحه روزگار محو می شود و بندگان خدا در زمان ظهور پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به عبادت خالص می پردازند.

وی افزود: طی یک سال گذشته ویروس تاج یک آزمایش بزرگ برای ملت ایران بوده است. دانشگاه های علوم پزشکی و کادر پزشکی در اوج افتخار هستند که جان و سلامت خود را در خدمت مردم قرار می دهند. این طیف اضافه شد و مردم و جوانان خدمات ارزنده ای را به صورت جهادی ارائه کردند.

شاهروحی گفت: در این روزهای پایانی سال دولت باید برنامه های خود را برای عموم مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر اجرا کند چرا که افرادی هستند که نمی توانند زندگی خود را اداره کنند و افرادی هستند که می توانند به فعالیت های آنها کمک کنند. گروه ها باید ادامه دهند و نشانه هایی از جامعه مهدوی نشان دهند.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به 22 اسفند و روز شهدا گفت: زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا برای زندگی فردی و اجتماعی ما و همچنین برای آینده کشور حیاتی است. فرهنگ شهادت به معنای سرمایه گذاری جان و سلامتی در حفظ آرمان ها و ارزش های اسلامی است، «هم متدینین و هم افراد خاص موفق به این سرمایه گذاری می شوند و هر گاه این فرهنگ در جامعه رواج پیدا کند فرهنگ نگاه مادی گرایانه را از بین می برند و شهدا هم موفق شده اند. چنین دیدگاهی داشت

وی گفت: همه دستگاه ها در ترویج فرهنگ و اشتغال خانواده های شهدا و جانبازان نقش دارند. بنیاد شهید برای خدمت به خانواده های شهدا ایجاد شده است، اما به تنهایی قادر به انجام همه برنامه ها نیست و همه باید تلاش کنند.» و قوانین تصویب و اجرا می شود.

شاهروحی با اشاره به روز جوان گفت: جوانان ایران در ولایتمداری، ادب، کرامت، سخاوت، عبادت و ایثار، الگوی حضرت علی اکبر (ع) بودند که در پاسداشت و پاسداشت آن دو شاهد بودیم. زیارتگاه ها غیبت باید با امامشان ارتباط معنوی و معرفتی داشته باشد و تلاش علمی از دیگر وظایف ایشان است.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با خبرگان گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار بر جهاد تاکید کردند و هم تقویت ملت و دولت و هم روشن بودن راه را برای همه تبیین کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید