خانه دار شدن؛ رویایی که به امید تبدیل شده است/ طرح نهضت ملی مسکن؛ روزنه امید جوانان جنوب شرق کشور

ساعت: 08:53
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1795322

خانه دار شدن که با افزایش سرسام آور قیمت مسکن و بی مهری های دولت قبل به آرزوی خیلی ها به خصوص جوانان تبدیل شد، با شروع نهضت ملی مسکن توسط دولت سیزدهم تبدیل به یک امید شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ اجرای طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از اقدامات کلان دولت سیزدهم که ثبت نام آن همچنان ادامه دارد، بارقه امیدی برای بسیاری از جوانان بویژه سیستان و بلوچستان شده است.

بی شک مسکن موضوع مهمی است که سال هاست دغدغه جدی بسیاری از جوانان و حتی سایر اقشار جامعه است، خانواده هایی که همچنان بی خانمان هستند و در اجاره بها با مشکل و مشکل مواجه هستند.

مردمی که در دولت قبل به دلیل تحقق نیافتن برنامه های شعاری روحانی نتوانستند خانه دار شوند، اکنون مجبور به پرداخت اجاره بهای گزاف هستند. آنها آن را به راحتی مادام العمر برای مهمانان خود تبدیل کردند.

شهروندانی که با شنیدن برخی از آنها می گویند سال هاست که ازدواج کرده اند با وجود تلاش خستگی ناپذیر هنوز نتوانسته اند خانه ای بخرند و در واقع این امر برای آنها به آرزویی دست نیافتنی تبدیل شده است اما با ظهور 13 دولت و شروع این پروژه در روزهای روی کار آمدن دولت، آرزوی خانه دار شدن را به امید تبدیل کرد.

طرح نهضت ملی مسکن؛ مهمترین پروژه دولت سیزدهم

حسین مدرس کیابانی استاندار سیستان و بلوچستان طرح نهضت ملی مسکن را یکی از پروژه های مهم دولت سیزدهم اعلام کرد و گفت: تغییر کاربری اراضی و زمین.

وی افزود: سیستان و بلوچستان در ساخت و ساز نهضت ملی مسکن پیشرو است و تامین زمین مورد نیاز برای ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن تا 2 سال آینده مشکلی نخواهد داشت.

a08a02a2 e50c 4e1c 8fb9 73654337de10 خبر خاکستری

تعداد ثبت نام کنندگان در طرح نهضت ملی مسکن از 66000 نفر گذشت

عطاوله اکبری مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار ما در این خصوص گفت: در طرح نهضت ملی مسکن نوشته شده است.

به گفته وی، شهروندان استانی در شهرستان های میرجاوا، دوست محمد، زهک، گشت، هیدو، زابل، بنجار، ادمی، سوران، نوک آباد، زاهدان، سراوان، هش، رامشار، مهرستان، سیرکان، جالک و علی اکبر باید تا 6 دسامبر. برای ثبت نام در این پروژه به این سایت مراجعه کنید.

این مسئول ادامه داد: برای تسریع در ساخت و ساز واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در استان، این اداره کل 1108 هکتار زمین اختصاص داده است.

وی عدم استفاده از تسهیلات دولتی مسکن از ابتدای انقلاب، نداشتن ملک شخصی، ازدواج و اقامت حداقل پنج ساله در شهر مورد تقاضا را از شروط انتقال مسکن به طرح نهضت ملی مسکن عنوان و خاطرنشان کرد: برای زنان مجرد. بیش از 35 مرد و زن مجرد بالای 45 سال و بیماران خاص بدون وضعیت تاهل ثبت شده اند.

اکبری اجرای هرچه سریعتر تمامی پروژه های نهضت ملی مسکن را یکی از اولویت های دولت در سیستان و بلوچستان دانست و افزود: برای تسریع در روند اجرای این طرح، روند بررسی و پالایش انجام می شود. داوطلبان تایید صلاحیت شده می توانند پس از دریافت پیامک، با مراجعه به دفاتر پستی شهر مورد نظر مدارک خود را تکمیل کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید