نهضت امام حسین(ع) در کربلا سیاسی ترین عمل بود/ نهی از منکر در مرام اهل بیت بود.


ساعت: 16:30
تاریخ انتشار: 1301/05/24
کد خبر: 1890025

یک کارشناس مسائل دینی با اشاره به اینکه موضوع امر به معروف و نهی از منکر در ذهن همه اهل بیت(ع) است، گفت: هیچ چیزی در تاریخ اسلام سیاسی تر از کار امام حسین(ع) نیست. در کربلای معلی این کار نشد و تا شهادت خودشان و اسارت اهل بیت ادامه یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر بیاری در گفتگو با خبرنگار قم فردا تصریح کرد: تقلیل قیام امام حسین(ع) در کربلا به مسائل عاطفی و اشک، جفا و ظلم به سیدالشهدا(ع) است، اشک و عزاداری برای مصائب امام حسین(ع) و شهدای کربلا ضروری است، زیرا اگر این مشکلات نیست، نهر کربلا به فراموشی سپرده می شود، اما گریه و عزاداری باید مطابق با اهداف سیدالشهدا باشد تا از ظرفیت مجالس عزاداری برای معرفی اصل قیام استفاده کند.

مدرس حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: عزاداری امام حسین علیه السلام مانند چشمه ای است که نگهبانی داده شود تا نشکزد، اما آب این چشمه است که نگهبانی داده است. خشک نمی شود باید از آن استفاده کرد وگرنه اگر بلااستفاده بماند فایده ای ندارد.» نهضت کربلا نیز این ظرفیت را دارد که نهضت جهانی امام زمان (عج) نیز از آن الگو گرفته و عدالت را در سراسر جهان گسترش می دهد. جهان با ظرفیت مطمئن

بیاری تصریح کرد: در تاریخ اسلام هیچ کار سیاسی‌تر از کار امام حسین علیه‌السلام در کربلا نیست. امام حسین علیه السلام در مقابل ظالمان زمان خود ایستاد و تن به زور نداد و این کار تا شهادت خودشان و اسارت اهل بیت ادامه داشت.» این سیاسی است.

وی گفت: در سیاسی بودن قیام امام حسین در کربلا تردیدی نیست، اما متأسفانه عده ای شبهه هایی را مطرح می کنند. قیام امام حسین را سیاسی نکنید. می دانند چون بارها در مدایح محرم و صفر نقل شده است، اما وقتی از اهداف سیدالشهدا و سخنان او در هنگام خروج از مدینه به کربلا پرسیده می شود، عده کمی آن را می دانند زیرا کمتر در مورد آن صحبت می شود. .

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح می کند: گاهی شنیده می شود که حسینی ها را سیاسی نکنید، امر به معروف و نهی از منکر نکنید، در حالی که در صلوات امام رضا علیه السلام به عنوان امیری که امر به معروف و نهی از منکر است نیز معرفی شده است. از منکر نهی می کند آیا می توان به امام رضا (علیه السلام) گفت که امر به معروف و نهی از منکر به شما مربوط نیست؟ بحث امر به معروف و نهی از منکر در ذهن همه اهل بیت از جمله در زمان کربلا بود.

بیاری بیان کرد: روحانیون و سخنرانانی که در مراسم محرم و صفر شرکت می کنند نیز باید به مسائل سیاسی روز بپردازند و این یکی از وظایف آنهاست و وقایع کربلا باید بر اساس نیاز زمان تفسیر شود و علاوه بر آن باید به مسائل سیاسی روز پرداخته شود. امام حسین علیه السلام تا کربلا در مقابل ظالم ایستاد و از حقوق مسلم مسلمانان دفاع کرد که نمونه ای برای همیشه است.

وی ادامه داد: معرفی ظالمان زمان و نحوه ظلم به این ظالمان، معرفی مستضعفان جهان و نحوه حمایت از آنها باید توسط سخنرانان جلسات سیدالشهدا بیان شود، وی به مقابله پرداخت. این توطئه ها

این کارشناس مسائل دینی افزود: بیان این مصادیق منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد، در دوران دفاع مقدس نیز از حادثه کربلا و بیان نمونه های معاصر آن استفاده شد که منجر به پیروزی در عملیات ها شد. ”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید