نوسانات بازار طلا و سکه اوج گرفت/ مالیات مهم ترین دغدغه اصناف است


ساعت: 09:59
تاریخ انتشار: 30.04.1401
کد خبر: 1884557

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران:

محمدرضا نصیری با بیان اینکه پس از یک دوره نوسان قیمت در هفته‌های اخیر، اکنون نوسانات بازار متوقف شده است، گفت: وی گفت: در حال حاضر مهم ترین و بزرگترین مشکل تجاری در بازار طلا به مالیات و معاملات برمی گردد و میزان مالیات پرداختی نسبت به سال های گذشته به 10 برابر رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا نصیری در گفت و گو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین وضعیت بازار طلا و سکه اظهار داشت: پس از یک دوره نوسانات قیمتی در هفته های اخیر، نوسانات بازار هم اکنون در رکود است.

وی افزود: در حال حاضر قیمت دلار از یک سو در کانال 32 هزار تومان گیر کرده و از سوی دیگر قیمت اونس جهانی نیز کاهش یافته است و این دو عامل باعث قیمت فعلی می شود. ثبات و نوسانات بازار

یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مازندران خاطرنشان کرد: در روز جاری هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 350 هزار و هر مثقال 5 میلیون و 850 هزار تومان است.

نصیری ادامه داد: قیمت سکه بهار تموم بهار آزادی 14 میلیون و 900 هزار تومان است.

وی تاکید کرد: نیم سکه در بازار امروز 8 میلیون و 320 هزار و ربع سکه 5 میلیون و 270 هزار تومان است.

یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مازندران با اشاره به افزایش 10 برابری مالیات بر تجارت بازار طلا گفت: در حال حاضر مهمترین و بزرگترین مشکل تجارت بازار طلا مربوط به مالیات و مالیات است. معاملات

نصیری تصریح کرد: معاملات از سال 1400 در محاسبات مالیاتی واحدهای صنفی ملاک قرار گرفت و بسیاری از بنگاه ها به دلیل نداشتن اطلاعات کافی بدون دریافت ارزش افزوده اقدام به استفاده از دستگاه های کارتخوان برای مشتریان کرده اند که به غیر از مالیات، خود اضافه می کند. ارزش یک مشکل برای کسب و کار تغییر کرده است.

وی اعلام کرد: یکی از موضوعات مورد توجه در بحث مالیاتی تورم ناشی از گرانی است. یعنی در سال های اخیر مشتری همان کالا را 2 میلیون خریده است، اما امسال باید 8 میلیون بخرد، اکنون کالا همان است و سود کسب و کار تغییر نکرده است، اما باید مالیات پرداخت کنیم. 8 میلیون تومان. بدون هیچ تغییری در سود ما

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مازندران با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل تورم و گرانی در حال پرداخت مالیات هستیم. وی گفت: حالا این موضوع را در طول یک سال در نظر بگیرید که مجموع معاملات ما در سال های اخیر از 2 میلیارد تومان بیشتر نبوده اما اکنون با توجه به تورم فعلی از 12 میلیارد تومان گذشته است. در حالی که همان دو میلیارد سود می گیریم 12 میلیارد مالیات می دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید