نگرانی در مورد قدرت انتقال بالای Omicron / سومین واکسیناسیون را جدی بگیرید

نگرانی در مورد قدرت انتقال بالا را جدی بگیرید

روز جدید رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون سوم و تاثیر آن در مهار سویه اومیکرون، گفت: تزریق سوم واکسن کرونا باعث افزایش 90 درصدی بدن می‌شود.

دکتر محمدمهدی گویا گفت: سومین واکسیناسیون علاوه بر دو واکسیناسیون قبلی انجام شده و تزریق سومین واکسن تاج بر روی همه عزیزان کشورمان الزامی است.

وی افزود: با تزریق سوم مصونیت در برابر این ویروس در اکثر موارد به بالای 90 درصد می رسد.

وی با قدردانی از مردم به دلیل همکاری دو سال اخیر در کنترل بیماری های عروق کرونر گفت: در واقع مردم عزیز کشورمان در کنترل این بیماری نقش پیشرو داشته اند.

گویا ادامه داد: همه ما می دانیم که ویروسی که اکنون با آن روبرو هستیم یک ویروس فریبنده و مرموز است که می تواند به سرعت ظاهر خود را تغییر دهد و علائم بالینی متفاوتی ایجاد کند و به طرق مختلف از سیستم ایمنی بدن انسان فرار کند و مراقبت و مراقبت بسیار دشوار شد. تمام دنیا را کنترل کند

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: جهش‌های متعددی که این ویروس شناسایی می‌کند باعث تغییر در قابلیت انتقال و شدت بیماری‌زایی آن می‌شود که گاهی شدیدتر و گاهی خفیف‌تر می‌شود.

گویا افزود: نکته مهم این است که هر روز نسبت به این ویروس بیشتر آگاه می‌شویم و می‌توانیم راه‌های انتقال آن را کنترل کنیم و بیماری ناشی از آن را به بهترین شکل ممکن درمان کنیم و از قدرت سرکشی آن بکاهیم.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین سلاح های انسانی برای مبارزه با این ویروس، واکسیناسیون جهانی است. تجربه جهان و کشور ما نشان می دهد که هر چه پوشش واکسن بیشتر باشد، شیوع بیماری کمتر و مرگ و میر ناشی از این بیماری کمتر می شود.

تزریق 112 میلیون دوز واکسن کراون تاکنون در کشور

وی افزود: تا 4 ماه پیش حدود 14 تا 15 میلیون نفر در ایران یک نوبت واکسن دریافت کردند. اکنون پوشش واکسیناسیون در ایران بسیار بالاتر است و حدود 112 میلیون دوز واکسن تزریق شده است که حدود 9 برابر بیشتر از چهار ماه پیش است.

گویا گفت: این دستاورد جز با سلام به مردم محقق نمی شود که خوشبختانه شاهد ثمرات آن نیز هستیم. میزان ابتلا به این بیماری به تناسب کاهش یافته است و مرگ و میر ناشی از این بیماری چهار ماه پیش به کمتر از 10 درصد رسیده است.

بیش از 70 درصد مردم دو بار این واکسن را دریافت کرده اند

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر با اشاره به اینکه در حال حاضر دو سلاح اصلی برای مقابله با این بیماری رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و واکسیناسیون است، گفت: تاکنون پوشش بسیار خوبی برای دو واکسیناسیون در کشور و بیشتر ایجاد کرده‌ایم. بیش از 70 درصد مردم دو بار دریافت کرده اند.

«تجربه جهانی نشان می‌دهد که بدیهی است که یک بیماری جدی و بستری در بیمارستان یا واحد مراقبت‌های ویژه (ICU) وجود دارد و به طور چشمگیری، مرگ‌ومیر با تزریق سوم به حداقل رسیده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر اضافه کرد: خوشبختانه نزدیک به دو ماه است که سومین واکسیناسیون در کشورمان آغاز شده است، اما متأسفانه اتفاق دیگری که در دنیا رخ داده و معتقدیم ایران به زودی با آن مواجه خواهد شد، ورود است. از Omicron.

بیماران مبتلا به Omicron در دو روز دو برابر شدند

گویا گفت: سویه Omicron توانایی انتقال بسیار بالاتری نسبت به سویه های قبلی دارد. زمانی که یک ویروس وارد کشوری می شود، قابلیت حمل آن اندازه گیری می شود، یعنی زمانی که تعداد افراد آلوده به ویروس دو برابر می شود. این شاخص، یعنی. دو برابر شدن بیماران در سویه omicron در دو روز اتفاق می افتد.

وی گفت: این یک نشانه بسیار نگران کننده از شیوع این ویروس است. در بین کشورهای همسایه مانند ترکیه، پاکستان، امارات و عمان انتظار داریم این بار عزیزان پروتکل های بهداشتی را با دقت بیشتری رعایت کنند و مهمتر از آن واکسیناسیون سوم جدی گرفته می شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر خاطرنشان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران و وزارت بهداشت تمام تلاش خود را برای واکسیناسیون کافی برای همه افرادی که نیاز به دریافت واکسن سوم دارند انجام داده‌اند، همه گروه‌های سنی شناسایی شده است. دور است و به تدریج گروه های سنی زیر 40 سال را پوشش می دهد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، وی افزود: به این ترتیب نگرانی دریافت امیکرون و شیوع موج بعدی بیماری به حداقل می رسد. بنابراین دور سوم واکسیناسیون به اندازه دور اول و دوم اهمیت دارد.

گویا تاکید کرد: درخواست ما از مردم عزیز این است که فرصت را از دست ندهند و در اسرع وقت به مراکز ما مراجعه کرده و واکسن سوم را دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید