نهایی شدن سند توسعه بخش تعاون در دولت سیزدهم/تعاونی ها به سمت توسعه اقتصاد روستایی بروند.


ساعت: 12:51
تاریخ انتشار: 1301/09/30
کد خبر: 1919195

در نشست تخصصی تعاون و اقتصاد مازندران اشاره شد.

مشاور معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نهایی شدن سند توسعه بخش تعاون در دولت سیزدهم خبر داد و خاطرنشان کرد: در این زمینه نظرات همه سازمان ها و وزارتخانه ها دریافت شده است. و این در حال نهایی شدن است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، نشست تخصصی تعاون و اقتصاد مازندران با حضور حیدری و عباسی مشاوران معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت الاسلام مشاور عالی استاندار مازندران برگزار شد. ، کوهنسال، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استاندار، باقری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه مازندران، ستاد انتخاباتی مدیرکل امور تعاون اداره کل، روسای ستادی ناحیه تعاون اداره کل و جمعی از مدیران اتحادیه ها و تعاونی های برتر استان در سالن اجتماعات ساختمان شهید نوری اداره کل برگزار شد.

* نهایی شدن سند توسعه بخش تعاون در دولت سیزدهم

مشاور معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه با اشاره به اینکه تعاونی ها فرابخشی هستند و همه دستگاه ها باید به نوعی در این بخش سهیم باشند و برای توسعه آن تلاش کنند، گفت: . مشاهده گردید.

حیدری با تاکید بر اینکه سهم تعاونی ها در اقتصاد باید به جایگاه واقعی خود برسد، تصریح کرد: در 14 جهت مختلف و 117 گرایش فرعی در کشور تعاونی داریم و استان مازندران هم از نظر تعداد تعاونی ها و هم از نظر فعالیت رتبه دوم را دارد. تعاونی ها در سطح کشور وجود دارد.

وی افزود: در بحث قانون تعاون دولت سیزدهم و وزارت تعاون، کار و رفاه تلاش جدی برای اصلاح و ادغام آن صورت می گیرد تا بخش تعاون دارای قانون مشترک بدون پراکندگی باشد و این تغییرات باعث می شود. کمک به توسعه بخش تعاونی

حیدری از نهایی شدن سند توسعه بخش تعاون در دولت سیزدهم خبر داد و خاطرنشان کرد: در این زمینه نظرات همه سازمان ها و وزارتخانه ها دریافت شده و در مرحله نهایی شدن است.

مشاور معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکید داریم تعاونی های مرزنشینان و بازارچه های مرزی در استان ها مورد حمایت ویژه قرار گیرند.

* تعاونی ها سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند

مشاور استاندار و دبیر ستاد مبارزه با محرومیت زدایی مازندران نیز از حرکت سریعتر برای رفع نیازهای مردمی و تعاونی ها خبر داد و اظهار داشت: ارائه طرح موانع و مشکلات در جلسات منجر به افزایش سرعت می شود. پیگیری.

حجت الاسلام علی اصغرعلی تصریح کرد: در حوزه تعاون نیازمند ایجاد اتاق فکر در استان هستیم تا بتوانیم به صورت میدانی مشکلات را برای ایجاد دانش جدید وارد کنیم.

وی تاکید کرد: قوانین و مقررات بخش تعاون باید به روز و بومی شود، زیرا بسیاری از قوانین با شرایط موجود سازگاری ندارد، تعاونی نماد اصلی اقتصاد اسلامی است.

حجت الاسلام عالی تعاونی ها را سرباز خط مقدم جنگ اقتصادی می داند و ادامه می دهد: در کار تعاونی ها از تاسیس تا صدور مجوز و ارائه تسهیلات باید تسریع شود و عوارض رفع شود.

دبیر قرارگاه جهادی محرومیت زدایی مازندران با اشاره به اینکه فرصت های زیادی در استان وجود دارد که باید از آنها استفاده کرد ادامه داد: اقتصاد تعاونی یعنی جلوگیری از جابجایی سرمایه ها که نیازمند توجه ویژه است.

وی با بیان اینکه بودجه اشتغال باید برای تعاونی ها هدف گذاری شود، گفت: با اقتصاد تعاونی می توان ابزار ضد انحصاری ایجاد کرد.

مشاور استاندار مازندران تصریح کرد: اقدامات خوبی از سوی دولت سیزدهم و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم در این بخش تاثیر مثبتی داشته باشیم.

* تعاونی ها باید در توسعه اقتصاد روستایی ورود کنند

رئیس اداره هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در این جلسه با بیان اینکه چالش های پیش روی تعاونی ها باید حل شود، گفت: شرکت های تعاونی می توانند گام های بلندی در جهت بهبود و توسعه اقتصاد استان بردارند و همه دستگاه های اجرایی باید در توسعه اقتصاد استان مشارکت داشته باشند. بخش همکاری و ایفای نقش.

نادعلی کوهنسال با اشاره به اینکه استان مازندران در بسیاری از تولیدات کشاورزی و صنعتی کشور در جایگاه نخست قرار دارد ادامه داد: برخی مشکلات مهم تعاونی ها باید در سطح ملی حل شود تا سهم تعاونی ها در اقتصاد بیشتر دیده شود. .

وی خواستار رفع مشکلات تعاونی ها در بخش معافیت مالیاتی شد و اظهار داشت: ضعف ارتباطات بین المللی در تعاونی ها باید برای توسعه صادرات برطرف شود.
کوهنسال گفت: تعاونی ها باید در توسعه اقتصاد روستایی و محرومیت زدایی در روستاها مشارکت داشته باشند.

* ایجاد تعاونی های عمرانی در اولویت است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این نشست گفت: اقدامات خوبی در زمینه محرومیت زدایی در سطح کشور و استان در حال انجام است و تعاونی ها می توانند به ویژه در روستاها وارد این عرصه شوند.

علی باقری با اشاره به اینکه تعاونی های بزرگی در استان فعال هستند و در سطح بین المللی حرف برای گفتن دارند، افزود: تعاونی پرورش ماهیان خاویاری قره برون و تعاونی رومک گستر پارس (پایانه صادراتی محصولات کشاورزی مازندران) از افتخارات این شرکت هستند. استان هستند.

وی با تاکید بر اینکه نیازمند توجه همه جانبه به بخش تعاون در سطح کشور هستیم، گفت: توسعه تعاونی ها در شهرها و روستاها و تشکیل تعاونی های توسعه مدنی اولویت ماست.

سید علاءالدین ربیعی رئیس اتاق تعاون مازندران نیز با اعلام اینکه تعاونی های مازندران در سطح کشور و دنیا حرفی برای گفتن دارند گفت: مشکل مالیاتی تعاونی ها باید طبق قانون حل شود.

مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه مازندران نیز با اشاره به اینکه 14 هزار و 700 تعاونی در استان داریم که بیش از 8 هزار تعاونی فعال هستند، اظهار داشت: با ورود تعاونی ها هزینه ویژه ای می کنیم. توجه به اقتصاد روستا

احمد پویش افزود: تاکنون 16 تعاونی توسعه روستایی در بخش یانه سر بهشهر با همکاری بنیاد علوی ایجاد شده است.

در این راستا مدیران اتحادیه و تعاونی های استان به بیان دغدغه ها و ارائه راهکار پرداختند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید