نقش نهاجا در درگیری و انهدام تجهیزات دشمن


ساعت: 13:25
تاریخ انتشار: 07/09/1401
کد خبر: 1900401

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی علاوه بر ماموریت انتقال نیرو، تجهیزات، مهمات و اطلاعات، در درگیری و انهدام تجهیزات دشمن نیز نقش اساسی داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در همایش تخصصی نقش علم و فناوری در دوران دفاع مقدس صبح امروز در پژوهشگاه شهید سلیمانی طی سخنانی با اشاره به جایگاه علم و فناوری در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: نیروی هوایی در این عملیات علاوه بر ماموریت انتقال نیرو، تجهیزات، مهمات و اطلاعات، در درگیری و انهدام تجهیزات دشمن نیز نقش اساسی داشت.

وی ادامه داد: انجام ماموریت شناسایی 24 ساعته ماموریت بسیار پرهزینه ای است که در دفاع مقدس انجام شد، نیروی هوایی ارتش در عملیات والفجر 8 بسیار خوش درخشید.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: پشتیبانی گسترده از نیروی زمینی، بمباران مراکز حیاتی و تجهیزات دشمن و رصد مداوم هوایی و تعامل هوایی با جنگنده های دشمن از دیگر اقدامات نیروی هوایی ارتش در عملیات والفجر 8 است.

امیر واحدی تصریح کرد: عملیات والفجر هشت و تصرف فاو با هماهنگی کامل نیروهای مسلح انجام شد و با انهدام رزمندگان دشمن نقش مهمی در کاهش توان دشمن و شکست رزمندگان داشت.

در ادامه این همایش امیر یوسف قربانی فرمانده ارتش هوانیروز اظهار داشت: در این عملیات در مجموع 80 فروند بالگرد هوانیروز شامل 33 فروند بالگرد کبرا، 41 هزار و 214 بالگرد، 20 هزار و 206 فروند بالگرد و 3 هزار و 205 فروند بالگرد مورد استفاده قرار گرفت.

وی افزود: عملیات والفجر 8 یک عملیات برتر علمی و فناوری آن دوران بود و فراتر از باور و توان انجام شد. به عنوان مثال یک هلیکوپتر کبرا موفق شد یک جنگنده پیشرفته دشمن را منهدم کند به گونه ای که آمریکایی ها پس از این عملیات اعلام کردند که بالگرد کبرا تحت شرایط خاصی به کشورهای دیگر فروخته می شود و محدودیت هایی برای فروش این بالگرد ایجاد شد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: در شرایطی که وجود داشت، نیروی هوایی هم نقش تأمین کننده و هم نقش یگان زرهی را برای هدف قرار دادن تجهیزات دشمن انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید