نوزادکشی رژیم اشغالگر در جهان باید تبیین و روشن شود/ تفکر نژادپرستانه امروز در حال گسترش است


ساعت: 14:31
تاریخ انتشار: 07/09/1401
کد خبر: 1900432

اختری در پنجمین اجلاس بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی؛

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین گفت: دو موضوع بیشتر مورد توجه قرار گرفته است که نوزادکشی یکی از آنهاست. یکی از مشکلاتی که در دنیا با آن مواجه است، نگاه دوگانه سازمان های بین المللی و حقوقی و امپریالیسم جهانی در این مسائل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمدحسن اختری در پنجمین اجلاس بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی گفت: همانطور که از عنوان این همایش پیداست در حمایت از کودک فلسطینی و یادمان شهید الدره است. در طول مبارزات مردم فلسطین در این 70 سالی که مردم فلسطین می جنگند و به مبارزه خود ادامه می دهند، تقریباً یک چهارم شهدا شهدای کودکان فلسطینی بوده اند.

وی تصریح کرد: موضوع جنایات، وحشی گری ها و کشتارهای وحشیانه رژیم اشغالگر قدس و جنایاتی که آنها انجام می دهند، کاری نیست که قبلا انجام می شد و امروز باید درباره آن صحبت کنیم، بلکه جنایاتی است که امروز هم انجام می شود. بر اساس این خبر، 35 کودک فلسطینی در 8 ماه سال جاری کشته شدند.
اختری تاکید کرد: این جنایات امروز در صحنه فلسطین و در مقابل چشم جهانیان ادامه دارد و در حال انجام است. اگر این روزها چنین جلسه ای برگزار می شود برای رایزنی و گفت و گو بین خودمان است تا برای توقف و مقابله با این رژیم اشغالگر برنامه ریزی کنیم.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین از ریاست جمهوری ادامه داد: دو موضوع بیشتر مورد توجه قرار گرفته است که یکی از آنها کودک کشی است. یکی از مشکلاتی که در دنیا با آن مواجه است، نگاه دوگانه سازمان های بین المللی و حقوقی و امپریالیسم جهانی در این مسائل است.

وی خاطرنشان کرد: در واقع به یک مسئله دوگانه توجه می کنند، اما نه فقها، نه سیاستمداران و نه حکومت های اسلامی با احساس مسئولیت به این موضوع نگاه نمی کنند. بیش از 55 کشور به عنوان کشورهای اسلامی وجود دارد، علاوه بر آن کشورهایی هستند که می توانند به آن بپیوندند، چرا این رژیم باید چنین جنایاتی را مرتکب شود، اما این سازمان ها ناظران غیرمسئول هستند.

اختری ادامه داد: آنچه در یمن، بحرین، عربستان، عراق، سوریه، لبنان، افغانستان و… می‌گذرد، جنایات تروریست‌ها در این کشورها حتی حاضر به اظهارنظر هم نیست، اما از سوی دیگر اگر او صهیونیست است، اگر فردی یا انسانی در این کشورها به جرم خیانت، توطئه و تروریسم محاکمه شود، همه غوغا می کنند.



رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین تصریح کرد: تفکر نژادپرستانه امروز در حال گسترش است و رژیم اشغالگر قدس بر اساس مبانی دینی غلط و روابط با برادران مسلمان به این معضل دامن می زند. و خواهرانی با این ایدئولوژی».

اختری همچنین تصریح کرد: خوشبختانه مردم فلسطین در انتفاضه های متعدد و در صحنه های مختلف پیشروی و جنگیده اند، امروز با تمام قوا در داخل و خارج از فلسطین حمایت و پشتیبانی می کنند.


وی در پایان گفت: از رسانه ها و سازمان های مردم نهاد، دانشمندان، علما، دانشگاهیان و دانشجویان انتظار داریم فریاد کودکان فلسطینی را به جهانیان برسانند، رسانه های آنها موارد دروغین را منتشر می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید