نور امید با نهضت ملی مسکن در دل مستاجران می درخشد/ خرید و فروش طرح های حمایتی دولتی ممنوع است

ساعت: 10:30
تاریخ انتشار: 14/05/08
کد خبر: 1779381

در حالی که گرانی مسکن در دولت تدبیر و امید موجب ناامیدی بسیاری از خانواده ها شد، در دولت سیزدهم آرزوی خانه دار شدن اهمیت عملی پیدا کرد و بارقه امیدی در دل بی خانمان ها درخشید.

نهضت ملی مسکن سومین پروژه مسکن دولتی در سال های اخیر است که برای بی خانمان ها ساخته شده تا تبعیض و طبقه اجتماعی در کشور کاهش یابد.

مسکن مهر در دولت نهم و دهم، اقدام ملی مسکن در دولت یازدهم و دوازدهم و اکنون طرح نهضت ملی مسکن که امید و آرزوی بی خانمان شدن را در دل بی خانمان ها تقویت کرده است.

این ادعا به این دلیل است که طرح ملی مسکن شکایات متعددی از جمله اخلال در سیستم و دریافت مبالغ هنگفت از افرادی که مستاجر هستند و اجاره بها پرداخت نکرده اند و سایر هزینه ها را دریافت کرده است، هرچند بسیاری از آنها محروم شده اند. فرصتی برای ادامه مسیر و دیگر توان بازپرداخت وام و اقساطی که تاکنون گرفته اند را ندارند و رهایی از مستاجر و رسیدن به کلید آپارتمان و خانه دار شدن را غیرممکن می دانند.

با این تفاسیر اما در دولت سیزدهم بار دیگر بارقه امیدی در دلها زنده شد و طرح نهضت ملی مسکن رویای بی خانمان شدن را برای بی خانمان ها تسهیل کرد. حال در حین درخواست برای این پروژه شروع شد که برخی از متقاضیان سوالات مختلفی در مورد آن می پرسیدند.

به گفته مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، متقاضیان نهضت ملی مسکن باید دارای چهار شرط ازدواج یا سرپرست خانوار، حداقل 5 سال سکونت در شهر مورد تقاضا، بدون داشتن شرایط باشند. مالکیت خصوصی و عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب. مسکن وجود دارد. همچنین زنان مجرد بالای 35 سال با معلولیت جسمی و حرکتی بالای 20 سال می توانند در قانون پرش مسکن (نهضت ملی مسکن) شرکت کنند.

خرید و فروش امتیاز پروژه های حمایتی دولتی ممنوع است

یکی از موضوعات «خرید و فروش امتیاز» است که ابوالفضل مهدیار، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، تمامی امتیازات خرید و فروش پروژه ها را برای حمایت دولتی عنوان کرد. در حوزه مسکن ممنوع است: هرگونه خرید یا فروش امتیاز از طرح ملی مسکن و سایر طرح های کمکی مسکن وزارت راه و شهرسازی از طریق ثبت نام کنندگان در طرح ها، مشاوران املاک، اشخاص حقیقی و به روش های مختلف ممنوع بوده و ممکن است منجر شود. ابطال ثبت اولیه و حذف از طرح ها و پروژه ها.

مشکل دیگر اما عدم ارائه کدپستی از سوی مالکان به مستاجران است که وی گفت: متقاضیانی که با این مشکل مواجه می شوند می توانند برای دریافت کدپستی در محل مورد نظر به ثبت احوال یا اداره پست مراجعه کنند.

لغو نکنید

این مقام مسئول با بیان اینکه طرح افزایش تولید مسکن در دولت سیزدهم به منظور ساخت یک میلیون مسکن در سال در نظر گرفته شده است که سیستان و بلوچستان نیز در این زمینه سهم دارند، افزود: کسانی که قبلا در پروژه های حمایتی ثبت نام کرده اند پولی برای پرداخت ندارند و نگران نباشید امتیاز آنها کسر نخواهد شد.

وی افزود: افرادی هستند که در اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده اند اما می خواهند انصراف دهند و برای ثبت نام در این طرح اقدام کنند، این افراد باید بدانند که پروژه ها هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند، دست از تلاش برندارید. ، افرادی که کمک مالی کرده اند و پروژه ای که در برنامه اقدام ملی برای آنها مشخص شده است، اصلاً نیازی به تسلیم شدن ندارند.

نحوه توزیع زمین رایگان بین افراد بی خانمان

مهدیار در پاسخ به سوالی مبنی بر اعطای زمین رایگان به افراد فاقد مسکن، اذعان داشت: با توجه به اینکه قیمت زمین حدود 250 درصد قیمت مسکن است، برای کمک به متقاضیان این امر در دستور کار قرار گرفته است. زمین را به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار دهد تا دیگر بهای زمین پرداخت نشود و از آن به عنوان حامل در ساخت استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان برای استفاده از این پتانسیل باید در سامانه قیمت گذاری (طرح تولید مسکن یا نهضت ملی مسکن) https://saman.mrud.ir/ ثبت نام کنند تا تا 28 آبان ماه سال جاری این امکان وجود داشته باشد. . .

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان افزود: متقاضیانی که در حال حاضر شهری که در آن ساکن نیستند در سامانه نگران نباشند، این مهم به موقع فراهم می شود. و دسترسی برای این شهرها فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید