نماینده مجلس: مملکت شبیه پادگان شده است

نماینده مجلس: مملکت شبیه پادگان شده است

یک نماینده مجلس گفت: ما به آقای رئیسی کمک کردیم تا امید مردم ناامید نشود، اما یک وزیر نظامی را وزیر کشور کنیم، معاون سیاسی نظامی تعیین کنیم، در استان خراسان ما هم نظامی کردند. والی خدا وکیل مثل پادگان شده است و نمی دانیم درد ملت را به کی بگوییم؟

به گزارش تجارت نیوز، جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مجلس درباره درخواست نمایندگان برای برکناری معاون سیاسی وزیر کشور با توجه به ابلاغ بخشنامه گفت: بحث معاون سیاسی وزیر کشور یا وزیر کشور نیست. مشکل این است که همه نیروها با هم نمی توانند مشکلات مردم را حل کنند. و مشکل اینجاست که بسیاری از مسئولان درک درستی از وضعیت مردم ندارند و درک نمی کنند که همه قوا و همه مسئولان باید در کنار هم باشند تا مشکلات مردم را حل کنند.

بخش هایی از صحبت های جهان آبادی را در ادامه می خوانید:

هیچ کس منکر این نیست که انتخابات باید امن برگزار شود. هیچ کس منکر این نیست که وزارت کشور باید بی طرف باشد. هیچکس منکر این نیست که استاندار، استاندار، وزیر کشور و معاون سیاسی او نباید جانب هیچ شخص، جناح و طیف و نماینده ای را که نیاز به حضور استاندار یا وزیر کشور یا فلان افسر کشور دارد، بگیرند. وزارت در حوزه انتخابیه خود برای جمع آوری آرا نظر من شایسته نمایندگی مردم ایران نیست. نماینده باید آنقدر با ملت خوب باشد که نیازی به این افراد نباشد.

معاون سیاسی وزیر کشور وضعیت کشور را به درستی درک نمی کند

اعتراض ما بیشتر به این دلیل است که معاون سیاسی وزیر کشور وضعیت کشور را درست درک نمی کند. تا آخرین روز کاری نماینده، همه کارکنان باید با تمام قوا دست به دست هم بدهند و دست به دست هم بدهند تا مشکلات کشور را حل کنند.

مثلاً اشاره می کنم؛ در منطقه من مردم با آب آشامیدنی مشکل دارند. اگر استاندار همراه من باشد تا با هم مشکلات را حل کنیم، بازدید می کنم. آیا این برای من جنبه تبلیغاتی دارد که مطمئن نیستم در دور آینده داوطلب شوم یا خیر. تایید میشه یا نه؟

یا گندم کاران مشکل مالی دارند، در عرض دو سه روز من مرتب با استانداران در تماس بودم، مشکل را ارزیابی کردم، چقدر گندم تحویل دادند، چقدر پول می خواهند، مشکل را به رئیس جمهور و معاونشان رساندم. و حل شد از نظر آقای گلمرضا که به نظر من فردی بی سابقه سیاسی است، آیا تعامل ما با استانداران یا استانداری با من تبلیغات انتخاباتی برای من محسوب می شود یا حل مشکلات مردم؟

متأسفانه آقای غلامرضا سابقه سیاسی ندارد، او فردی است که در عرصه نظامی و امنیتی کار کرده و باید در رشته خود فعالیت کند. سابقه سیاسی آقای غلامرضا نشان می دهد که ایشان حتی در عراق هم سابقه چندان موفقی نداشته اند. تعجب می کنم چرا با این گذشته معاون سیاسی وزیر کشور شد و حالا می خواهد چنین اشتباهی بکند؟

ما از اینکه آقای گلمرضا گفتند استاندار نباید در کنار نمایندگان باشد ناراحت نیستیم، اما واقعا متاسفیم که یک مقام ارشد جمهوری اسلامی درک درستی از زحمات نمایندگان و مسئولان و عمق آن ندارد. فاجعه مشکلات مردم کشور در حال حاضر در شرایطی است که مردم از مجلس و دولت ناامید شده اند.

این را نباید به معاون سیاسی وزارت کشور بگویم، او باید بفهمد و کمک کند تا هر مشکلی با هم حل شود. ثانیاً به نماینده مردم به عنوان یک فرد منتخب نگاه نکند، بلکه به عنوان سپری از گرفتاری ها نگاه کند که فشار مردم را به دوش می کشد و درد مردم را به دوش می کشد و شبانه روز جان خود را برای حل مشکلات گذاشته است. مشکلات مردم همراه با جمهوری اسلامی ایران.
بیشتر بخوانید: دو لایحه جدید نظامی به مجلس ارسال می شود

رئیسی وزارت کشور را به افرادی بدون سابقه سیاسی داد

متاسفیم از این اقدام آقای رئیسی که وزارت کشور را در اختیار افراد بی سابقه سیاسی قرار داد. من فکر می کنم مردم ایران بسیار شایسته تر از این مقاماتی هستند که برای آنها تعیین تکلیف می کنند.

تا جایی که من پرسیده ام این استیضاح با بیش از 80 امضا به ریاست جمهوری رسیده است و اگر به استیضاح وزیر کشور برسد خیلی ها از استیضاح حمایت می کنند چون حرف آنها خلاف منطق و عقل است. و قانون؛ چون عمر یک نماینده مجلس چهار سال است و مشکلات مردم آنقدر بی پایان است که خیلی بیشتر از درک آقای گلمرضا است.

با وزیر کشور جلسه خصوصی داشتیم، چند نفر از نمایندگان صحبت کردند و ایرادات خود را بیان کردند. آقای رئیس مجلس به صراحت به آقای وحیدی گفتند که این کار معاون شما اشتباه است، آقای وحیدی قبول کرد و گفت کار ما اشتباه است.

گفتند من خبری نبودم، در راه بودم و الان اینجا هستم. اگر تاریخ نشان می دهد که آنها در آن زمان وزیر کشور بودند و ما هم تأیید می کنیم، انشاءالله حق با آنها بود. گفتند من نمی روم. آنها اعلام کردند که بنده فوراً بندهای مربوط به مجلس را لغو کرده ام و معتقد به تعامل با نمایندگان مردم هستیم، اما به نظر من لغو بخشنامه دردی را دوا نمی کند.

آقای رایضی، روزی که اریک زمام امور را به دست گرفت، امیدهای زیادی زنده شد. حتی من که اصلاح طلب هستم با آقای رئیسی موافق نیستم، برای موفقیت ایشان دعا کردم. ما به آقای رئیسی کمک کردیم تا کار کند. برای آقای رایضی رای جمع کردیم، در مجلس به وزرای ایشان رای دادیم، چرا؟ چون نمی خواهیم کار مردم به خاطر اختلافات جناحی روی زمین بماند.

ملت سزاوار این وضعیت و زندگی نیست. محدودیت اینترنت، قیمت خودرو، بیکاری و … آنها لایق نیستند ما به آقای رئیسی کمک کردیم تا امید مردم ناامید نشود، اما یک نظامی را وزیر کشور، یک نظامی را معاون سیاسی وزیر، در استان خراسان ما هم یک نظامی را استاندار کردند. خدا پادگان وکیل شد و نمی دانیم درد ملت را به چه کسی بگوییم؟

من دو دوره در مجلس نماینده بودم، این دور اگر بیایم حق رای دارم اما ثبت نام نمی کنم. اما اگر روزی داوطلب شوم، نه به وزیر کشور نیاز دارم، نه به ولسوال، نه به نماینده سیاسی، حمایت ما همیشه از خدا و مردم بوده است و مردم می فهمند. و فرق بین بنده و غیر بنده را بداند.

دیدگاهتان را بنویسید