نه مذاکره و نه تحریم پیشرفت هسته ای ایران را متوقف نمی کند

نه مذاکره و نه تحریم پیشرفت هسته ای ایران را متوقف نمی کند

روز جدید هفت مقام از جمله لئون پانتا وزیر دفاع سابق، دیوید پترائوس رئیس سابق سیا، رابرت ساتلوف، مدیر اجرایی موسسه واشنگتن برای سیاست خاورمیانه و دنیس راس، دیپلمات برجسته آمریکایی، بیانیه‌ای هشدار دادند و تاکید کردند که ایران محکوم شده است. در محافل بین المللی اهمیتی ندارد و تحریم های اقتصادی دیگر بازدارنده نیست.

هفت مقام ارشد سابق نظامی و غیرنظامی آمریکا با صدور بیانیه‌ای هشداردهنده مذاکرات هسته‌ای با ایران در وین را ارزیابی کردند و هشدار دادند که تهران فعالانه توانایی‌های خود برای تولید سلاح‌های هسته‌ای را دنبال می‌کند. آنها از دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن خواستند که آمادگی خود را برای اقدام نظامی به عنوان یک عامل بازدارنده در برابر تهران که غنی سازی اورانیوم را از 3.67 درصد به 60 درصد افزایش داده است، نشان دهد.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید هیچ بهانه‌ای برای غنی‌سازی 60 درصد اورانیوم ایران وجود ندارد. هسته ای است.

هفت مقام از جمله لئون پانتا وزیر دفاع سابق، دیوید پترائوس رئیس سابق سیا، رابرت ساتلوف، مدیر اجرایی موسسه واشنگتن برای سیاست خاورمیانه و دنیس راس، دیپلمات برجسته آمریکایی، بیانیه‌ای هشدار دادند و تاکید کردند که ایران محکوم شده است. در محافل بین المللی اهمیتی ندارد و تحریم های اقتصادی دیگر بازدارنده نیست. بنابراین به نظر می رسد آخرین امید برای متقاعد کردن ایرانیان به خطرناک بودن راهی که در پیش گرفته اند، آگاه ساختن آنها از عواقب وحشتناک ادامه حرکت در این مسیر باشد.

آنها همچنین می گویند که ایران واقعاً به دنبال توافق نیست، بلکه سعی می کند تا حد ممکن زمان را برای رسیدن به هدف خود تلف کند و به همین دلیل وارد مذاکرات بی معنی و بدون هدف واقعی و چشم انداز واقعی شده است.

هشدار هفت شخصیت آمریکایی به این معنا نیست که دولت بایدن باید تغییر رژیم را تهدید کند یا سیاست خصمانه ای را علیه مردم ایران دنبال کند، بلکه به این معناست که می تواند با انجام مانورهای نظامی در سطح بالا با هماهنگی متحدانش، عملیات نظامی علیه ایران انجام دهد. که شامل شبیه سازی حملات هوایی به تاسیسات زیرزمینی و انهدام شلیک موشک های ایران است.

واشنگتن همچنین باید تعهد کامل خود را به تقویت توان دفاعی متحدان و شرکای خود در منطقه در برابر هرگونه واکنش ایران و حفاظت از تأسیسات و منافع آمریکا در منطقه نشان دهد. وزارت دفاع آمریکا باید ثابت کند که به حملات هواپیماهای بدون سرنشین ایران، اختلال در کشتیرانی در خلیج فارس و ربودن کشتی‌ها و ملوان‌ها، به سرعت و با قدرت پاسخ خواهد داد.

تحقق این هفت رقم این است که بودجه سال آینده ایران با این فرض تنظیم شده است که در مذاکرات وین توافق هسته ای حاصل نشود و ایران در دور زدن تحریم های آمریکا موفق تر از امسال نخواهد بود. . همچنین بودجه سپاه پاسداران در سال آینده دو برابر شد و این به معنای توسعه بیشتر موشک های بالستیک و ساخت نسل های جدید پهپادها و همچنین فعالیت های نیابتی ایران در خارج از کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید