نماینده مجلس و عضو جبهه پایداری: حقیقت را به مردم بگویید، برجام پایانی ندارد.

نماینده مجلس و عضو جبهه پایداری: حقیقت را به مردم بگویید، برجام پایانی ندارد.

روز جدید : محمود احمدی بیهش گفت: برجام ناخودآگاه در زندگی مردم سهیم است. اگر حقایق برجام را به مردم بگوییم وظیفه خود را می دانند.

این روزها اخبار ضد و نقیضی از مسئولان در آخرین وضعیت برجام به گوش می رسد. برخی می گویند پیشرفت در مذاکرات و برخی دیگر می گویند که آنها شکست خورده اند.

محمود احمدی بیهش در این زمینه معتقد است که اختلافات ما با آمریکا و اروپایی ها به همان اندازه که آنها اساسی هستند. آمریکایی ها بر این باورند که ما باید از اصول خود دست بکشیم در حالی که به دنبال چشم پوشی از رفتار زیاده خواهانه و آزاردهنده خود هستیم که نمی توانیم از اصول انقلابی خود چشم پوشی کنیم زیرا در تعهدات دینی ما ذاتی است.

عضو کمیسیون خارجی مجلس: برجام به بن بست رسید. پس خبری از آن نیست / برجام در زندگی مردم دخیل است / اینکه به مردم بگوییم برجام تمام نمی شود; آن وقت می دانند چه کنند / بحث سپاه بهانه است

محمود احمدی بیهش در خصوص آخرین وضعیت برجام گفت: برجام پایانی ندارد. برجام به بن بست رسیده پس خبری نیست. دولت تمام تلاش خود را می کند، اما برجام به گونه ای رشد کرده است که در طول این سال ها بخشی از زندگی مردم شده است. افراد ناخودآگاه برجام را در رفتار و زندگی خود سهیم هستند; مثلا می گویند این خانه را بخر، دیگری می گوید ببینیم برجام چه می شود و این موارد نشان می دهد که برجام ناخودآگاه در زندگی مردم مشارکت می کند. اگر حقایق برجام را به مردم بگوییم، وظیفه خود را می دانند. فرض کنیم بردجام به آخر نمی رسد و به بن بست رسیده است و آن وقت می دانند چه باید بکنند.

اهداف تیم روحانی با یک رهبر متفاوت است

وی که تیم مذاکره کننده حسن روحانی را با تیم فعلی همراهی می کرد، گفت: تیم آقای روحانی آنچه را که می خواست انجام داد. اتفاقاً فکر می کنم اهدافی که آنها دنبال می کردند با اهداف تیم ابراهیم رییسی متفاوت است و من این را قبول ندارم.

ما نمی توانیم اصول انقلابی خود را رها کنیم

وی افزود: اختلافات ما با آمریکا و اروپایی ها به همان اندازه که اساسی است. آمریکایی‌ها معتقدند که ما باید همان‌طور که به دنبال اصول خود هستیم دست برداریم، آن‌ها باید از رفتار متعصبانه و آزاردهنده خود دست بکشند، ما که نمی‌توانیم اصول انقلابی خود را کنار بگذاریم زیرا این در ذات واجبات دینی ماست و ما ۴۳ سال هزینه آن را پرداخت می‌کنیم. آمریکا و اروپا هم کشورهای استکباری هستند و دنبال منافع خودشان هستند، به نفع ماست که شکست بخوریم.

استدلال سپاه عذرخواهی است

یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا مشکل اصلی تحریم‌های سپاه است، گفت: خیر. این یک بهانه است. هر چه آمریکایی ها می گویند غیرممکن است، بهانه دیگری می آورند که به قول حضرت آقا اینجا متوقف نمی شوند، فقط می خواهند مردم ایران را ذلیل و وابسته ببینند. همانطور که 50 سال قبل از انقلاب بود، سپاه یک عذرخواهی است.

محمود احمدی بیهش در پایان تعامل با کشورهای شرقی گفت: ارتباط با کشورهای شرقی مشکلات را حل می کند. هر کشوری که با ما تعامل داشته باشد مشکلی ندارد، اول باید به خودمان تکیه کنیم و بعد به همه دنیا البته به جز آنهایی که نمی شناسیم.

دیدگاهتان را بنویسید