نمایندگان دموکرات آمریکایی خواستار مذاکره مستقیم با روسیه شدند


ساعت: 10:47
تاریخ انتشار: 08/03/1401
کد خبر: 1905748

حدود 30 نماینده حزب دمکرات آمریکا در نامه ای به کاخ سفید با اشاره به “ویرانی” اوکراین، تهدید جنگ هسته ای و هرج و مرج اقتصادی در اروپا ناشی از بحران انرژی، خواستار پیگیری این موضوع شدند. ابزارهای دیپلماتیک، از جمله «مذاکرات مستقیم» با روسیه.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راشاتودی، حدود 30 نماینده حزب دمکرات آمریکا در نامه ای به کاخ سفید با اشاره به “ویرانی” اوکراین، تهدید جنگ هسته ای و هرج و مرج اقتصادی در اروپا ناشی از بحران انرژی، خواستار پیگیری دیپلماتیک شدند. سازها، از جمله h. مذاکرات مستقیم با روسیه

در این نامه که توسط پرمیلا جیپال، رهبر شاخه اصلی حزب دموکرات در کنگره امضا شد، آمده است که اگرچه تصمیم نهایی در مورد زمان بازگشت به میز مذاکره همچنان با اوکراین است، اما این واقعیت که ایالات متحده میلیاردها دلار را برای این موضوع هزینه کرده است. کیف را سرپا نگه دارید، “این مسئولیتی را برای ایالات متحده ایجاد می کند که به طور جدی تمام روش های ممکن از جمله مذاکرات مستقیم با روسیه را بررسی کند و در نتیجه آسیب را به حداقل برساند و از اوکراین در مسیر دستیابی به توافق صلح حمایت کند.”

در پایان این نامه، از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، مجدداً خواسته شده است که فصل «مذاکرات مستقیم با روسیه» را باز کند. البته در این نامه به نوع توافقات طرف اوکراینی اشاره ای نشده است.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اواخر فوریه، دولت جو بایدن بیش از 60 میلیارد دلار کمک نظامی و اقتصادی به کیف ارائه کرده است و انتظار می رود کنگره آمریکا تا قبل از ژانویه 50 میلیارد دلار دیگر به اوکراین اعطا کند.

در ماه مه، دموکرات‌ها در سنا و مجلس نمایندگان آمریکا به اتفاق آرا به بسته کمکی 40 میلیارد دلاری واشنگتن برای کیف رای دادند، اما آخرین نامه نشان می‌دهد که بایدن، علاوه بر تعدادی از جمهوری‌خواهان که مخالف توزیع 40 میلیارد دلار هستند، با مشکلات زیادی نیز مواجه شده است. مخالفت از درون حزب خودش

با این حال، بایدن شخصا متعهد شد که «تا زمانی که لازم باشد» به ارسال تسلیحات به اوکراین ادامه خواهد داد و استدلال کرد که کیف بر اساس شرایط خود درباره صلح تصمیم خواهد گرفت.

یقیناً به نظر می رسد که رهبری حزب دموکرات ایالات متحده در مورد موضع این حزب در مورد اوکراین اتفاق نظر دارند، زیرا نانسی پلوسی، دموکرات رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده در تجمعی که در حمایت از اوکراین برگزار شد، گفت: «هر دو حزب از اوکراین حمایت کرده‌اند.” و این حمایت متوقف نخواهد شد.”

این نامه در حالی ارسال شد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین قول داد تا زمانی که او در قدرت است با همتای روس خود ولادیمیر پوتین مذاکره نکند.

دیدگاهتان را بنویسید