نگاه ویژه امام خمینی(ره) به حل مشکلات صیادان بوشهری

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تشکر. امام خمینی (ره) همواره نگاه ویژه ای به حل مشکلات مستضعفان داشته و در این زمینه هیچ توجهی به مسئولان نداشته است تا جایی که رسیدگی به کارگران و فقرا در دورافتاده ترین نقاط کشور همواره بوده است. یکی از مهمترین خواسته های او از مسئولان است.

سیداحمد نصری استاندار سابق بوشهر در یادداشتی که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است، در خصوص تاکید امام خمینی (ره) بر حل مشکلات مردم بوشهر، اظهار داشت: با توجه به مشکلات مردم بوشهر در این زمینه باید تلاش کنیم تا مشکلات مردم بوشهر حل شود.

«پس از مدتی در گناوا حدود هشتصد صیاد سنتی دو هفته نشستند و خبر این نشست در یکی از بولتن های ویژه نوشته شد و به اطلاع امام رسید. امام پس از بررسی، آقایان رسولی و توسلی را به گناوه نزد محل نشسته فرستاد و مشکل حل شد و به مردم قول دادند که به امام گزارش دهند.

در گزارشی که به امام دادند می‌گفتند اگر حاکمیت استان تغییر کند، مشکلاتشان حل می‌شود.

3721bc55 7104 425e b530 b08d0a00b721 خبر خاکستری

لذا در اسفند 1360 که آقای ناطق نوری امامت می کردند، امام به ایشان فرمودند: به فکر بوشهر باشید. بعد از مدتی دوباره آقای ناتک به محضر امام رفتند. امام با ملامت می گوید: «چرا به فکر بوشهر نبودی؟ بهت نگفتم؟ آقای ناطق نوری خیلی ناراحت است و می گوید من امروز در مورد بوشهر تصمیم می گیرم.

بعداً آقای ناطق نوری برای من تعریف کردند که وقتی امام این را گفتند من یک لحظه فکر کردم و به ذهن شما رسید و بلافاصله به امام گفتم: «امروز مشکل را حل می کنم» که آقای ناطق به وزارت رفت. پس از بازگشت، مرا به دفتر خود فراخواند و ماجرای دیدارش با امام را برایم تعریف کرد و گفت: به امام قول دادم که امروز مشکل بوشهر را حل کنم.

با رفتن به استان بوشهر گفتم من اصلا بوشهر را نمی شناسم و یک بار هم نرفته ام، بگذارید فکر کنم و مشورت کنم.

آقای ناطق گفت: با کی میخواهی مشورت کنی؟ گفتم: با آقا مرتضی. او گفت: “نیازی نیست، من بهترین مشاور شما هستم.” دو ساعت بعد به او گفتم: به خدا توکل کردم و حاضرم بروم، خیلی خوشحال شد و به آقای رسولی زنگ زد و گفت: داشتم به بوشهر فکر می کردم و اسمم را صدا زد و گفت: می رویم. به بوشهر رفتند و ایشان برای من ملاقات شخصی با امام داشتند.

امام خمینی: با مردم مهربان باشید

فردا صبح رفتم خدمت امام. در این دیدار بسیار مختصر یکی دو نکته را ذکر کرد و گفت: «هرجا رفتی با روحانیت باش» کما اینکه امام به خیلی ها این توصیه را کرده است. توصیه دیگر این بود که با مردم مهربان باشید.

«به هر حال این جلسه خصوصی فردای آن روز یعنی 20 اسفندماه با آقای ناطق نوری به استان بوشهر رفتیم و کارمان را شروع کردیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید