نقطه کور ترافیک کلانشهر کرمانشاه با خودروهای تک


ساعت: 12:24
تاریخ انتشار: 08/08/1401
کد خبر: 1907007

چرا مردم از ماشین شخصی استفاده می کنند در حالی که بافت خیابان های شهر تحمل این همه ترافیک و ماشین را ندارد؟!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، همزمان با بازگشایی مدارس و سایر مراکز آموزشی و همچنین تردد کارکنان ادارات، وضعیت ترافیک در شهرهای بزرگ مانند کرمانشاه رو به وخامت است.

به راستی وقتی بافت خیابان های شهر این همه ترافیک و ماشین را نمی گیرد، چرا مردم این همه از ماشین شخصی استفاده می کنند؟!


c4b7b49c fc08 4cbb 85c0 36c0be492b03 خبر خاکستری

با این حال، راه هایی برای کاهش ازدحام وجود دارد که نیازمند فرهنگ عمومی است.

معصومه شریفی یکی از معلمان شهر کرمانشاه در گفتگو با مرصاد گفت: واضح است که استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای جابجایی مردم در سطح شهر می تواند تاثیر مثبتی بر وضعیت ترافیکی شهر داشته باشد.

وی گفت: از خانه تا محل کارم که مدرسه است و دو خیابان فاصله دارد، تمام مسیر را پیاده می روم و معتقدم کسانی که از خودروهای تک سرنشین استفاده می کنند به دنبال آسایش بیشتر و هم چشمی هستند. می خواهند آنها باید از خانه تا محل کار در ماشین خود باشند، در حالی که این چند نفر باید به فکر مردم و شهر خود باشند.


021827f3 2c22 4a3b befc 22ce1382069a خبر خاکستری

شریفی ادامه داد: ای کاش سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهرداری کرمانشاه به جای معرفی خودروهای شخصی، چند اتوبوس برای تردد دانش آموزان با وسایل نقلیه عمومی در نظر می گرفت.

آقای فرهاد میرزایی یکی از رانندگان این سرویس به مرصاد گفت: بازگشایی مدارس و سایر مراکز آموزشی مانند دانشگاه ها هزاران خودروی تک سرنشین را روانه خیابان ها می کند و باعث بدتر شدن ترافیک شهری می شود. وضعیت بسیاری از والدین دانش آموزان ترجیح می دهند فرزند خود را با ماشین شخصی به مدرسه ببرند.


b855b7d3 435d 40ae 8fc2 544652f79f16 خبر خاکستری

وی بیان کرد: یکی از دلایل ترافیک همین سرویس هایی است که برای تردد دانش آموزان و رانندگان متخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی کوچه ها و خیابان ها را مسدود می کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان کرمانشاه نیز چندی پیش گفت: با توجه به افزایش ترافیک در مهرماه حدود 30 تا 40 درصد افزایش تردد در محورهای اصلی وجود دارد.

خجت الله عزیزی افزود: افزایش ترافیک در محورهای اصلی به دلیل فعالیت سرویس مدارس و تردد دانش آموزان است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه به اجرای طرح زوج و فرد در ساعات مشخصی از شبانه روز اشاره و تصریح کرد: تردد در محدوده مرکزی شهر و خیابان های اصلی در محور مرکزی بیشتر نظارت می شود. به منظور جلوگیری از اختلال در ترافیک، اعمال طرح یکنواخت در نظر گرفته شد.


d75637c0 9347 4216 acb0 00630c759f10 خبر خاکستری


آیا طرح زوج و فرد در کاهش ترافیک معابر اصلی شهر مانند الهیه، شهرک مسکن و محدوده میدان سپاه پاسداران و بلوار شهید بهشتی تاثیر داشته است!؟

فرشته ایزدی در گفتگو با مرصاد نیوز گفت: امروزه استفاده از خودروهای شخصی به ویژه خودروهای تک سرنشین روز به روز در حال افزایش است که مشکلات فرهنگی، اجتماعی و روانی را در جامعه به وجود آورده است.

این کارشناس ارشد جامعه شناسی گفت: مردم باید بیاموزند کجا، چگونه و چه زمانی از خودروهای شخصی استفاده کنند.

وی بیان کرد: افزایش تولید خودرو در جامعه و استقبال گسترده از محصولات شرکت های خودروسازی هر روز بر مشکلات اجتماعی و فرهنگی افزوده می شود و شاهد افزایش آلودگی هوا، افزایش ترافیک شهرها، افزایش سروصدا و ناهنجاری های صوتی و ضایعات محیط و افزایش فشارهای روحی و روانی و بروز خشم و تنش کلامی و رفتاری بین افراد و پایین آمدن آستانه تحمل افراد و افزایش خشونت.


09c778bc 08e0 4f9c 95a4 bb9e3e5200ea خبر خاکستری

ایزدی خاطرنشان کرد: تشویق مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی و گسترش ورزش همگانی و افزایش فرهنگ پیاده روی در کاهش بار ترافیکی بسیار موثر خواهد بود.

وی با اشاره به فرهنگ حضوری گفت: خودرو در کشور ما به یک کلاس و امتیاز برای مردم تبدیل شده است بنابراین همه برای ایمن سازی وسیله نقلیه از آب و آتش می گذرند و اینجاست که رسانه ها می توانند نقش بسزایی داشته باشند. نقش.


4f9a8c9a c09a 409d 9be2 5df84b4cdf6f خبر خاکستری

این کارشناس ارشد جامعه شناسی تصریح کرد: رسانه های ارتباط جمعی نقش موثری در فرهنگ سازی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و حتی دوچرخه دارند.

به گزارش مرصاد، به نظر می رسد هدف از کنترل، مدیریت و ساماندهی ترافیک ناشی از بروز ترافیک سنگین و انسداد جاده ها، تقویت شبکه حمل و نقل عمومی، گسترش فرهنگ پیاده روی و استفاده از دوچرخه و ایجاد زیرساخت های لازم برای آن باشد. و ساماندهی سرویس دهی با توجه به آیین نامه اجرایی ایاب و ذهاب دانش آموزان می تواند اقدام موثری برای بهبود وضعیت ترافیکی در فصل بازگشایی مدارس باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید