نماز جمعه یادآور انقلاب اسلامی است


ساعت: 12:13
تاریخ انتشار: 05/02/1401
کد خبر: 1885093

امام جمعه فریدونشهر نماز جمعه را بستری برای هشدار مردم و مسئولین از انحرافات از اسلام و انقلاب می داند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امام جمعه فریدونشهر در گفتگو با صاحب نیوز به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 14 مرداد، در خصوص رسالت نماز جمعه و رویکرد این نهاد مقدس در ارتباط با دولت ها و تغییر رفتار با اشاره به نقش آفرینی در سکوی مطالبه گر نماز جمعه در تمامی زمینه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و غیره. همچنین نیازمند تغییراتی در سکوی نماز جمعه است.

حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی افزود: رئیس جمهور زمانی که با حاشیه گسترده و در ابعاد مختلف اقتصادی، معیشتی و فرهنگی بر خلاف مسیر و اهداف انقلاب حرکت کرد، با سند 2030 و همچنین در بعد سیاسی و امنیتی حرکت کرد. همه چیز به برجام گره خورده و با التماس و خود خواری عملا حکومت را رها کردند و مردم را در سردرگمی فرو بردند، البته لحن و رفتار ائمه جمعه برای این فرد برای تذکر و انتقاد افکار عمومی مناسب بود. و مسئولین به این دلیل که او یک اشتباه را دنبال می کرد و از مقامات منحرف می شد، همانطور که من دیدم این آسیب بزرگی به بار خواهد آورد.

اما وی ادامه داد: در آن سوی چنین مسئولی و چنین دولتی، زمانی که رئیس جمهور بر سر کار است، در مسیر درستی حرکت می کند، هرچند کاستی هایی وجود دارد و البته این باعث نمی شود که تلاش او متوقف شود. . مغفول مانده و زمانی که کرامت مردم در عرصه های مختلف و بین المللی حفظ شده و خدمات، تلاش و پیگیری مستمر داشته و در این مدت کوتاه ریاست جمهوری خود به موفقیت های بزرگی دست یافته و از هرگونه درخواست و پذیرش زور و تهدید فاصله گرفته است. و مایل نیست تحت فشار دولت های ظالم و ظالم و مستکبر غربی قرار گیرد، آیا نباید بین چنین رئیس جمهوری تفاوتی وجود داشته باشد؟

خطیب جمعه فریدونشهر توصیه به نظم و تقوا را که دستور اعلام آن در تمام نمازهای جمعه شده است را از ضروری ترین اموری دانست که باید بیشتر به آن توجه شود و اعلام کرد: معلوم نیست کسی که در امور مختلف سفارش نمی شود می تواند به خداپرستی دست یابد.

حجت الاسلام شامحمدی بر لزوم برپایی و تقویت نماز جمعه تاکید کرد و آثار اقامه این نماز را هم در بعد معنوی و هم در ابعاد مختلف مادی زندگی بسیار مؤثر و پربرکت خواند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید