نماینده سقز: طرح جدید حجاب و عفاف در دستور کار نیست

بهزاد رحیمی نماینده مردم سقز در شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان در شورای اسلامی مبنی بر اجرای طرح عفاف و حجاب از دو هفته آینده. ، گفت: این نماینده خارج از شورای اسلامی و در شهر قم در خصوص حجاب و طرح عفاف اظهار نظر کرد.

وی بیان کرد: نماینده مردم رفسنجان در شورای اسلامی نظر شخصی خود را در خصوص حجاب و طرح عفاف بیان کرد.

نماینده مردم سقز در شورای اسلامی تصریح کرد: نه در سالن شورای اسلامی و نه در کمیته های تخصصی در این خصوص بحثی صورت نگرفت. اصلا نیازی به این کار نیست و شورای اسلامی با این شرایط وارد این موارد نمی شود.

در ادامه یکی از اعضای کمیته فرهنگی شورای اسلامی در خصوص اقدامات اخیر این کمیته در زمینه حجاب و عفاف گفت: وظیفه شرعی و قانونی کمیته فرهنگی مجلس این است که همیشه حفظ کنند. با توجه به مسئله حجاب و عفاف در جامعه. البته این سوال مربوط به این روزهایی نیست که در این زمینه حساسیت ایجاد شده است.

وی ادامه داد: بیش از یک سال است که جلسات مختلفی با نهادها، سازمان ها و گروه های مختلف برگزار کردیم و بحث های مختلفی در زمینه حجاب و عفاف مطرح شد و از دستگاه ها خواسته شد تا گزارشی از اقدامات خود در زمینه حجاب و عفاف بر اساس آن داشته باشند. وظایف و مسئولیت های آنها.

این نماینده مجلس بیان کرد: اکثر جلسات کمیته فرهنگی شورای اسلامی برای انجام تعهدات قانونی و نظارتی این کمیته بوده است. در همان زمان، موانعی وجود داشت که در مورد آنها صحبت کردیم. برای تصویب قانون نیازی به تصویب قانون حجاب نداشتیم. فقط هماهنگی بین دستگاهی بین نهادها و مجموعه ها بود که کمیسیون فرهنگی جلسات خود را با این هدف برگزار کرد تا مدیران اجرایی در ایجاد هماهنگی کمک کنند.

وی تاکید کرد: روند قانون گذاری در مجلس مشخص است و هر طرح و لایحه ای باید این روند را طی کند تا اجرایی شود. روند قانونگذاری به گونه ای نیست که نماینده یا کمیته ای در مجلس بخواهد حتی بعد از دو هفته این موضوع اجرایی شود. اگر در زمینه حجاب و عفاف نیاز به قانون گذاری جدید یا بازنگری در قوانین قبلی باشد، این بحث مفصل خودش را دارد، این روند زمان بر است و بحث ها و مقدمات خاص خود را می طلبد.

دیدگاهتان را بنویسید