نوسانات ارز باعث بلاتکلیفی قیمت در بازار خودرو شد/ رکود در فروش خودروهای وارداتی بیشتر است

ساعت: 12:55
تاریخ انتشار: 14/15/1400
کد خبر: 1789866

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در گفت و گو با دانا;

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با اشاره به رکود بازار خودرو به دلیل نوسانات ارزی گفت: بلاتکلیفی و نوسانات قیمت باعث سردرگمی خریداران شده و اکنون برای تصمیم گیری خرید خود را از خرید منصرف کرده است.محیط پایدار. “

سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودرو در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ؛ وی در خصوص نوسانات بازار خودرو گفت: زمانی که قیمت بازار ارز به دلیل ارتباط ارز و خودرو و تاثیر این دو بازار بر یکدیگر نوسان می کند، فروشندگانی که قصد فروش دارند چاره ای ندارند جز اینکه قیمت را افزایش دهید یا ماشین را بفروشید. آنها به بازار تحویل نمی دهند.

وی با اشاره به عدم تعادل عرضه و تقاضا گفت: در صورت ادامه عرضه به همین منوال، کمبود بازار بیشتر نمایان می شود و ممکن است قیمت ها افزایش یابد. اگر مشکل عرضه و ثبات نرخ ارز حل شود، بازار خودرو نیز آرام می شود.

وی گفت: امروز برخلاف ماه های پایانی سال ۹۹ و چند ماه ابتدایی سال جاری، تقاضای کاذب بازار به شدت کاهش یافته و اکثر مصرف کنندگان به دنبال خرید خودرو هستند، اما این بلاتکلیفی و نوسانات قیمت، خریداران را دچار سردرگمی کرده است. در حال حاضر خرید خود را به تعویق می اندازند. “برای تصمیم گیری مجدد در یک محیط پایدار.

وی ادامه داد: نوسانات قیمت ارز در هفته گذشته و پس از آن در هفته جاری باعث افت بازار خودرو شد و تقریبا هیچ فروشی در این بازار به نتیجه نهایی نرسیده است. البته خریداران معمولاً دقیقاً از همین کارکرد پیروی می کنند و در وضعیت مشابهی قرار می گیرند.

وی با اشاره به رکود فعلی تصریح کرد: تا زمانی که نرخ ارز به ثبات نرسد، بازار خودرو عادی نمی شود و همین امر باعث شده تا به عنوان مثال سمند ال ایکس و پژو پارس و پراید و کوئیک حدود 3 میلیون تن و قیمت تمام شود. سرعت 206 و اتوماسیون به 6 میلیون تن افزایش یافته است که در سایر محصولات داخلی نیز قابل مشاهده است.

وی گفت: دولت باید در نظر داشته باشد که اگر امکان افزایش تولید برای خودروسازان داخلی وجود ندارد، حداقل باید با واردات خودروهای کم مصرف ارزان، شرایط بازار را تثبیت کند، اما در حال حاضر این امر برای خودروهای وارداتی گران است. افزایش بالا، حداقل در روزهای اخیر، بدون معامله.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید